Inlägg från: Fröken W |Visa alla inlägg
  • Fröken W

    Veckovis..gör vi fel i att fuska?

    Hej!

    Jobbigt för er :( Jag har ingen egen erfarenhet kring detta men tänker först och främst att du inte ska åka och träffa sonen om det inte är något som du och pappan kommit överens om. Med det sagt så tror jag att det vore bättre för er att fortsätta med ert tidigare upplägg några år. Dels för er och dels för sonen. Har själv en treåring och jag kan inte tänka mig hur det skulle vara att vara utan henne en hel vecka i sträck. Jag tror också att det skulle kännas för länge för henne och göra övergångar mellan oss föräldrar jobbigare för henne.

    Det låter ju på dig som att du inte vill ha varannan vecka uppdelning än. Prata med pappan om det och se om ni kan enas om annat upplägg.

  • Fröken W
    Sanna08 skrev 2020-02-06 07:48:45 följande:

    Hej,tack för tipset ,men vi tänker ju på han med. Han får ju aldrig tid att landa någonstans om vi kör som vi gjorde förut . ?


    Förstod inte riktigt uppdelningen men jag tror att det mer vi vuxna som tycker att det blir hattigt...? Men 3-4 dagar åt gången hos en av föräldrarna är det som jag hört barnpsykologer rekommendera för små barn vid separationer.

    Finns det några indikationer på att sonen tycker att det blir för mycket flyttande?
Svar på tråden Veckovis..gör vi fel i att fuska?