• Anonym (Thomas)

    Varför tar stora kvinnor illa upp när man ger dom komplimanger??

    Jag är inte en sån som bryr mig särskilt mycket om storleken på kvinnor, tittar mer på ansiktet i såfall, men går mest efter utstrålning. Är ganska populär bland kvinnor men tar aldrig illa vid mig om jag får nobben. Men min polare frågade i helgen om jag aldrig tänkt på att det bara är de stora kvinnorna som reagerar som om det vore en ren förolämpning.

    När jag gett komplimanger till smala kvinnor(t.ex ute på krogen) så blir dom glada och börjar oftast flörta tillbaka. Men en stor del av de större kvinnorna tittar bara surt och vänder sig om. Som om jag gjort nåt fel!

    Vill poängtera att jag aldrig beter mig som nåt sliskigt svin utan jag söker kontakt, vi pratar ett tag, jag säger att jag tycker hon är söt/fin/vacker, säger nåt positivt om hennes kläder etc. och där BOOM, stämningen dör! En bad mig i princip att dra åt helvete en gång.

    Jag tror inte jag är guds gåva till kvinnor, jag klarar som sagt att få nobben som alla andra men undrar om det ligger nåt i det min kompis sa...

    Nån mer som märkt av det här? Eller är det bara en slump?

  • Svar på tråden Varför tar stora kvinnor illa upp när man ger dom komplimanger??
  • Akira Öken
    Anonym (Thomas) skrev 2020-02-08 10:13:21 följande:

    Jag blir riktigt förvånad över allt det här...att en kvinna har dåligt självförtroende och därför har svårt att tro på att nån tycker dom är vacker, det kan jag förstå. Men att vissa tar för givet att dom t.o.m driver med och hånar dom är nånting helt nytt för mig! Trodde inte att det var så pass jävligt...

    Men om jag bara berömmer dom för deras personlighet finns det inte en risk för att dom då tror att jag inte finner dom attraktiva alls? Som tvärtom, kommenterar jag bara deras utseende så verkar det ju som att jag inte tycker dom har en hjärna.


    Träna istället på att ha konversationer med människor istället för att tvångsmässigt kasta ut dig bedömningar om människor du precis har träffat.
  • Akira Öken
    Anonym (Thomas) skrev 2020-02-08 10:13:21 följande:

    Jag blir riktigt förvånad över allt det här...att en kvinna har dåligt självförtroende och därför har svårt att tro på att nån tycker dom är vacker, det kan jag förstå. Men att vissa tar för givet att dom t.o.m driver med och hånar dom är nånting helt nytt för mig! Trodde inte att det var så pass jävligt...

    Men om jag bara berömmer dom för deras personlighet finns det inte en risk för att dom då tror att jag inte finner dom attraktiva alls? Som tvärtom, kommenterar jag bara deras utseende så verkar det ju som att jag inte tycker dom har en hjärna.


    Träna istället på att ha konversationer med människor istället för att tvångsmässigt kasta ur dig bedömningar om människor du precis har träffat.
  • Anonym (Thomas)
    Akira Öken skrev 2020-02-08 13:02:42 följande:

    Träna istället på att ha konversationer med människor istället för att tvångsmässigt kasta ur dig bedömningar om människor du precis har träffat.


    Blir du irriterad på att jag vill ge kvinnor jag tycker är trevliga och fina komplimanger för det? Nu verkar det ju som att jag får ta och tänka mig för lite mer i framtiden när det gäller just lite större kvinnor, men tycker du verkligen det är konstigt på nåt sätt att jag vill det? För nog tror jag det är fler än jag som gjort det. Å säkert betydligt mer osmidigare än jag, speciellt ute på krogen.
  • Akira Öken
    Anonym (Thomas) skrev 2020-02-08 14:06:05 följande:

    Blir du irriterad på att jag vill ge kvinnor jag tycker är trevliga och fina komplimanger för det? Nu verkar det ju som att jag får ta och tänka mig för lite mer i framtiden när det gäller just lite större kvinnor, men tycker du verkligen det är konstigt på nåt sätt att jag vill det? För nog tror jag det är fler än jag som gjort det. Å säkert betydligt mer osmidigare än jag, speciellt ute på krogen.


    Du har fått många svar, men verkar inte riktigt ta till dig att alla inte vill bli recenserade av random män, av olika anledningar. Oavsett kroppsstorlek. Nej, du behöver inte tänka dig för när det gäller större kvinnor. Slipa istället generellt på din förmåga att konversera utan att vara sliskig.

    Du är definitivt inte ensam. Men få reflekterar nog över att komplimanger inte alltid är önskvärda. Du (och andra män) får nog börja tänka på att det främst handlar om er själva och inte om mottagaren.
  • Anonym (besazz)

    Kan det inte bara vara det att en mullig kvinna inte heller vill bli vald för sin kropp, utan för sin personlighet?

    Alltså jag skiter i om du tänder på små arslen eller stora arslen men jag är inte en sak, en kropp. Jag är en PERSON i första hand. 

    Jag vet, det är så jävla svårt att greppa för många män, uppenbarligen...Obestämd

  • Anonym (Va? Tvärtom?)

    Jag upplever tvärtom. Ju större en kvinna är, ju mer uppskattar hon en komplimang.

    Tex. Om hon har fixat sig kanske inför after work och man kommenterar att hon är fin i håret. Sådant brukar stora kvinnor uppskatta vad jag upplevt.

    Jag fick tom SÄTTA PÅ en stor kvinna efter att ha berömt hennes matlagning. Nu var det kanske inte bara komplimangen till kocken som gjorde det, men glad blev hon och senare på kvällen blev det sex.

  • Tukt
    Anonym (Va? Tvärtom?) skrev 2020-02-08 15:22:24 följande:

    Jag upplever tvärtom. Ju större en kvinna är, ju mer uppskattar hon en komplimang.

    Tex. Om hon har fixat sig kanske inför after work och man kommenterar att hon är fin i håret. Sådant brukar stora kvinnor uppskatta vad jag upplevt.

    Jag fick tom SÄTTA PÅ en stor kvinna efter att ha berömt hennes matlagning. Nu var det kanske inte bara komplimangen till kocken som gjorde det, men glad blev hon och senare på kvällen blev det sex.


    Men du gör ju det som flera här inne påpekat. Du berömmer saker som utgår från det val hon själv gjort, inte det hon fötts med.
    Du berömmer hennes ansträngningar och engagemang, inte bara de kromosomer hennes föräldrar skickade med.
  • Anonym (Thomas)
    Anonym (besazz) skrev 2020-02-08 15:05:40 följande:

    Kan det inte bara vara det att en mullig kvinna inte heller vill bli vald för sin kropp, utan för sin personlighet?

    Alltså jag skiter i om du tänder på små arslen eller stora arslen men jag är inte en sak, en kropp. Jag är en PERSON i första hand. 

    Jag vet, det är så jävla svårt att greppa för många män, uppenbarligen...


    Vrid inte detta till något slags könsdiskriminering, tack.
  • Anonym (Thomas)
    Akira Öken skrev 2020-02-08 14:58:40 följande:

    Du har fått många svar, men verkar inte riktigt ta till dig att alla inte vill bli recenserade av random män, av olika anledningar. Oavsett kroppsstorlek. Nej, du behöver inte tänka dig för när det gäller större kvinnor. Slipa istället generellt på din förmåga att konversera utan att vara sliskig.

    Du är definitivt inte ensam. Men få reflekterar nog över att komplimanger inte alltid är önskvärda. Du (och andra män) får nog börja tänka på att det främst handlar om er själva och inte om mottagaren.


    Varför så förbannad? Jag hör vad du säger; alla kvinnor gillar inte att få komplimanger p.g.a att dom då känner att dom blir recenserade för sitt utseende.

    Men jag vet också att en rätt så stor del kvinnor uppskattar att få komplimanger.

    Sliskig? Jag umgås, konverserar, dansar och (tyvärr?) ger någon komplimang om deras kläder/ansikte efter det. Du får det att låta som att jag raglar fram till okända kvinnor i baren, säger att dom har sexig röv och frågar om dom vill hänga med hem till mig.
  • Akira Öken
    Anonym (Thomas) skrev 2020-02-11 06:57:25 följande:

    Varför så förbannad? Jag hör vad du säger; alla kvinnor gillar inte att få komplimanger p.g.a att dom då känner att dom blir recenserade för sitt utseende.

    Men jag vet också att en rätt så stor del kvinnor uppskattar att få komplimanger.

    Sliskig? Jag umgås, konverserar, dansar och (tyvärr?) ger någon komplimang om deras kläder/ansikte efter det. Du får det att låta som att jag raglar fram till okända kvinnor i baren, säger att dom har sexig röv och frågar om dom vill hänga med hem till mig.


    Projicera inte dina känslor på mig. Du ber om hjälp att förstå. Jag och andra i tråden förklarar. Är det inga problem så kan du ju alltid fortsätta som förut och fortsätta vara helt oförstående inför detta "fenomen" att alla inte visar pur och ren lycka över din utsökta konversationsteknik.
  • Anonym (svin)

    För att trots allt snack om "Big is Beautiful", "Body Positive" och annat bullshit vet de innerst inne att de är tjockisar och de är missnöjda som sig bör. 

  • Anonym (Exakt)
    Anonym (besazz) skrev 2020-02-08 15:05:40 följande:

    Kan det inte bara vara det att en mullig kvinna inte heller vill bli vald för sin kropp, utan för sin personlighet?

    Alltså jag skiter i om du tänder på små arslen eller stora arslen men jag är inte en sak, en kropp. Jag är en PERSON i första hand. 

    Jag vet, det är så jävla svårt att greppa för många män, uppenbarligen...


    Ja, vissa tycks tro att -här kommer jag, Guds gåva till mänskligheten, jag har rätt att kommentera andras kroppar till höger och vänster. Fan ta er om ni tar illa upp.

    Jag tror inte det spelar roll om man är smal eller tjock, tror många vettiga kvinnor tar illa upp när män tror sig ha rätten att kommentera dem. Finns andra sätt att ragga på än att säga något om utseendet. Visa intresse av ens person t.ex.
  • Tukt
    Anonym (svin) skrev 2020-02-13 02:04:33 följande:

    För att trots allt snack om "Big is Beautiful", "Body Positive" och annat bullshit vet de innerst inne att de är tjockisar och de är missnöjda som sig bör. 


    Ah, och du kan läsa andras tankar. Allas tankar. I så fall vet du nog vad jag tänker om din kommentar nu.
  • Anonym (Thomas)
    Anonym (Exakt) skrev 2020-02-13 05:57:54 följande:

    Ja, vissa tycks tro att -här kommer jag, Guds gåva till mänskligheten, jag har rätt att kommentera andras kroppar till höger och vänster. Fan ta er om ni tar illa upp.

    Jag tror inte det spelar roll om man är smal eller tjock, tror många vettiga kvinnor tar illa upp när män tror sig ha rätten att kommentera dem. Finns andra sätt att ragga på än att säga något om utseendet. Visa intresse av ens person t.ex.


    Herregud, vad provocerade vissa blev.

    Ni menar alltså att jag skulle vara sexistisk när jag ger komplimanger? Att jag tar mig rätten att döma och se kvinnor som enbart en kropp och att säga "jag tycker du är väldigt fin ikväll" är att förolämpa en kvinna? Då EFTER att jag tydligt visat att jaguppskattar deras sällskap och gillar deras personlighet!

    Har ni aldrig gett en man komplimanger för hans utseende? Har ni aldrig blivit glad över att få en komplimang för er klädsel, frisyr eller något som har med er utsida att göra? Eller är det ok att kvinnor gör det men inte män?

    Jag har hört vad ni sagt; alla kvinnor gillar inte att man kommenterar deras utseende p.g.a anledningar bara dom vet egentligen. Men ni får det att låta som att jag sextrakasserat någon! Jisses...
  • Anonym (Thomas)
    Anonym (svin) skrev 2020-02-13 02:04:33 följande:

    För att trots allt snack om "Big is Beautiful", "Body Positive" och annat bullshit vet de innerst inne att de är tjockisar och de är missnöjda som sig bör. 


    Sån där skit får du ta i nån annan tråd!
  • Anonym (Linda)

    Nästa gång blir det en tråd om varför smala kvinnor tar illa upp av komplimanger

    Det är säkert inte så roligt att vara för smal heller.

    En del är smala /tjocka pga en sjukdom

    Det tål att tänkas på innan någon yttrar sig

  • Tukt
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-14 17:03:18 följande:

    Nästa gång blir det en tråd om varför smala kvinnor tar illa upp av komplimanger

    Det är säkert inte så roligt att vara för smal heller.

    En del är smala /tjocka pga en sjukdom

    Det tål att tänkas på innan någon yttrar sig


    Precis. Så därför är det ju att föredra att vi alla struntar i att ha åsikter om vårt yttre. Det finns så mycket bättre saker att prata om.
Svar på tråden Varför tar stora kvinnor illa upp när man ger dom komplimanger??