Inlägg från: Elle N |Visa alla inlägg
  • Elle N

    Vad tycker ni om namnet Bonnie?

    Anonym (Njaa) skrev 2020-02-10 23:43:01 följande:

    Nej, det är väldigt lika faktiskt.


    'Banny' och 'bånni' är ganska olika enligt mig.

    Jämför Fanny och Collie (hunden).

    Allt annat blir för mig associationer till svenskar som inte är så bra på engelska uttal. Typ 'I saw a big beer in the forest"
  • Elle N

    Bonnie är förresten väldigt sött! Har funderat över det till en dotter.

    Lätt att uttala (enligt mig), både på olika dialekter och språk.

  • Elle N
    Anonym (Njaa) skrev 2020-02-11 09:36:28 följande:

    Du har aldrig hört talas om Bonnie och Clyde? Många kommer nog förknippa namnet med dom.


    Jo, självklart har jag det. Jag har även hört talas om Charles Manson, Ted Bundy, Pablo Escobar, Aileen Wuornos, Johanna Möller m.fl. m.fl.

    Det skulle fortfarande inte hindra mig att namne mina barn Ted eller Johanna och de jag stött på med övriga namn har inte fört mina tankar till ovan nämnda brottslingar.

    För dig kanske namnet Bonnie känns väldigt ovanligt... Jag stötte på det redan som barn, en karaktär tror jag var det första. En jämnårig tjej på min låg/mellanstadieskola därefter. Bonnie Bennett var en stor karaktär i The Vampire diaries, och Bonnie Anderson den lilla flickan i Toy Story 3.

  • Elle N
    Anonym (Njaa) skrev 2020-02-12 12:02:53 följande:

    Fast det betyder inte att de flesta kommer uttala det Bonn-i.


    Men eftersom svenskan är mer lik mellan o och å är det väl mest troligt att de säger Bånny, inte Banny eller Banni?

    Och Bånny låter ju inte alls likt engelskans uttal av ordet kanin (b??n?).

    Det är lika orimligt som att någon skulle uttala Conny som Fanny, (fast med K i början).
  • Elle N
    Anonym (Nja) skrev 2020-02-13 09:07:57 följande:

    Bonnie är ett hundnamn.


    Och ändå har 300~ kvinnor i Sverige åldrarna 17 och uppåt namnet som förnamn?

    Att Bonnie på senare år har blivit mer populärt som hundnamn betyder inte att det bara är det. Eller säger du samma sak till Molly, Charlie, Greta, Lilly, Signe, Loke, Jack, Astrid, Iris, Bruno och Svante? (Några av de mest populära hundnamnen enligt Agria 2016.)
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bonnie?