Inlägg från: Oerhörd |Visa alla inlägg
  • Oerhörd

    Vill vara otrogen

    Anonym (Råd) skrev 2020-02-11 18:50:51 följande:

    Tror du kommer bli besviken av en snabbis i bilen. Det är verkligen inte sexigt och blir sällan så bra.

    Du kanske borde hitta en man som tycker du är värd att bjudas på hotell :)


    Älskar snabbis i bilen! Eller mot bilen om vi har riktigt bråttom. Aldrig en besvikelse.
  • Oerhörd
    Anonym (Ärlig) skrev 2020-02-11 22:18:11 följande:

    Liv-lie, kan du skilja på ärlig monogami, otrohet och ärlig polygami?

    Att vara otrogen är ett svek mot sin partner. Det är oärligt utan like.

    Har du och din/dina partners andra överrenskommelser än monogami så är det väl inte otrohet? Varför blir du upprörd över att folk tycker illa om otrohet och dess oärlighet? Jag skiter i om du och dina knullar huller om buller så länge alla är med på det.


    Har du svårt att greppa att inte alla har din förlegade syn på sex som det vackraste och mest intimt kärleksfulla två människor kan dela? Det finns tonvis med smålögner jag skulle bli mycket mer upprörd över.
  • Oerhörd
    Anonym (Varför?) skrev 2020-02-12 10:05:33 följande:

    Ursäkta, hur desperat är du?

    Sex första gången i en bil? Är du förvirrad? Jag och min kille är smala och ändå är det svårt att få till bra sex i hans stora Volvo. Vi känner dessutom varandra och vet vad som funkar, ändå är det klumpigt och dåligt sex. Hänt endast 2 gånger på 3 år.

    Nu nämner du att du har större vikt. Var ska han ta dig så hårt? Utanför bilen? Det är februari.. inte sexigt med kylan men visst?

    Tror att du är väldigt desperat och behöver göra nåt med ditt liv istället för att nedvärderar dig själv. Gör du det för att du är tjock? Gör du det för att få spänning? Spänning kan du hitta någon annanstans än i en skog med en skum kille.


    Du missar att folk gillar olika, jag är inte smal men det finns massvis med härliga varianter av sex att ha i en bil. Och kylan är fantastiskt sexig, ett av mina bästa utomhusligg var i snöfall. Blir ett år senare alldeles varm när jag tänker på det.

    Håller med om det sista dock, skulle inte träffa en främling ensam i en enslig skog. Män är i allmänhet ganska läskiga.
  • Oerhörd
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-12 10:15:01 följande:

    Kan ju alltid hoppas att du råkar ut för alla...

    Är det din sak att gradera vad folk upprörs över? Och det är väl knappast modernt att vara otrogen?


    Otrohet är inte oärligt utan like. Exakt det påståendet är vad jag besvarade med att inte alla håller med. HUR kan det få dig att hoppas att jag ska råka ut för allt jag skulle bli mer ledsen över? Tänker du att du framstår som en hyvens person nu? Jag tänker att det var väldigt onödigt och elakt.
  • Oerhörd
    Anonym (Tänk) skrev 2020-02-12 10:31:32 följande:

    Varför är män läskiga undrar jag som är tjej?


    För att män som grupp tenderar vara mer våldsbenägna än kvinnor, och jag är mycket mindre än de flesta män, ganska mycket svagare och skulle knappast kunna försvara mig om det råkar vara just en våldsbenägen man. En kvinna (utan tillhygge) kan jag nog ha en chans mot. Men skulle nog inte träffa en främmande kvinna heller ensam i en enslig skog första gången :)
  • Oerhörd
    Anonym (Ärlig) skrev 2020-02-12 10:36:36 följande:

    Att du har andra värderingar om tvåsamhet stör mig inte, däremot att du tycker att det är ok att ljuga och vara oärlig.

    Har du så svårt att greppa vad ärlighet innebär?


    Du graderar otrohet som oärlighet utan like. Jag tycker att det finns värre saker att ljuga om. Det finns många som du och det finns många som jag. Då är ditt påstående omöjligen sant.
  • Oerhörd
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-12 12:03:24 följande:

    Men du (om man skall tro vad du skriver i andra trådar) lever ju i ett öppet förhållande där din man känner till dina älskare, typ hot wife.

    Ingen kritiserar det valet. Det är upp till var och en.  Det är inte ens otrohet..Men att ljuga och smyga som ts ute i skogen, i en bil, i Februari...???


    Vad har mina relationer med saken att göra?

    Vad vet jag om vilka problem hon har med sig själv eller i sin relation och vem är jag att döma eller kritisera? Vilken nytta har sådan kritik någonsin gjort?

    Och jag gillar sex ute i skogen, i bilar, i februari. Men inte med främlingar :)
  • Oerhörd
    Xzx skrev 2020-02-12 12:03:43 följande:

    Att det finns värre saker är sällan ett bra argument. Dessutom, så är det oftast dom som är otrogna som försöker bagatellisera otroheten, av någon anledning...


    Men det är rimligt att gradera otrohet som det värsta? Funderat på att det kanske är för att de tycker så, och inte för att de försöker bagatellisera?
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-12 12:45:42 följande:

    Det är väl klart att det är relevant för du verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan att knulla runt MED sin partners medgivande och UTAN sin partners medgivande. Om inte annat märks det ju tydligt av din sista mening... du gillar sex i skogen men inte med främlingar....det enda du tänker på är vad DU gillar, om din partner är ok med att du knullar andra i skogen finns inte ens med i dina tankar.

    Så ja, det är väldigt uppenbart att du utgår helt och hållet från din verklighet där ni är överens om att man får knulla andra.


    Herregud så aggro du är, i inlägg efter inlägg. Jag kommer aldrig döma någon efter den moral jag själv lever efter. Sjukt hög kan jag försäkra dig om. Obegripligt att folk ska ha problem med det.

    Varför skulle jag berätta i ett forum om vad min man gillar? Att jag inte gör ett tillägg till varje inlägg med hur min man känner om ditten och datten känns ganska normalt. Jag har inte sett dig heller komplettera dina åsikter med din frus känslor, men jag antar inte rakt av att det betyder att du inte bryr dig om henne.
  • Oerhörd
    Anonym (Ärlig) skrev 2020-02-12 12:46:56 följande:

    Det är din åsikt. Men vi bör väl för sakens skull be TS fråga sin partner om vad han tycker.

    (Mitt påstående var 100% sant. Du blandar ihop åsikter och fakta.)


    Det är naturligtvis det bästa alternativet imo, men det händer rätt sällan att folk gör så, och det var ju inte partnerns åsikt som efterfrågades heller.
  • Oerhörd
    Skoglund83 skrev 2020-02-13 17:49:32 följande:

    Hej alla,

    Här är den patetiska kvinnan.

    Jag förstår vad ni menar.. men jag har försökt med allt här hemma. Pratat, köpt leksaker osv.

    Jag har legat med 4 män i mitt liv och jag vill inte att sexet ska ta slut, men min man har likson aldrig haft ?det? i sängen.

    Min kropp skriker, min hjärna skriker och min fantasi är slut. Jag måste få stopp på detta.

    Klart som tusan jag vet att jag gör fel, jag älskar min man och jag skulle aldrig lämna honom.

    Men jag kommer göra detta och jag längtar.


    Har du försökt allt verkligen? Det är ju fullt möjligt att faktiskt säga precis det: Nu har jag försökt få dig att förstå mina begär men du verkar inte ta det på allvar, jag behöver bli knullad och har bokat en träff med en man.

    Förstår definitivt begäret, även om jag får allt jag kan önska på hemmaplan är det helt fantastiskt att få träffa andra... men fattar. Hellre riskera att kanske bli påkommen (händer sällan) och inte riskera relationen just nu, än att ta upp ämnet och eventuellt behöva möta en separation genast. Ynkligt, men begripligt. Tror knappast att de som härjar här lever som de påstår, är väl bara att kolla hur vissa här tex bemöter andra, knappast särskilt empatisktmed trevligt bemötande. Att vi tycker olika ger dem tydligen rätt att uttrycka sig hur som helst. Det säger en hel del om vilken sorts omtänksamt godhjärtade människor de verkligen är.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-13 12:28:07 följande:

    Klart jag är det, du propagerar för att svika en man och två barn, dvs du har NOLL empati för dem utan verkar tycka det är ok att förnedra TS man och se till att deras ungar mister sin trygghet....

    Om du inte kan visa respekt och empati för andra människor, varför förväntar du dig att själv bli bemött bättre?


    Så du tycker alltså att du är så fantastiskt god att du kan välja och vraka i vem du vill bemöta med respekt? Det är väl snudd på en definition av en oempatisk person. Jag lutar mer åt att den jag möter (oavsett forum) förtjänar ett gott bemötande, oavsett om vi är överens eller inte. Hur andra väljer att bemöta människor tänker jag att de bedömer efter egen förmåga, jag värderar inga handlingar utom mina egna. Försöker iallafall. Men intressant hur du tänker där!
  • Oerhörd
    Anonym (Ärlig) skrev 2020-02-14 09:26:47 följande:

    Men nu värderar du ju inlägget du kommenterade, du som inte värderar andras handlingar.


    Ställde en fråga. Värderingen kan personen själv göra. Vad tycker du? Är det värt att vara trevlig eller är det mer värt att vara så bäst att en kan bestämma åt andra hur de ska tycka och tänka?
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-14 13:24:09 följande:

    Ja, det är en ganska enkel filosofi, människor som inte kan visa medmänsklighet för andra förtjänar ingen medmänsklighet själva. Det är ingen ny grej, finns massor med ordspråk som beskriver det.... som man bäddar får man ligga, smaka på sin egen medicin..etc.

    Din filosofi bygger på floskler och cynism, du påstår att du tycker andra förtjänar ett gott bemötande, men propagerar för att det är ok att svika och förnedra andra människor. Dina ord och det du menar bakom dina ord motsäger varandra. DU pratar om respekt för andra men propagerar för motsatsen


    På vilket sätt menar du att det inte är att visa medmänsklighet att försöka ha förståelse för att det finns människor som inte alltid agerar enligt vad jag tycker är rätt, istället för att döma ut dem som rakt av ondskefulla? Jag tänker att det brukar finns fler färger än svart och vitt.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-14 16:15:05 följande:

    För att din sk förståelse är ensidig och tar ingen som helst hänsyn till den otrognes familj. Dessutom handlar det i ditt fall om betydligt mer än enbart förståelse utan även om acceptans. Att förstå skit beteende än inte riktigt samma sak som att acceptera det eller propagera för det.

    De som sviker och missbrukar andras förtroende döms efter sina handlingar. Om man inte vill bli dömd så ska man inte pyssla med sånt. Så ja, det är faktisk ganska svartvitt. Sen kan man absolut förstå att de som pysslar med sånt helst vill kunna göra lite som de vill och ändå slippa bli dömda men det är inte speciellt realistiskt.


    Relationer är komplicerade och uppenbarligen är folk inte alls överens med sina livskamrater om hur de ska ha det. Statistiken påstår att många är otrogna. Jag förstår inte hur de tänker, eller hur de klarar av det, men jag förutsätter att de har sina skäl som bygger på något annat än att de enbart är hemskt elaka och egoistiska. Jepp, jag har accepterat för länge sen att de flesta har sina brister. Det är lugnt för mig, jag är långt ifrån perfekt men jag gör mitt bästa för att vara en dräglig medmänniska.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-15 14:44:47 följande:

    Ja relationer är komplicerade för ALLA, men ändå beter ju sig inte alla som svin när det blir komplicerat, så bevisligen går det att hantera problem med värdighet om man vill. Och om det går att göra så är det förmodligen bättre att propagera för att man ska sköta det med värdighet istället för att propagera för att det är ok att bete sig som ett svin bara för att livet är kopmplicerat ibland.

    Att många är otrogna betyder inte att det är ok, det betyder bara att det finns många som tydligen inte lärt sig hantera missnöje, frestelser, önskemål på ett bra sätt. För av alla dessa som är otrogna så är det förmodligen väldigt få så själva skulle bli behandlade på samma sätt som de gör mot sin partner.

    Att ha ett skäl till sina handlingar är heller ingen ursäkt, alla har ett skäl till allt de gör, få människor gör saker utan att tänka alls, alla handlingar föregås av tankar och val. Men att ha ett skäl är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin mot andra.

    Det är inte ok att spöa folk för att man blev arg (skäl) och det är inte ok att bedra sin partner för att man blev missnöjd/kåt/kär (skäl)

    Du verkar gjort mycket mer än bara accepterat att folk har brister, jag accepterar oxå att folk har brister, men skillnaden mellan dig och mig är att du även accepterar att man beter sig som ett svin pga sina brister vilket jag inte gör.. Att ha brister är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin, har man brister så  ser man till att jobba med sig själv, att bara konstatera att man har brister och fortsätta bete sig som ett svin och tro att ens brister är en giltig ursäkt för det duger inte.


    Men då är vi tillbaka på att jag inte TYCKER att det är särskilt svinigt att ha sex med andra än sin partner. Visst är det svinigt att ljuga, men de proportioner just lögnen om sexuell trohet tar tycker jag är orimlig. Jag tycker inte att det är ovärdigt att ha en relation vid sidan av om partnern inte går att kommunicera med i just den frågan. Om allt annat är bra och båda trivs gott med livet i övrigt så är det en himla liten grej att få sina begär tillgodosedda vid sidan av imo. Naturligtvis är det mer rakryggat att stå för det, inget tvivel om saken, men det är långt ifrån obegripligt att så många väljer att försöka bevara allt det som är bra trots att det finns en enda detalj som inte går att komma överens om.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-15 18:32:52 följande:

    Exakt, då är vi tillbaka till att du inte fattar skillnaden mellan att ha sex med andra MED sin partners medgivande och utan. 

    Du tycker den är orimligt för du lever i ett öppet förhållande och verkar ha jävligt svårt att förstå skillnaden mellan det och ett exklusivt förhållande.

    Ja, precis du tycker det är helt ok att svika och ljuga för någon som litar på dig, därav ifrågasättandet av dina moraliska värderingar.

    Ja det är absolut begripligt att folk väljer att skita i vad sin partner tycker och vad man kommit överens om för att få som de vill och manipulera sin partner att vara kvar ändå genom att  undanhålla allt. Det finns absoliut en logik i det om man väljer att bortse ifrån det moraliska, ska man skita i de moraliska aspekterna så är det ju helt logiskt att sno andras pengar istället för att arbeta...men diskuterar vi ju inte om det är logiskt eller inte utan om det rätt eller fel.


    Men vad i hela världen ska du göra åt att de flesta människor i hela världen inte delar din moral? I en del länder stenas folk för otrohet samtidigt som våldtäkt är helt ok, särskilt om en är gift med den en våldtar. Är moral som bygger på kontroll av människors sexualitet alltså en bra sak? Jag TYCKER inte det.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-15 19:28:07 följande:

    De allra flesta människor i världen delar min moral, till och med de som är otrogna delar min moral eftersom de själva väldigt sällan vill att deras partner gör likadant. Människor som är otrogna vet oftast att de gör fel för annars hade de inte smugit med vad de gör utan gjort det öppet. Och om de vet att de gör fel och inte skulle vilja utsättas för samma sak själva så delar de min moral om att gå bakom ryggen på sin partner är fel.

    Nämn en enda kultur på hela planeten där man tycker det är ok att svika och ljuga?

    Så nej, problemet är inte moralen, problemet är att du inte kan skilja på sex och otrohet. Problemet är att du inte kan skilja på att ha sex med andra med sin partners medgivande och att gå bakom ryggen på sin partner.


    Du kan upprepa samma sak så länge du vill, det blir inte mer sant.

    Otrogna smyger inte för att de själva tycker att det är fel, däremot för att de vet att andra tycker att det är fel. Inte samma sak.
  • Oerhörd
    Anonym (MsViola) skrev 2020-02-17 20:58:14 följande:

    DU tycker inte det är svinigt?

    Är det inte upp till den utsatte/sårade att avgöra vad som är oproportionerligt eller inte? Inte något som ska bedömas av dem som är otrogna och njuter av det i alla fall.


    Upprepar för sakens skull: jag är inte, har aldrig varit och aldrig velat vara otrogen. Tycker det är rätt svinigt. Min häst är ändå inte så hög att jag tänker säga åt andra vad de ska tycka, tänka, känna och göra baserat på min personliga moral. Det verkar jobbigt att vara så där rättfärdigt arg på alla som tycker fel. Var och en äger sina egna känslor, vi kan inte ändra så mycket på andra människor, men vi kan bestämma alldeles själva hur vi själva vill känna oss. Jag väljer att inte bli personligt förolämpad varje gång någon i min närhet fattar ett beslut som jag inte gillar, för helt ärligt så handlar de ogillade besluten ytterst sällan om att förolämpa mig, folk fattar faktiskt sina beslut på helt andra grunder, som sina egna känslor och behov tex. Då vill jag inte försöka tvinga dem in i nån strid om vems känslor som är mest rätt, och alldeles särskilt inte med hot om att det är min kärlek och omtanke som står på spel om de nedlåter sig till att ha känslor som inte passar in i min övergripande plan för livet.

    Så ja, den som blir bedragen får absolut bedöma magnituden av skymfen alldeles själv. Go bananas.
Svar på tråden Vill vara otrogen