• Anonym (Orolig)

    Min son har en dold penis

    Min son fick dold penis efter en medicinsk omskärelse.

    Den ligger dold och han måste tryck fram den när han ska kissa.

    Annars ser den bara ut som ett skrumpet skinn fram.

    Han börjar komma in i puberteten och kommer penisen växa fram då?

    Han är jätte retad i skolan pga detta.

    Någon som har erfarenhet eller har samma??

    Jag var hos en doktor i Stockholm de utför omskärelser dagligen. Och han sa att han kommer kunna ha sex i framtiden.

    Men min son mår ju dåligt nu för att han inte har nån snopp som ?hänger ut?

    Hur ska jag göra för att trösta min son???

    Snälla hjälp mig!

    Ledsen mamma

  • Svar på tråden Min son har en dold penis
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-02-12 21:23:56 följande:
    [quote=80222582][quote-nick]Anonym (Jodå) skrev 2020-02-12 21:06:27 följande:[/quote-nick]Jodå, kan man visst ha. Mitt ex hade normal storlek, men den syntes inte alls förrän fick stånd.[/
    Hade han oxå gjort en omskärelse? Eller var han född så?
    Inte omskuren, men överviktig. Vet inte om han var född så, tog aldrig upp det.
  • Anonym (Orolig)
    Bagar Bengtsson skrev 2020-02-12 21:32:49 följande:

    Jag förstår din oro TS. Barn i den åldern kan vara hemska. Kan vara pinsamt för en förälder att fråga hur det blir när han får stånd. Kommer den ut då?

    Hoppas det finns någon man här inne som har/har haft detta problem. Sonen behöver få hjälp nu, iaf med det psykiska.


    Ja det gör den..... säger han, ska jag tillägga.
  • Anonym (Hm)

    Be att få en remiss till Astrid Lindgrens barnurolog i Solna. Finns jättebra personal där.

    Min son har en förhudsdefekt och vi fick höra på BB när vi skrevs ut att han skulle behöva operera förhuden för det var inte normalt att se ut så sa läkaren. Det här plågade mig väldigt mkt för jag vill inte att min son skulle bli sedd som onormal pga av en defekt på förhuden.

    Fick tillslut komma till barnurologen på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Han sa rätt ut att det var rent kosmetiskt och absolut inget man rekommenderade att göra ngt åt om sonen själv inte tyckte att det behövdes. Han kontrollerade att allt såg bra ut och sa även att läkaren på BB betett sig oprofessionellt. Läkaren sa att vill sonen ha hjälp i framtiden är vi välkomna tillbaka och att vi då skulle få hjälp.

    Vi fick höra att vår son var onormal när vi skrevs ut på BB. Idag är jag jätteglad över besöket på Astrid Lindgren. Jag skulle aldrig vilja ta beslut över mitt barns kropp som inte kan göras ogjort.

    Be om remiss! Självklart ska du ta din sons oro på allvar. Är det din oro, sitt lugnt i båten. Är det din sons oro så agera.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-02-12 13:17:18 följande:

    Min son fick dold penis efter en medicinsk omskärelse.

    Den ligger dold och han måste tryck fram den när han ska kissa.

    Annars ser den bara ut som ett skrumpet skinn fram.

    Han börjar komma in i puberteten och kommer penisen växa fram då?

    Han är jätte retad i skolan pga detta.

    Någon som har erfarenhet eller har samma??

    Jag var hos en doktor i Stockholm de utför omskärelser dagligen. Och han sa att han kommer kunna ha sex i framtiden.

    Men min son mår ju dåligt nu för att han inte har nån snopp som ?hänger ut?

    Hur ska jag göra för att trösta min son???

    Snälla hjälp mig!

    Ledsen mamma


    Vad är det du vill ha ut av tråden?

    Förslag vad du borde gör eller vill du bara höra andras liknande historier?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Igen) skrev 2020-02-13 09:19:33 följande:

    Vad är det du vill ha ut av tråden?

    Jag vill både ha förslag om det finns nått man kan göra nu. Eller någon som har en liknande berättelse.

    Jag är ju rädd att min son ska gräva ner sig över det här.

    Vi pratar om det hemma att.

    Vi, vet att det finns en snopp och att den ligger gömd.

    Men att andra inte vet det. Vi har pratat om att alla ser olika ut och att så är livet. Huvudsaken är ju att han kan använda den, när det blir dax för det.

    Men han tycker det är jobbigt att det bara är som ett skrumpet skinn fram.

    Och vi har pratat om att han inte behöver duscha på gympan om han inte vill. Han får göra det som han känner är okej med honom själv.

    Att jag finns för honom och stöttar honom och om han vill operera den ( men jag tror man måste vänta tills han växt färdigt) så får han göra det.

    Men jag tycker synd om han ska gå och må dåligt i typ 6 år till, innan puberteten är färdig.

    Förslag vad du borde gör eller vill du bara höra andras liknande historier?


  • Anonym (Orolig)

    [quote=80223284][quote-nick]Anonym (Igen) skrev 2020-02-13 09:19:33 följande:[/quote-nick]Vad är det du vill ha ut av tråden?

    Jag vill både ha förslag om det finns nått man kan göra nu. Eller någon som har en liknande berättelse.

    Jag är ju rädd att min son ska gräva ner sig över det här.

    Vi pratar om det hemma att.

    Vi, vet att det finns en snopp och att den ligger gömd.

    Men att andra inte vet det. Vi har pratat om att alla ser olika ut och att så är livet. Huvudsaken är ju att han kan använda den, när det blir dax för det.

    Men han tycker det är jobbigt att det bara är som ett skrumpet skinn fram.

    Och vi har pratat om att han inte behöver duscha på gympan om han inte vill. Han får göra det som han känner är okej med honom själv.

    Att jag finns för honom och stöttar honom och om han vill operera den ( men jag tror man måste vänta tills han växt färdigt) så får han göra det.

    Men jag tycker synd om han ska gå och må dåligt i typ 6 år till, innan puberteten är färdig.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-02-13 10:02:52 följande:

    [quote=80223284][quote-nick]Anonym (Igen) skrev 2020-02-13 09:19:33 följande:[/quote-nick]Vad är det du vill ha ut av tråden?

    Jag vill både ha förslag om det finns nått man kan göra nu. Eller någon som har en liknande berättelse.

    Jag är ju rädd att min son ska gräva ner sig över det här.

    Vi pratar om det hemma att.

    Vi, vet att det finns en snopp och att den ligger gömd.

    Men att andra inte vet det. Vi har pratat om att alla ser olika ut och att så är livet. Huvudsaken är ju att han kan använda den, när det blir dax för det.

    Men han tycker det är jobbigt att det bara är som ett skrumpet skinn fram.

    Och vi har pratat om att han inte behöver duscha på gympan om han inte vill. Han får göra det som han känner är okej med honom själv.

    Att jag finns för honom och stöttar honom och om han vill operera den ( men jag tror man måste vänta tills han växt färdigt) så får han göra det.

    Men jag tycker synd om han ska gå och må dåligt i typ 6 år till, innan puberteten är färdig.


    Ta honom till skolsyster. Han behöver ett utomstående proffs att prata med.


  • Anonym (Mk)

    Varför skulle du omskära din son då. Gjort är gjort och nu får du skylla dig själv till att ni gjort detta ingrepp. Ingrepp som jag anser borde tas bort totalt ur Sverige. Man skapades med en förhud och klitta av en anledning! Låt könet va, vem fan vill egentligen könsstympa sig själv. Vidrigt att detta fortfarande pågår i detta land. I andra delar av världen fattar jag när människor verkar tro på gamla stenåldersmyter.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Mk) skrev 2020-02-13 10:56:56 följande:

    Varför skulle du omskära din son då. Gjort är gjort och nu får du skylla dig själv till att ni gjort detta ingrepp. Ingrepp som jag anser borde tas bort totalt ur Sverige. Man skapades med en förhud och klitta av en anledning! Låt könet va, vem fan vill egentligen könsstympa sig själv. Vidrigt att detta fortfarande pågår i detta land. I andra delar av världen fattar jag när människor verkar tro på gamla stenåldersmyter.


    Vi gjorde det för han led av för trång förhud. Förhuden blev som en ballong när han kissade. Det blev svid, han blödde i mellan åt. Och han skrek och grät när han kissade av smärta. Vi snörde med krämer och vi gjorde allt för att han skulle slippa smärtan.

    Till slut såg vi ingen annan utväg än att göra en medicinsk omskärelse. Då vi bad läkaren ta så LITE som han kunde.

    Så jag förespråkar inte omskärelse!

    Ja jag får tyvärr leva med att vi tog detta beslut!
Svar på tråden Min son har en dold penis