Inlägg från: Anonym (Falsksomvatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Falsksomvatten)

    Otrogen igen?

    Anonym (Fy skäms) skrev 2020-02-13 08:41:44 följande:

    Prata med din make/sambo/partner. 

    Om du vill vara kk med din kollega så är det något i ert förhållande som är fel.

    Jag var tillsammans med en kille i 7 år och de 3 första åren var toppen.

    Sen började mina känslor att ta slut, men jag var för feg för att göra slut.

    Istället var jag otrogen konstant de 4 sista åren.

    I dag skäms jag oerhört mycket för hur jag kunde såra min parter så.


    Det är långt ifrån sant att det alltid behöver vara något fel på förhållandet. Faktum är att det är en av de största lögnerna som florerar här på FL.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-02-12 13:42:31 följande:

    Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

    Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

    VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu


    Jag har inga svar. Tyvärr. Mitt själsliv är upp och ner just nu...

    Men, jag förstår dig. Det är så jäkla sjukt och jobbigt när sådant händer. Jag trodde ALDRIG det skulle hända mig att jag skulle titta efter andra och nu är jag där själv. Det här är sådant jag skrattade åt. Jag är så otroligt kär i min man, han är så fin och bra vi har två underbara barn 17 år ihop och 10 som gifta. Förstår du vilken idiot jag är. Varför tittar jag efter andra då?? Varför vill jag ha kakan och äta den. Svårt att säga. 40-årskris kanske. Finns inga fel i vårat förhållande, vi har det jättebra. Det känns som om jag utsätts för en enorm prövning just nu. Av bibliska proportioner.

    Men ändå. Spänningen Ojojoj. Därför skulle ett öppet förhållande inte funka - det är som du säger spänningen man vill åt. Tabut kanske. I vilket fall, det som hindar mig är att jag inte skulle kunna se min man i ögonen efter en affär. Det går bara inte. Jag trodde jag skulle klara det, klara av att dölja men jag tror inte det längre. Förra helgen höll det på att gå riktigt illa under en mycket blöt kväll. Som tur var blev det ingenting - men våra planer var mycket långtgående... skäms över planerna. Det är snart förträngt - det ligger på samma ställe i hjärtat och hjärnan som allt annat dumt man gjort och sagt. Dit bara jag har nyckeln. Jag tänker inte kasta bort 17 år och två barn på att pådyvla honom min skam och min vilsenhet.

    Vad vill jag säga. Om du gör om det så håll tyst. Lova mig. Sköt det snyggt. Tvinga inte in din man i en sanning som bara sårar. De flesta berättar för att de ska vara duktiga och lägga det obehagliga på den andre. Gör inte det.

    Hade samhället ansett att otrohet var ett så fruktansvärt brott hade det varit straffbart. Så är inte fallet. Moralen är för snäv och det motsatta könet för attraktivt. Ta en långpromenad själv imorgon och fundera över vad du vill och varför.... inte för att det kommer ge dig svar men på något sätt måste man bearbeta sådana här känslor och tankar.

    Inte så bra svar kanske. Livet är inte svart eller vitt som vissa vill påskina här. Hoppas att de aldrig hamnar i detta dilemma för det är inte så kul. En sak har jag lärt mig av livet, mycket av det jag säger att jag aldrig ska göra eller som jag t.o.m. fördömt - det har jag gjort. Det är lätt att peka finger mot andra men jag tycker man ska ta sig en titt i spegeln. Många anser sig vara så fiiiina människor och är i själva verket av värsta sorten.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (FYI) skrev 2020-02-17 08:35:42 följande:

    Undrar just hur man är funtad mellan öronen om man kan göra som ts och komma hem, se sin sambo och barn i ögonen, och låtsas som ingenting?

    Måste finnas en diagnos i botten. En bokstavskombination som verkar vara vanlig i detta forum.

    Först och främst noll respekt mot sambo och barn...sen inget konsekvenstänk.

    Eller också är ts ett troll som bara vill provocera.

    Men om det är sant, skulle man faktiskt bara vilja kräkas på en sådan människa.


    I så fall skulle halva världen ha en diagnos. Vilket de uppenbarligen inte har. Ju äldre jag blir och ju mer folk börjar prata om detta så märker jag att det nästan är en regel att folk håller på, på ett eller annat sätt. Alla kanske inte gör som ts men något litet fuffens är det många som har. Någon flirt, en tanke, en åtrå till någon annan. Också personer som man aldrig skulle ha väntat sig det ifrån håller på. Otrohet är inte bra, men ska man vara stenhård på denna punkt får man nog flytta till en eremitgrotta och bo där själv. Därför är det bättre att låtsas som det regnar. Ha sin lilla familj, älska sin man och sina barn och inte oroa sig i onödan. Finns annat att tänka på än just detta.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Sammanfattning) skrev 2020-02-18 12:36:06 följande:

    Ok, massa svar orkar inte läsa allt

    Du låg med din kollega 2 gånger?

    Han singel. Du gift och 2 barn?

    Vad saknar du i ditt förhållande?

    Är du kär i kollegan?

    Kan ni jobba ihop efter det här? Planerar du lämna maken?

    Du verkar inte ångra dig så antar att tråden handlar om att du vill lämna honom


    Det behöver inte saknas något i förhållandet - det är den största myten av alla. Det är som om att folk måste ha ett motiv till otrohet - för att kunna försäkra sig om att det inte kommer hända dem. Men det är inte så det funkar. Vi människor är på många sätt irrationella varelser. Inget behöver saknas, allt kan vara bra och ändå så gör människor dumma saker.

    Hon vill inte lämna sin man tror jag - hon vill ha kul på sidan av och detta är hennes pysventil. Hon kan inte eftersom man oftast behöver berätta om sådant här så ja, då får vi möjlighet att läsa. Men eftersom vi inte är hennes vänner och inte har någon historia med henne så dömer vissa på ett sätt som man kanske aldrig hade gjort om en nära vän berättat om en otrohet. Här på FL är mannen duktig så duktig och snusförnuftig. Annat är det i verkliga livet där man behöver säga saker till människor rakt i ansiktet.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Lo) skrev 2020-02-18 20:18:00 följande:

    Nja, egentligen tycker jag inte att någon kan övertyga dig just nu att inte fortsätta affären, så jag vet inte varför skapade du tråden.

    Jag skulle inte avråda dig pga nån moral eller plikt, utan pga konsekvenserna. Vad har du att vinna om du är otrogen? Det vet du, några roliga nätter. Vad har du att förlora?

    Självklart betyder inte det att samma sak kommer att hända med dig. Men du vet aldrig. Du kan omöjligen räkna ut konsekvenserna. Är det värt för några kåta nätter? Glöm aldrig att om du går bakom din partners rygg kan du aldrig mer räkna med att han blir schysst mot dig. Det kan göra livet sjukt komplicerat om ni har gemensamma barn.


    Vilken horribel historia. Kvinnan i fråga verkar ju inte roligt frisk. Hur kan man orka bära ett sådant hat i sig så länge. Den tjänar både som ett bra och dåligt exempel skulle jag säga. Bra för att människor ofta behöver en extraordinär historia för att tänka till - dålig för att den är utom all rim och reson.

    Men du har riktigt bra poänger. Konsekvenserna kan man aldrig räkna ut i förhand.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Idioter!) skrev 2020-02-20 03:18:09 följande:

    Du är en förbannat jävla idiot.. Fattar du att otrohet krossar människor! Fattar du att det du förespråkar får folk att må psykiskt dåligt.. Allt för ens partner var en feg jävla idiot som inte hade mod nog att göra slut innan hon/han började knulla runt!

    Förmodligen så fattar du inte ett skit efter som du är totalt ointelligent!

    Du är en pinsam och patetisk människa som saknar total empati.. Komma och håna andra för att de har moral.. Fy fan vad pinsam du är!


    Men du, ta det lite lugnt. Otrohet är inte bra, men människor är människor. Det är inte du som får ta konsekvenserna av just denna otrohet. Den kommer aldrig att beröra dig. Att du blir så arg som du uttrycker i ditt inlägg, tror jag är för att du tror att du kan vaccinera dig och ditt förhållande mot otrohet genom att uttrycka ditt staka ogillande. Men det är inte så det funkar. Oavsett hur förhatligt man anser att otrohet är så händer det. Precis i detta nu. Men det händer också andra saker. Värre saker.

    Vet du jag är en kvinna 40+, gift t.o.m. lyckligt gift, jag får förslag från män ganska ofta. Jag flirtar trots att jag har ett av de finare exemplaren av sorten man och pappa hemma. Hade jag inget samvete, skulle jag kunnat ha hur många affärer som helst med gifta män. Människor håller på så mycket att jag börjar undra om alla faktiskt håller på mer eller mindre. Även min egen man. Men jag väljer att inte tänka på det. Jag kan ändå inte hindra något - förutom att vattna min egen gräsmatta samt inte hoppa över staketet helt och hållet.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Que?) skrev 2020-02-24 17:15:45 följande:

    Hmmmm, typ 1 vecka och 100 svar sedan TS var inne....så tror fortfarande att detta är en trolltråd.

    Om nu inte mot all förmodan TS blivit påkommen av sin man....och har det lite jobbigt....om nu storyn stämmer.

     


    Eller så tröttnade hon på att folk inte diskuterade hennes fråga... eller så tar hon hand om sin familj, eller har haft sportlov...
  • Anonym (Falsksomvatten)

    Jag står fast vid att de flesta håller på mer eller mindre. Säkert min egen jättereko familjefar till man också. Ingen kan få mig att tro någonting annat.. När jag ser hur ?folk? håller på - det börjar nästan bli en statistiskt säkerställd siffra - så blir jag säker i mitt antagande.

    Det är bara att blunda och tänka att liksom döden så kommer detta också att ske, men med skillnaden att otrohet sker i stor eller liten skala. Vi kan ej förhindra döden och vi kan inte heller förhindra attraktion mellan människor. En attraktion som lätt kan leda till snedsteg.

  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-22 09:25:57 följande:

    Det jag menar är att alla människor har sina egna gränser och att du inte kan avgöra var gränsen går för någon annan. Det kan finnas saker som du gör som jag inte skulle hålla med om, det är inte du som sätter "lagarna" för hur andra människor ska göra. Varken du eller (FYI) hur mycket ni önskar att det är ni som bestämmer. 


    Människor blir arga i otrohetstrådar för de tror att de kan vaccinera sig mot otrohet - men det går inte. Vi alla är ulvar i fårakläder och rätt tillfälle gör tjuven. Jag vet det och därför tänker jag INTE kasta sten i glashus vad gäller otrohet. Det är så lätt att begå snedsteg. Oerhört mycket lättare än man någonsin kan föreställa sig. Däremot inte sagt att man bara ska hoppa i säng mot bakgrund av det jag skrivit. Jag bara säger att man bör se sig själv i spegeln innan man pekar finger.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    molly50 skrev 2020-02-25 13:22:18 följande:

    Jag har haft möjligheter att vara otrogen,men ändå valt att inte göra det.

    Hur kommer det sig att en del kan stå emot den frestelsen,.medans andra inte kan?

    Och hur ska man kunna veta vilka som är kapabla till att bedra sin partner och inte?

    Det är ju inget som står skrivet i pannan på folk och inget som folk brukar berätta när de inleder en ny relation.


    Jag har också haft det. Många många gånger. Jag har det nu, med flera olika gifta män. Jag har dock inte varit otrogen mot min man. Vi har varit ihop i 17 år. Jag vet inte. Att man träffar rätt person vid fel tillfälle? Att man just då har någon typ av sårbarhet. Behöver inte betyda att förhållandet är dåligt, det kan vara andra faktorer som triggar igång händelseförloppet. Hög press på jobbet, andras otrohet etc etc, en ventil helt enkelt. Varför gör människor det de gör? Den som kan svara på en sådan fråga borde få Nobelpriset.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 13:25:44 följande:

    Jag det är väl klart att du står fast vid det för du vill ju försöka normalisera ditt beteende så gott det går. Du vill inte känna dig som ett asshole och därför försöker du fått ditt beteende att framstå som något alla gör, för då blir det ju fullt normalt.


    Vilket beteende - att jag pratar och är glad? Jag har inte varit otrogen. Men jag fattar ju, eftersom jag inte är naiv, att det sker mycket lättare än man kan tro.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-25 14:33:28 följande:

    Men du fattar ju inte hur mycket man än pekar finger åt dig. Så det finns ju idioter som tror att de gör alla rätt utan att se sina egna fel.

    Låt den som står utan skuld kasta första stenen.


    Precis, den som är utan skuld kastar första stenen. Det är så jäkla lätt att sitta på sina höga hästar. Men är det något jag lärt mig så är det att alla gör sina egna undantag. Det behöver inte handla om otrohet såklart. Men kan vara nog så dumt och elakt.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    molly50 skrev 2020-02-26 13:12:23 följande:

    Min man och jag har varit ihop i 18 år och jag har,som sagt,också haft chanser men inte tagit dem.

    Jag håller med dig om att det säkert finns olika anledningar till att en del väljer att ta steget att vara otrogen.

    Ibland så behöver det inte ens finnas en orsak utan att man bara söker spänning.

    Det jag finner mest intressant är att en del klarar att stå emot det medans andra inte gör det.


    Jag tycker också det är intressant - alkohol tror jag dock är en stor bov. När jag får i mig för mycket försvinner mitt omdöme och konsekvenstänk, jag skulle säga att det i förhållande till sex blir nära 0, därför aktar jag mig för att dricka för mycket.

    För min del handlar det om att jag inte skulle kunna se min man i ögonen - han är en helt fantastisk människa - mycket bättre än jag på alla sätt.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-26 15:20:36 följande:

    Det är ganska intressant, nu när jag har blivit anklagad ända sen jag yttrade mig första gången, och du också, men jag har inte en enda gång sagt att jag själv har varit otrogen. Ändå har stenarna haglat som bara den. Bara för att man klarar av att tänka att det inte behöver vara det värsta som kan hända en relation.

    Jag tror att människor som har så stort behov av att moralisera och peka finger åt vad andra gör, eller kanske gör, har så mycket frustration att dom glömmer hur illa de beter sig. Det kan inte vara lätt att vara så dömande i sin natur.


    Exakt så! Trådarna här på FL ger dessutom en otroligt förenklad bild av vad som försiggår i verkligheten. I andra trådar om otrohet har jag ställt frågan hur ?de? skulle bete sig mot en vän som berättade om en otrohet. Skulle de säga samma saker som här - eller är det lätt att sitta framför datorn/mobilen och vara det godaste gud har skapat? Jag skulle i alla fall vara på min väns sida. Jag tror att de som skriker högst här inte skulle våga säga de saker de säger här till en vän - däremot är jag rädd att de är sådana som hugger sin vän i ryggen sen...
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Lev medan du kan) skrev 2020-02-26 15:48:50 följande:

    D finns ju dem som hugger vänner i ryggen för vad de röstar på.. så varför inte för otrohet? Jag har bara otrogna vänner så int hugger de mig i ryggen iaf. Man får välja vänner me samma värderingar som än själv.


    Det jag menade med att hugga i ryggen var att de sitter och är sååå förstående men vågar inte säga vad de egentligen tycker och sen hugger.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (man) skrev 2020-02-26 20:33:31 följande:

    Den frågan har besvarats många ggr. Det är inte så mystisk och random som du tror. Det handlar helt enkelt om personlighet, värderingar och vanor. Och när jag säger värderingar menar jag en persons VERKLIGA värderingar, dvs såna som en person kan ruva på och inte säga högt för att man vet att det inte är ok.

    Det är inte omständigheter som FÅR människor att agera på ett visst sätt, det är hur varje person hanterar olika situationer som avgör hur man agerar, det är därför olika människor agerar olika på samma situationer. Och det avgörs i sin tur av vilken personlighet personen har, vilka värderingar personen har och vilka vanor personen har. Det är därför en person som tidigare varit otrogen och kommit undan med det är mycket mer benägen att göra det igen eftersom personen dels har värderingar som tillåter sånt och dels har lärt sig att det går att komma undan med det.


    Då kan du tro det. Men jag VET att tillfället gör tjuven. Är så övertygad om det och ingen har någonsin kunnat överbevisa mig. Vi människor är så svaga. Det du skriver om värderingar det stämmer inte.

    Jag är realist. Men DU vill inte se sanningen i vitögat.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    RK man skrev 2020-02-26 17:12:06 följande:

    Orkar inte läsa hela tråden med dessa horder av moralister från smäland. Men njut du. Din man har samma tankar for sure. Även om han vill leva med dig och älskar dig.


    Haha, tror jag med.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (man) skrev 2020-03-01 13:27:01 följande:

    Japp, och det beror som sagt på att du är inkapabel att vara ärlig med dig själv så därför försöker du normalisera ditt beteende genom att intala dig själv att alla är lika störda. Inget nytt...


    Vad är det jag är oärlig om emot mig själv? Och hur kan du veta det?
Svar på tråden Otrogen igen?