• Mimmi86

    Livmoderframfall

    Födde mitt andra barn för en månad sedan. För några dagar sedan märkte jag att något täckte för min slidöppning. Fick komma till på kontroll dagen efter och barnmorskan konstaterade att det var min livmodertapp som syntes. Hon såg inga skav eller sår på den så den verkar ju inte "hänga" utanför. Tre veckor innan förlossningen och fortfarande så lider jag av svullna slemhinnor i näsan och lock för öronen. Började som en förkylning som inte släppt. Det har gjort att jag hostat mycket, och tryckutjämna öronen. Det borde ju bidragit till att livmodern ramlat ner. Nu har jag fått medicin för täppan och locket och hostar inte och behöver inte tryckutjämna så ofta och när jag väl gör det försöker jag knipa.

    För det var det råder jag fick..att knipa och knipa. Det var för tidigt att säga om det skulle gå tillbaka.

    Jag känner mig ensam om att råkat ut för detta. Ingen i min närhet har gjort det, vad jag vet. Nör jag googlar har de flesta andra råkat ut för slidväggsframfall och inte livmoderframfall.

    Finns det någon som har samma som jag och som kan berätta hur det gått. Har framfallet gått tillbaka efter en tid? Eller har det blivit aktuellt med operation etc.

Svar på tråden Livmoderframfall