• Anonym (Happening)

    Ni kvinnor som närmar er 60

    och söker 15 år yngre män, hur tänker ni?
    Ni konkurrerar alltså med mycket yngre kvinnor.

  • Svar på tråden Ni kvinnor som närmar er 60
  • Barbro45
    Anonym (Happening) skrev 2020-02-15 10:21:22 följande:

    och söker 15 år yngre män, hur tänker ni?
    Ni konkurrerar alltså med mycket yngre kvinnor.


    Vad är det där för syn på människor? Naturligtvis har alla vuxna rätt att finna en partner oavsett vilken ålder det är på de två. Varför skulle det vara annorlunda? 
  • Anonym (Happening)
    Barbro45 skrev 2020-02-15 11:02:12 följande:
    Vad är det där för syn på människor? Naturligtvis har alla vuxna rätt att finna en partner oavsett vilken ålder det är på de två. Varför skulle det vara annorlunda? 
    Du menar synen folk har på äldre män/yngre kvinnor?
    Att äldre män har svårt att få upp den, är feta, skalliga, vill ha en ung kvinna med fin kropp att visa upp, m.m. När den yngre kvinnan kan få en man i sin egen ålder, som är viril, snyggare kropp, ser kvinnan som jämlik.

    Kvinnor åldras också, så vad har de att erbjuda, jämfört med yngre kvinnor?
    Varför skulle en man vilja ha en äldre kvinna?
  • Anonym (Möte bortom kropp)

    Det finns nog lika många anledningar som det finns människor på den frågan.
    Mycket handlar om psykologi, präglingar från barndomen, spänning, trygghetsbehov, intellektuell stimulans, nyfikenhet, fetischer, rädslor för kvinnor i sin egen ålder, i fallet varför en yngre man dras till en äldre kvinna.

    Den äldre kvinnan som kan vilja ha en yngre man kan ha liknande anledningar utöver den mer uppenbara, dvs mannens skönhet, oskyldighet, renhet, sexuella energi och uthållighet osv.

    Perspektivet äldre män å andra sidan som vill ha yngre kvinnor är väl de mest uppenbara ur biologisk synpunkt och har förmodligen mest med sexuell dragning och fortplantningsmöjligheter att göra, till skillnad från det ombytta; ung kvinna söker äldre man som är betydligt mer djupgående ur psykologisk synpunkt och förmodligen handlar om trygghet och kanske ett grundläggande behov av att få vara betydelsefull och sedd bortom konkurrens.. Kanske bristande självkänsla och svårigheter att konkurrera med andra jämnåriga kvinnor om yngre män, förlust av fadersförebild osv?

    Personligen har jag en historia av nästan av minst 20 år yngre män sedan många år. Har nog inte varit med någon jämnårig man sedan tidig ungdom.
    Utbytet mig och dessa män emellan är långt mer än sex även om det är en stor del. Men det mest intressanta är att varken jag eller dem känt oss mentalt som vår egen ålder. Vi har dragits till varann pga kemi och attraktion, som ofta börjat på ett mentalt plan med igenkänning och gemensamma intressen. Med andra har det varit fysiskt  och sexuellt från första blicken. Jag skulle dock aldrig konkurrera med mina yngre systrar eller ha längre framtidsperspektiv i åtanke även om det blivit längre relationer och band med vissa av dem och starka känslor.

  • Barbro45
    Anonym (Happening) skrev 2020-02-15 11:22:35 följande:
    Du menar synen folk har på äldre män/yngre kvinnor?
    Att äldre män har svårt att få upp den, är feta, skalliga, vill ha en ung kvinna med fin kropp att visa upp, m.m. När den yngre kvinnan kan få en man i sin egen ålder, som är viril, snyggare kropp, ser kvinnan som jämlik.

    Kvinnor åldras också, så vad har de att erbjuda, jämfört med yngre kvinnor?
    Varför skulle en man vilja ha en äldre kvinna?

    Kanske finns det män som värdesätter det som en äldre kvinna kan erbjuda. Liksom det finns kvinnor som värdesätter det som en äldre man kan erbjuda. Livserfarenhet, trygghet, humor. 


    Föreslår att du frågar några yngre män som har relation med äldre kvinnor.

  • Anonym (***)
    Anonym (Happening) skrev 2020-02-15 11:22:35 följande:
    Du menar synen folk har på äldre män/yngre kvinnor?
    Att äldre män har svårt att få upp den, är feta, skalliga, vill ha en ung kvinna med fin kropp att visa upp, m.m. När den yngre kvinnan kan få en man i sin egen ålder, som är viril, snyggare kropp, ser kvinnan som jämlik.

    Kvinnor åldras också, så vad har de att erbjuda, jämfört med yngre kvinnor?
    Varför skulle en man vilja ha en äldre kvinna?
    Då förstår jag inte din TS, faktiskt. Om yngre män inte vill ha äldre kvinnor, då är detta ju en icke-fråga.
  • Anonym (***)
    Anonym (Happening) skrev 2020-02-15 11:22:35 följande:
    Du menar synen folk har på äldre män/yngre kvinnor?
    Att äldre män har svårt att få upp den, är feta, skalliga, vill ha en ung kvinna med fin kropp att visa upp, m.m. När den yngre kvinnan kan få en man i sin egen ålder, som är viril, snyggare kropp, ser kvinnan som jämlik.

    Kvinnor åldras också, så vad har de att erbjuda, jämfört med yngre kvinnor?
    Varför skulle en man vilja ha en äldre kvinna?
    Då förstår jag inte din TS, faktiskt. Om yngre män inte vill ha äldre kvinnor, då är detta ju en icke-fråga.
  • Anonym (Happening)
    Barbro45 skrev 2020-02-15 16:10:28 följande:

    Kanske finns det män som värdesätter det som en äldre kvinna kan erbjuda. Liksom det finns kvinnor som värdesätter det som en äldre man kan erbjuda. Livserfarenhet, trygghet, humor. 


    Föreslår att du frågar några yngre män som har relation med äldre kvinnor.


    Jag vet inte om du har läst trådar om äldre/yngre kvinnor. Där handlar allt om utseendet. De äldre männen inbillar sig att de ser yngre ut. Unga kvinnor tycker männen är äckliga gubbar. Och så kan de inte få upp den. Varför skulle en ung kvinna vilja ha nåt sånt?
    Ungefär så ser det ut. 
  • Anonym (Annika)

    Nu är jag lite yngre än 60, men upplever att det är många killar som är 10-20 år yngre som försöker stöta på mina väninnor och mig på krogen och på datingsiter. Själv tycker jag inte att yngre killar är intressanta, men vissa kvinnor kanske prioriterar utseende och virilitet och om det är yngre killar som stöter på dem så tackar de väl och tar emot, typ.

  • Barbro45
    Anonym (Happening) skrev 2020-02-15 18:09:16 följande:
    Jag vet inte om du har läst trådar om äldre/yngre kvinnor. Där handlar allt om utseendet. De äldre männen inbillar sig att de ser yngre ut. Unga kvinnor tycker männen är äckliga gubbar. Och så kan de inte få upp den. Varför skulle en ung kvinna vilja ha nåt sånt?
    Ungefär så ser det ut. 
    Människors verklighet består av mycket mycket mer än vad vi ser i forum på nätet.
  • Anonym (Happening)
    Anonym (Annika) skrev 2020-02-15 20:31:45 följande:

    Nu är jag lite yngre än 60, men upplever att det är många killar som är 10-20 år yngre som försöker stöta på mina väninnor och mig på krogen och på datingsiter. Själv tycker jag inte att yngre killar är intressanta, men vissa kvinnor kanske prioriterar utseende och virilitet och om det är yngre killar som stöter på dem så tackar de väl och tar emot, typ.


    Men det här är kvinnor som aktivt själv söker män som är 15 år yngre, och ännu yngre i många fall.
    Jag vet att jag inte kan mäta mig fysiskt med en 15 år yngre man.
    Tror kvinnor att de kan mäta sig fysiskt med en 15 år yngre kvinna?
Svar på tråden Ni kvinnor som närmar er 60