• RubicsCube

    Sex var kul innan min pojkvän - Covert narcisist?

    Jag är så himla frustrerad. 3 år innan jag träffade min kille så hade jag precis upptäckt det roliga med sex (innan var jag för obekväm osv) och utforskade min sexuella sida och skulle säga att jag har en ganska hög sex-lust. Jag upptäckte det roliga med sex och upptäckte fontänorgasm, trekant, min dominanta sida, min undergivna sida, pegging, lätt bdsm osv. När jag träffade min kille så snackade vi mkt om sex (när vi dejtade ville jag inte ha sex för tidigt) och han byggde upp sig själv så mkt, att han har sån hög sexlust, att han älskar sex och slutade räkna hur många han legat med efter 84st...(jag ser erfarenhet bara som en positiv sak så länge man skyddat sig osv). Så mina förväntningar byggdes upp. Jag är förresten 27 och han 34 om det har någon betydelse. 

    Sedan när vi började ligga så var han så nervös att jag blev nervös, och det var länge sen jag var så nervös. Det var liksom bara nervöst och försiktigt. Ja, plus att han sa att han inte hade haft ögonkontakt under sex på länge, för hans ligg har varit ons med alkohol inblandat. (vi har sex nyktert, för jag tänkte att han kanske måste upptäcka sex nykter för att bli bekväm med det). Så i början var ju sexet inte toppen men det var väl lite fint och gulligt kanske. Vi har aldrig haft det där att man knullar som kaniner i början, flera ggr om dagen och så. Om vi ligger två dagar efter varann så är det ett jävla MIRAKEL ska ni veta. Vi fortsatte dejta och blev ett par. Men hela tiden så har han aldrig tagit initiativ till sex, jag är alltid den som förför honom till att ligga. Och, vi låg (och ligger) en gång i månaden. Så jag har ju alltid försökt förföra honom några gånger i veckan, för jag vill ligga mer än en gång i månaden. Men en period så tog hans nej på mitt ego, det var så himla tröttsamt att han alltid sa nej och jag var den enda som ens försökte ta intiativ. Så en period ville jag inte ens förföra honom för han sa ju ändå bara nej och jag tänkte att han inte är attraherad av mig. Sa och sa nej.....det är en överdrift. Han kunde inte uttrycka alls att han inte ville ligga, han kunde inte uttrycka nej verbalt på något sätt alls. Jag fick liksom dra ur honom att han inte ville ligga. Jag kunde sitta grensle över honom i soffan och kyssa honom för att försöka få till något, men hans sätt att visa mig att han inte ville ha sex var att sitta helt stilla och fortsätta hångla med mig. Som en död fisk. Så jag kände ju av hans obekvämlighet och har sagt att "det är bara säga nej om du inte ville ha sex" och också att han kan säga att som "vi kan bara mysa" eller "jag har huvudvärk" om det skulle vara för stigmatiserat för honom på ngt sätt att säga nej liksom. Han har liksom inte vågat säga nej (verbalt) till andra tjejer, så han sa till mig att han var glad att jag kunde dra ur ett nej ur honom och förstå det.

    När vi väl ligger så är det helt okej och inte så nervöst som det var i början, men vi kör några ställningar, han kommer och sen försöker jag komma (jag har svårt att komma). Men när jag ska komma så är han död efter sin orgasm, men liksom jag kan ligga bredvid honom med en stav och försöka komma medans han ligger bredvid och smeker min arm....han tänkte att detta skulle vara hänsynsfullt, men jag vill ju att han är mer engagerad än så i min orgasm. Jag har ju fått säga till honom "du kan inte somna nu". Min orgasm är liksom inte hans prio, och absolut, ens egna orgasm är sitt egna ansvar men man vill ju ändå förfan försöka få sin partner att komma, eller?! Jag har också sagt att "vi kan väl försöka få mig att komma först och sen köra vidare?" han tycker det låter bra men gör inget åt saken. Det är ju jag som måste se till att det blir av. Jag har också frågat om vi inte kan ägna tid åt mig, just eftersom jag har så svårt att komma och liksom utforska min kropp tillsammans, med vad som funkar och inte funkar. Samma sak där, han är med på iden men jag måste se till att det sker. Just detta har inte hänt för jag vill ju nånstans känna att han har intresse för detta. Det är bara så jävla trist med hans totala ointresse av allt som har med sex att göra. Han kan inte heller svara på sexiga meddelanden (inget  sexigt tillbaks utan mer "jaha vad ska jag skriva nu", han kan inte ha telefonsex, han kommenterar inte hur sexig jag är när jag skickar nudes..

    Han kör ju också klassikern med att "han älskar att slicka fitta"....like yeah right, asså vi kvinnor VET när någon älskar att slicka fitta...sluta bullshita liksom. Han har gått ned på mig och jag har ridit hans ansikte men det är inte att han älskar att slicka fitta. Han tycker inte det är najs att pulla, så han gör det ju helst inte, trots att jag har frågat om vi inte kan köra devils hand och försöka få mig till en fontänorgasm. Han gillar inte att pulla, han tycker det är overkill med "avancerade ställningar", han tycker det är överdrift att slicka och pulla samtidigt..ja, ni kanske får en uppfattning här. Men om jag ska försöka gå tillbaks till poängen.
     
    Jag har försökt fråga honom om vad han gillar specifikt inom sex, har han någon fetish eller är det något han är sugen att testa på osv. Hans svar är ju alltid att han inte vet. Han gillar rumpor, det är typ det. Han har sagt att han gillar det lite rough och att det kan vara najs med strypsex men detta känns som att han säger endast för att göra mig glad, att han tror att det är det jag vill höra. Så jag vet inte om han ens har utforskat sig själv ordentligt. Och vi har pratat så jävla mycket om sex just för att jag vill ligga mer än en gång i månaden och att han ska ta initiativ. Så vi har pratat om allt: när han är kåt, hur han visar att han är kåt, varför han inte tar initiativ (svaret på det är enligt honom för att "det är alltid brudarna som kastat sig över mig"), hur han tar initiativ när han väl tar det (han har tagit initiativet kanske 4 ggr sen vi började dejta), hur jag kan göra för att få honom bekväm i att ta initiativ, om vi har olika sexlust (enligt honom har vi inte det, han säger att han har hög sexlust men att han kanske med mig träffat sin överdådige. Det för mig låter som bullshit för om man har hög sexlust så ligger man ju mer än 1ggn/månad), han tycker jag är jobbig för att "aha du är en sån som räknar" för att jag vet att vi ligger 1ggn/månad, vi har bokat in dejter specifikt för att ha sex för att jag har velat ge honom utrymmet att ta initiativ under kanske säkra förutsättningar (om han skulle vara rädd för ett nej osv) men även detta har inte funkat, han har då inte tagit initiativ.

    Jag är bara trött på att han aldrig är sexuell, eller kommer med ideer eller visar sin lust till mig. Jag saknar att känna mig som en åtrådd kvinna. Han kan säga att kompis fling "är skitsnygg" med inlevelse och allt. Och när hans egna flickvän försöker förföra honom så har han svarat "Vad vill du att jag ska säga?"....Jag har verkligen försökt så mkt med att vara förstående till honom (hans förra tjej var otrogen mot honom med hans bästis, han och bästisen är fortfarande vänner för pojkvännen har aldrig konfronterat bästisen, utan det var bara en period då pojkvännen inte talade med bästisen men kunde vara på fest tillsammans osv, and that´s it), jag har försökt att inte ta det personligt, jag har försökt att vara pedagogisk, jag har försökt vara tydlig med mina behov, jag har frågat honom om han har blivit utsatt för  något elr anklagad för ngt, jag har frågat om han har utforskat sin sexualitet gentemot män (ingen enligt hnm), jag har försökt vara positiv (snackar om vår sexkurva som positiv, jämfört med det nervösa sexet i början till sexet vi har nu). han tycker ju också att "det känns som vi ligger mer nu" sa han i januari, vi hade då legat 2ggr den månaden. Han har ju också snackat om att han är rädd att ta initiativ för att han är rädd att han inte ska få upp den....men det känns också som dålig excuse för han har aldrig haft problem med att få upp den och liksom en annan gång har han sagt att "den lever sitt egna liv" och hade stånd en gång när jag var ledsen för att vårt sexliv är så komplicerat....så det känns ju som att han bygger luftslott med liksom alla sina jävla historier. Jag har en tendens att tycka synd om folk och vilja förstå folk och vilja hjälpa dem. Hans jävla historier är ju helt otroliga jämfört med den "sexuella mannen" jag har.

    Som ung så spelade han hockey och är helt okej utrustad liksom, så från omklädningsrummet började han bli kallad för "guldkuken". han sa att det blev som en självuppfyllande profetia och att han kände att han behövde ligga med massa tjejer. en annan av hans historier är ju när jag frågade om "vad är det mest pinsamma som hänt under sex?" och då drog han till med att han var med en tjej och tjejens hund kom och började hålla på med tjejen och då tappade han lusten....jag tkr det känns helt orimligt, är inte det en gammal myt som gick runt när man var yngre liksom?. Det känns som att han snackar så mycket skit och inte kan vara sårbar och ärlig. Jag har sagt att han behöver visa sig sårbar och ärlig om vi ska fixa det här. Men, han tror på sina egna lögner tror jag. Eller så är han så himla osäker på sig själv att han känner att han måste ljuga om sig själv. men han är 34 år.....liksom tror han själv att det är hållbart? 

    Plus att jag gjorde ett stort misstag, för vi har pratat så jävla mycket om allt kring sex. Men en gång så sa jag att "men det kanske är stigmatiserat för dig, allting om sex för att jag pratar så mycket om det och det kanske skapar någon stress och press liksom?". Självklart var han snabb att hoppa på det tåget för det gav honom en jävligt lätt utväg. Det ångrar jag så jävla mycket. Det är som att allt arbete jag gjort kastade jag åt skogen när jag sa så. korkat. jag vet inte om han bara är sjukt osäker, inte utforskat sig själv tillräckligt, eller att han inte är attraherad av mig eller om han bara inte har något intresse av sex...men varför kan han bara inte säga det då. Liksom sexet blir ju helt på hans villkor, vi har ju verkligen bara sex när han vill. Jag är ju också våt och villig då för vårt sexliv är ju torrare än Savannah-öknen men liksom om vi har sex endast när han vill...så blir det helt på hans villkor. 

    Och jag börjar bli sån jävla bitterfitta över detta (och sexuellt frustrerad) så jag börjar tänka helt jävla skeva saker. Men min kille är en 34-åring som bor 5cm från föräldrarna, har en billig hyra, har inte pluggat klart gymnasiet, har inget körkort, jobbar med tim-vik, kan inte städa hemma (kattbajs i kattlådan över ett år utan katt, ett rum fyllt med skräp, pizzakartonger till bredden under sinnen, stora svarta soppsäckar som det läcker ur i hallen osv osv, dock med hans dyskalkyli-diagnos har han "svårt att se" det som ska göras, svårt att ta tag i saker, jag misstänker även att han har ADD, eller är deprimerad, för han kan sova hur mycket som helst och är trött och seg när han är vaken). Kan inte sköta sin ekonomi, får hjälp av föräldrarna med allt i från punka på cykeln till att städa hemma (hans mamma hade gått in i läggan och totaltstädat och kört iväg med ett helt last med skräp!). Hans tidigare tjejer som han varit med har varit yngre än han, som jag. Han har varit med en 19-åring och en 22-åring, och då snackar mer om typ hänga/dejta än ons. Så jag har en teori, som är skev, men att han kanske är deprimerad för han är inte där han kanske vill vara i livet, är med yngre tjejer för att på något sätt kunna känna sig "överlägsen", för vilken 34årig kvinna skulle vara med han? han har inget under kontroll i sitt liv. Så jag tror, att han behöver en yttre person som älskar honom (jag) för att kunna må bra. Men att han kanske någonstans känner sig hotad av mig, för jag är motsatsen till han. Flyttade hemifrån vid 20, bott i tre olika städer på egen hand, läser en master på universitet, tagit körkort, har mål och ambitioner, volontärarbetat, flyttat till en ny stad endast pga sommarjobb, strukturerad och ambitiös. Så han kanske använder sexet som det enda kontrollområdet liksom. Att han kanske "straffar" mig för han vet hur mkt jag älskar sex och därför håller tillbaks med det och ljuger osv. Kan han vara en covert narcissism med kontroll över sexet? 





    ja det här blev ju en jäääävla wall of text och tog en helt annan vändning än vad jag hade tänkt mig från början. Men om du läst ända hit ner, tack som fan för att du läste. 
        

  • Svar på tråden Sex var kul innan min pojkvän - Covert narcisist?
  • Anonym (lämna)

    Är han/har varit väldigt attraktiv? Vissa attraktiva män som aldrig behövt anstränga sig för att få brudar blir otroligt lata. Eftersom de aldrig behövt anstränga sig utvecklas de aldrig varesig känslomässigt eller sexuellt. Han fick det sex han behövde och brydde sig aldrig om tjejernas njutning för de var ju bara tillfälliga brudar där för hans skull. 

    Jag tror inte han straffar dig. Jag tror att han är otroligt sexuellt bortskämd tillsammans med en låg sexlust och förmodligen inte den bästa attityden. 

    Oavsett tycker jag du borde sluta hamna i samma kvinnofälla som miljontals andra kvinnor där de spenderar all energi på att försöka analysera mannen och "fixa" mannen. Han är den han är och saknar uppenbarligen någon motivation att förändra sig. Du verkar ha gjort allt du kan och lite till för att komma till botten av problemet. Han verkar inte ens vara ett kap på andra områden heller. Stanna upp, sluta analysera och fråga bara dig själv om detta är vad du tänker nöja dig med? Vill du att ditt liv ska se ut så här om fem år? Vill du skaffa barn med denna mansbebis som inte ens tar hand om sig själv och förmodligen dumpar alls ansvar på dig då? Vad är det du väntar på? Tror du att om du bara väntar ett år till kommer det magiska svaret på problemen bara dyka upp? Att om du bara lirkar länge nog kommer han öppna upp sig och ett djupt rotat känslomässigt grundproblem kommer visa sig som du då kan laga åt honom så han blir den kille du vill ha? 

    Just nu är du nog din egna största fiende. 

  • Grain

    När jag började läsa ditt inlägg hade jag en ide som jag själv har varit med om för ett par år sedan: porr.

    När man blir uppslukad (beroende var nog tyvärr rätt ord) och tittar på det och runkar av till det mer än en gång per dag, så blir (efter en lång tid typ 6mån) försvinner allt engagemang och energi. Samt att man inte har sug på sex och får svårt att få upp den.

    Samma sak händer inte om man har sex varje dag...det är porren, inte utlösningarna som påverkar...

    Och man blir deprimerad av att göra detta också.

    Ett litet sidospår kanske, för när du beskrev hur han var i livet: inte slutför skolan, inte städar upp och går framåt i livet mm så beskrev du en deprimerad människa. Är man deprimerad så kan sexlusten försvinna helt. ( vanligtvis är det så)

    Om du vill gräva vidare om varför han är deprimerad så finns det massa saker det kan vara men frågan är om du vill "stå ut" med honon tills han fixar det, det är sjukt svårt att komma över en depression (tog mig 10-11år). Och man måste förstå att man är deprimerad innan man kan försöka ta tag i det. Sedan är det svårt att "lösa problemet" när man väl kommit till den insikten.

    Lång utläggning men sammanfattningsvis skulle jag säga att du måste nog lämna honom, för din egen skull. Du har gjort långt mer än man kan förvänta sig av dig och du har troligtvis en lång väg kvar, och det är under förutsättning att han vill bli bättre.

  • Anonym (Corinne)

    Nej, ts jag tror inte alls att han använder sexet eller frånvaron av som något slags kontrollvapen mot dig för att han tycker du är "överlägsen" honom på alla områden i livet.

    Tycker helt enkelt det låter som om han är nedstämd och kanske behöver en vårdkontakt kring detta.
    Kan också mycket väl vara så att han faktiskt inte ens från början är särskilt intresserad av sex och om han nu är deprimerad kan sexlusten (som någon påpekade ovan) i princip helt försvinna.
    Dessutom, så har du helt rätt tror jag, när du sade till honom att ditt "tjat" kanske gjort att han känt press och stress, precis det tror jag, att han känner några oerhörda förväntningar på sex, inte bara att det skall bli av utan det skall provas hitan och ditan.

    Hjälp honom ev hitta en vårdkontakt, men i övrigt tror jag att ni inte var sexuellt kompatibla från början. Lämna om nu sex verkar betyda så oerhört mycket för dig som det låter i din trådstart.

  • Unhappy

    Låter som han är nedstämd/deprimerad och har taskigt självförtroende. Han kanske skulle ha hjälp av att gå till psykolog. Ni borde sätta er ner och prata ut. Tveksam om han har varit med så många som han säger.

    Känner du att förhållandet inte ger dig något kanske det är dags att avsluta det och gå vidare.

  • Anonym (Tråkigt men sant..)

    Hej,

    Kände igen mig i din berättelse. Är gift och vårt intresse för sex skiljer sig väldigt mycket, precis som du säger är det väldigt frustrerande och jobbigt att alltid vara den som vill.

    Vårt sexliv var bättre i början även om det alltid var jag som fick vara drivande och se till att vi provade lite nya saker. Men min partner har blivit tråkigare och tråkigare i sängen, som för övrigt är det ställe där 95% av allt sex sker.

    Kunde jag göra om mina livsval hade jag inte levt i det förhållande jag gör idag. Känns hemskt att säga, men att vara låst till en människa som starkt begränsar ens sexliv känns som ett livslångt straff. Inte ute efter sex med andra, men vill ha ett rikt och spännande sexliv med min partner, inte missionären 2-3ggr/månad.

    Vi fungerar jättebra i övrigt och har två fina barn, trodde hon skulle känna sig tryggare och ta mer initiativ ju längre vi var ihop. Men icke... vore det inte för barnen så hade jag troligen gjort slut för många år sedan, trots att jag älskar henne.

    Så mitt råd till dig är: Gör inte samma misstag som mig, bryt dig loss innan du fastnar djupare i förhållandet och kanske får barn som komplicerar det hela. Man har ett liv att leva, se till att du får göra det med någon som uppskattar sex lika mycket som dig.

  • Clark92

    Jag tycker att du skall lämna honom omedelbart, din tid är aldeles för dyr för att spilla bort på honom, du är värd så mycket mer.
    Jag läste allt du skrev och jag tycker att du verkar vara en väldigt go tjej, han måste vara brutalt handikappad som sinkar dig så, du är för många en skön dröm att få träffa en så härlig tjej som dig!
    Ta väl hand om dig/ mvh Clark

  • Clark92

    Jag tycker att du skall lämna honom omedelbart, din tid är aldeles för dyr för att spilla bort på honom, du är värd så mycket mer.
    Jag läste allt du skrev och jag tycker att du verkar vara en väldigt go tjej, han måste vara brutalt handikappad som sinkar dig så, du är för många en skön dröm att få träffa en så härlig tjej som dig!
    Ta väl hand om dig/ mvh Clark

  • Anonym (Spring!)
    Grain skrev 2020-02-15 19:14:36 följande:

    När jag började läsa ditt inlägg hade jag en ide som jag själv har varit med om för ett par år sedan: porr.

    När man blir uppslukad (beroende var nog tyvärr rätt ord) och tittar på det och runkar av till det mer än en gång per dag, så blir (efter en lång tid typ 6mån) försvinner allt engagemang och energi. Samt att man inte har sug på sex och får svårt att få upp den.

    Samma sak händer inte om man har sex varje dag...det är porren, inte utlösningarna som påverkar...

    Och man blir deprimerad av att göra detta också.

    Ett litet sidospår kanske, för när du beskrev hur han var i livet: inte slutför skolan, inte städar upp och går framåt i livet mm så beskrev du en deprimerad människa. Är man deprimerad så kan sexlusten försvinna helt. ( vanligtvis är det så)

    Om du vill gräva vidare om varför han är deprimerad så finns det massa saker det kan vara men frågan är om du vill "stå ut" med honon tills han fixar det, det är sjukt svårt att komma över en depression (tog mig 10-11år). Och man måste förstå att man är deprimerad innan man kan försöka ta tag i det. Sedan är det svårt att "lösa problemet" när man väl kommit till den insikten.

    Lång utläggning men sammanfattningsvis skulle jag säga att du måste nog lämna honom, för din egen skull. Du har gjort långt mer än man kan förvänta sig av dig och du har troligtvis en lång väg kvar, och det är under förutsättning att han vill bli bättre.


    Bra inlägg! Porr är ju till skillnad från intimt umgänge med en äkta person, helt ofarligt, snabbt och kräver inget i gengäld. Killen tar inget ansvar för deras gemensamma sexualitet och kanske inte vågar vara ärlig i frågan.

    Hade en gång en relation med en liknande kille som TS beskriver, som var så fager att han kunde få varje kvinna han pekade på. De var som galna i honom och han hade haft sex med otroligt många pga det aldrig falnande utbudet, men hade trots detta inte utvecklats sexuellt i samspelet med en kvinna. Han var den sämsta sexpartner jag haft. Han led också av depressioner, låg självkänsla och hade inget intresse för annat än sin egen orgasm och att få bekräftelse. Trodde ett tag att han inte gillade sex eller varit med om något. Letade anledningar, klankade ner på mig själv, för jag var så kär i honom. Han var nästan helt ointresserad av min kropp och tillfredsställelse och var tafflig och osäker, tappade ståndet när vi skulle ligga. Tror faktiskt att han haft för lätt för sig och aldrig behövt ge något eller haft djupare känslor för en kvinna. Bara varit en fuckboy med kortare romanser.

    Tror de män som klarar av att ha långa relationer blir de bästa i sängen. En man som legat mycket är en direkt varningsklocka. Ska han dessutom skryta om det, är det ännu större bevis på hans dåliga självkänsla.
  • Anonym (Tråkigt men sant..)

    Kan inte uttala mig om porrens påverkan i just detta fall, utan bara relatera till mina egna erfarenheter.

    Är som sagt i ett förhållande sedan många (+15) år och har mycket större behov av sex än min partner. Har alltid tittat på porr men känner inte att det på något sätt har påverkat min lust och attraktion till min tjej. Det är liksom två olika saker, skulle aldrig byta bort den närhet, kåthet och spänning vi har tillsamnans när vi har sex. Samtidigt skulle jag inte vilja vara utan porr heller, det är en "quickfix" när man är kåt och dessutom ett sätt att få fantisera om saker som inte är lämpliga att ta med tjejen. I just vårt fall är den listan tyvärr väldigt lång...

Svar på tråden Sex var kul innan min pojkvän - Covert narcisist?