• Anonym (Hustru misshandlare :-/)

    Jag misshandlar min fru!

    Jag misshandlar min fru!

    Eller så påstår hon iallafall.

    Hon tycker inte om att bli rörd när hon sover. Fine. Då gör jag inte det fast jag många gånger så gärna skulle vilja krama om henne eller nåt på natten om jag inte kan sova.

    Men nu har jag tydligen gjort det flera gånger i sömnen nu vilket lett till att hon vaknar och sparkar eller slår i mig (ganska hårt måste jag tillägga) så jag ska flytta på mig.

    Hon förklarar helt seriöst att hon anser jag misshandlar henne när jag väcker henne på natten med att krama om henne när hon absolut inte vill bli det.

    Jag tycker personligen det är absurt att inte kunna göra sådant, men hon tycker det är nåt fel i mitt huvud att behöva göra sådant. Och att hon har aldrig haft nån som velat göra det förut.

    Till saken hör väl att jag bevittnade fysisk misshandel mellan min mor och hennes pojkvän när jag var i tonåren, så jag har ganska starka känslor mot misshandel.

    Först försökte jag skoja bort det med henne och se om hon faktiskt tyckte det var så allvarligt, för jag trodde det var ett skämt. Men icke. Hon anser helt seriöst att jag misshandlar henne med kramar på natten!

    Jag trodde inte det skulle direkt påverka mig som det har gjort nu att bli anklagad för att misshandla henne, men det har satt sig i mitt huvud och jag mår skit! Har märkt att jag helt undviker att ens gå nära henne, sex skulle jag inte ens tänka tanken på mera. Det var som om allt dog när hon helt seriöst anklagar mig för att misshandla henne.

    Skriver bara av mig lite :-/

  • Svar på tråden Jag misshandlar min fru!
  • Stockholm32

    Skulle en man börja sparka och slå mig för att jag kramade honom i sömnen, vad skulle vi säga då? Att det var rätt åt mig?

  • Anonym (kvinna)

    Ar man ihop sover man val ihop - intrasslade, tillsammans. Vill din tjej sova ensam far hon val sova i eget rum eller egen bostad, att du kramar henne nar du sover ar val helt normalt.

  • Anonym (Polly)

    Misshandel är det inte men jag kan förstå att hon blir trött på det. Jag hatar att bli väckt på nätterna av kramar, jag vaknar och kan inte somna om sen. Eller jo, jag kan somna om men det kan ta ett par timmar så då är hela natten förstörd. Jag kanske somnar vid 23-24. Låt sig att jag blir väckt av kramar klockan 2. Då kan jag lika gärna stiga upp för det är ingen ide att somna om vid 4 när klockan ringer 5. Så den lilla kramen leder till att jag får sova 2 timmar den natten och sen jobba hela dagen. Kanske inte misshandel men tja.... snudd på en sorts tortyr i längen att klara sig på 2 h sömn per natt. Kramas gärna före jag ska sova och när jag vaknar på morgonen men inte på natten. 

  • Anonym (lll)

    TS skriver först att han gärna vill krama henne när han inte kan sova. Sedan skriver han att han råkar krama henne i sömnen. Alltså gör han säkerligen båda delar. 

    Det första kan han givetvis styra över, kanske inte det andra men jag gissar att detta är något som de talat om flera ggr och det har blivit så pass infekterat att frun nu blir jättestörd av minsta lilla. 

    Jag undrar lite hur det blir rent praktiskt TS: håller du liksom fast henne i en hård kram så att hon inte kommer loss utan att behöva väsnas och kämpa sig loss? För ja, då är det ju en form av övergrepp. 

    Tips till TS: lägg ett par kuddar emellan så att hon slipper bli väckt (jag vet hur dåligt man kan må dagen efter om man får en avbruten sömn) OCH du får krama om någon av kuddarna istället. 

    Annats är väl lösningen skilda sovrum? 

  • Anonym (lll)
    Anonym (kvinna) skrev 2020-02-16 16:39:15 följande:

    Ar man ihop sover man val ihop - intrasslade, tillsammans. Vill din tjej sova ensam far hon val sova i eget rum eller egen bostad, att du kramar henne nar du sover ar val helt normalt.


    Nej man behöver väl verkligen inte ligga intrasslade - det blir skitvarmt! 

    Älskar min man och älska närheten men jag skulle bli galen om han skulle hålla om mig hela natten. Det skulle bli så svettigt och varmt att jag inte skulle kunna sova. 
  • Stockholm32
    smulpaj01 skrev 2020-02-16 16:40:12 följande:

    Jag misstänker starkt att det är mer än bara kramas ts försöker med på nätterna.....


    Om så är fallet så är det en annan diskussion. Men att hävda att baserat på det han nu säger händer, att det skulle vara rätt av henne att kalla det för misshandel och dra igång drevet... det är att förminska vad misshandel egentligen är och bara ytterligare en chans att få visa att vi kvinnor tydligen är i underläge hela tiden och män är onda även i sömnen.

    Man kan inte diskutera baserat på vad man tror diskussionen kanske eventuellt handlar om. Då har ju alla heeeeelt olika diskussioner även när man hävdar att man pratar om samma händelse.
  • Drottningen1970
    Stockholm32 skrev 2020-02-16 16:36:05 följande:

    Du tycker inte att det är hysteriskt att börja sparka och slå på honom? Istället för att putta bort honom?

    Min tjejkompis (jag är hetero tjej) började krama mig en natt och jag puttade bara bort henne och somnande om. Och jag avskyr rent ut sagt att kramas när jag sover.

    Men du tror alltså att han gör så med flit? Och att hennes reaktion är rationell eftersom han har en ond avsikt.

    Alternativet hade ju varit att säga ?hon överreagerade och det är inte ok men du måste respektera att hon inte tycker om det och det och göra nått åt saken?

    Tortyr? Som om det är Guantánamo vi pratar om. Lägg av.

    Sjukt förolämpande och omoget av henne mot faktiska misshandeloffer att säga att kramar sömnen är misshandelsfall.


    Tror man blir rätt hysterisk/desperat om man blir väckt varje natt, till slut.
  • Anonym (Mysan)

    Jag älskar att bli kramad på natten om det inte är alldeles för varmt. Känns mysigt och tryggt, sover dessutom bättre då. 

    Tortyr för mig är snarkningar eller försök till sex. Smekningar och kramar hör inte dit. 


    Mitt förslag är att skaffa en mer kompatibel kvinna eller ha skilda sovrum.

  • Anonym (oj)
    Anonym (Hustru misshandlare :-/) skrev 2020-02-16 16:12:11 följande:

    Jag misshandlar min fru!

    Eller så påstår hon iallafall.

    Hon tycker inte om att bli rörd när hon sover. Fine. Då gör jag inte det fast jag många gånger så gärna skulle vilja krama om henne eller nåt på natten om jag inte kan sova.

    Men nu har jag tydligen gjort det flera gånger i sömnen nu vilket lett till att hon vaknar och sparkar eller slår i mig (ganska hårt måste jag tillägga) så jag ska flytta på mig.

    Hon förklarar helt seriöst att hon anser jag misshandlar henne när jag väcker henne på natten med att krama om henne när hon absolut inte vill bli det.

    Jag tycker personligen det är absurt att inte kunna göra sådant, men hon tycker det är nåt fel i mitt huvud att behöva göra sådant. Och att hon har aldrig haft nån som velat göra det förut.

    Till saken hör väl att jag bevittnade fysisk misshandel mellan min mor och hennes pojkvän när jag var i tonåren, så jag har ganska starka känslor mot misshandel.

    Först försökte jag skoja bort det med henne och se om hon faktiskt tyckte det var så allvarligt, för jag trodde det var ett skämt. Men icke. Hon anser helt seriöst att jag misshandlar henne med kramar på natten!

    Jag trodde inte det skulle direkt påverka mig som det har gjort nu att bli anklagad för att misshandla henne, men det har satt sig i mitt huvud och jag mår skit! Har märkt att jag helt undviker att ens gå nära henne, sex skulle jag inte ens tänka tanken på mera. Det var som om allt dog när hon helt seriöst anklagar mig för att misshandla henne.

    Skriver bara av mig lite :-/


    Din fru verkar vara en riktigt tråkig jävel!
Svar på tråden Jag misshandlar min fru!