Inlägg från: Anonym (lll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lll)

    Stämma tillbaks på ensam vårdnad

    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-18 10:24:10 följande:

    Anteckna alla möten han ställer in eller vill flytta. Håll stenhårt på de dagar/tider som är överenskomna. Kan han inte då så får han inte byta utan vänta till nästa gång. Det är bara att säga att det inte passar er att byta och att han får hålla sig till den överenskommelse ni har. Ju mer han bryter mot den desto lättare för dig att försöka få tillbaka vårdnaden, men det ska extremt mycket till ska påpekas. Pappan ska i princip vara tung knarkare innan det anses olämpligt med delad vårdnad. Jag skulle inte ens försöka med tanke på att du egentligen inte har mycket annat att komma med än "samarbetssvårigheter" som det kallas. Men som sagt, anteckna allt.


    Samarbetssvårigheter är ofta en sådan sak som advokaterna trycker på, och får igenom ensam vårdnad på, så jag blir förvånad när du skriver att det inte skulle nå så långt. Min egen man fick ensam vårdnad om sina barn pga att exet krånglade så vansinnigt hela tiden. Det var inte bra för barnen att det var så och eftersom mamman hade dålig självinsikt och inte förbättrade något blev hon till slut av med både vårdnad och v.v-boendet. 

    Men TS, det kräver att du dokumenterar allting: alla uteblivna tider han skulle träffat barnet, eventuella sms eller annat han skriver till dig med ursäkter om varför. Tycker du ska kontakta din gamla advokat och förklara att det ju inte fungerar så som det blev bestämt och rådfråga vad denne tycker du ska göra. 
Svar på tråden Stämma tillbaks på ensam vårdnad