• Anonym (N)

    Vilket borde mitt nästa ekonomiska drag vara?

    Jag är ganska gammal och har inte haft jobb och kommer inte på många intervjuer, när jag kommer på intervjuer blir det inget mer, fast jag har lärt in vad man ska säga genom gedigen träning. Mitt kroppsspråk suger hur mycket jag än jobbar på det.

    På sparandet har jag en del pengar och söker därför inte socialbidrag. Sparandet äts upp i en skaplig takt.

    Jag har också skyddade personuppgifter och vet inte om jag kan starta företag. Det krävs att man startar företag för att kunna sälja produkter regelbundet?

    Borde jag spela på lotto regelbundet och hoppas att jag vinner? Finns det något jag kan investera sparpengarna i innan dom är borta?

  • Svar på tråden Vilket borde mitt nästa ekonomiska drag vara?
  • Anonym (N)
    Kjell2 skrev 2020-02-20 13:35:11 följande:

    Utbilda dig?


    Det är något jag också gör.
  • Anonym (******)

    Hur mycket pengar har du och hur mycket behöver du varje månad?

    Du skulle kunna investera en del av pengarna i aktier/fonder och på så sätt öka ditt kapital. Har du annat av värde, lägenhet, hus?

  • Anonym (N)
    Anonym (******) skrev 2020-02-20 13:39:58 följande:

    Hur mycket pengar har du och hur mycket behöver du varje månad?

    Du skulle kunna investera en del av pengarna i aktier/fonder och på så sätt öka ditt kapital. Har du annat av värde, lägenhet, hus?


    Inte överdrivet mycket. För mycket, men jobbar på att skära ned på utgifterna.

    Jag har tittar på det, men det känns som att tiden och intellektet inte räcker till för att jag ska klara av detta med aktier.
  • Anonym (N)
    LukasX skrev 2020-02-20 13:54:52 följande:

    Vad pluggar du?


    Det kan jag inte gå in på, det är ett okej (icke mättat) område, men min sociala förmåga och min minneskapacitet begränsar mina chanser till jobb.
  • Anonym (******)
    Anonym (N) skrev 2020-02-20 14:09:39 följande:
    Inte överdrivet mycket. För mycket, men jobbar på att skära ned på utgifterna.

    Jag har tittar på det, men det känns som att tiden och intellektet inte räcker till för att jag ska klara av detta med aktier.
    Räcker ditt sparande till det är dags att pensionera dig?

    Om inte, så måste du ju söka socialbidrag någon gång, när dina pengar tar slut.
    Så, om du inte är överdrivet moralisk, så kan du plocka ut lite extra sparpengar löpande och spara hemma. Då har du lite extra pengar som buffert.
  • Anonym (N)
    Anonym (******) skrev 2020-02-20 14:18:13 följande:
    Räcker ditt sparande till det är dags att pensionera dig?

    Om inte, så måste du ju söka socialbidrag någon gång, när dina pengar tar slut.
    Så, om du inte är överdrivet moralisk, så kan du plocka ut lite extra sparpengar löpande och spara hemma. Då har du lite extra pengar som buffert.
    Nej, det tror jag inte.

    Jo det är ju en bra idé, men det är ju inte helt lätt att bli beviljad socialbidrag heller, det är ju lite som en jobbintervju/date. Sedan börjar jag undra hur långt tid det är kvar innan kontanter utrotas?
Svar på tråden Vilket borde mitt nästa ekonomiska drag vara?