Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Kommit fram att min fru flirtat och fått känslor för annan man, vad ska jag göra??

Det verkar ju inte som om något konkret har hänt där. Om du nu inte tror att din fru ljuger och förtiger saker. I en relation måste man lita på sin partner. Och att man har en partner betyder inte att man inte kan känna sig lite smått attraherad av någon annan. Men man låter bli att agera efter det förstås, om man vill ha kvar sin relation. 

Och man kan inte verkligen "förbjuda" sin fru att vara vän med en person. Om man försöker det, så lär det bara leda till att partnern känner sig instängd och kontrollerad och försöker ta sig ur eller annat , men det har nog ingen särskilt positiv effekt. Vad du kan göra är att försöka få till det att ni gör mycket tillsammans, pratar och har positiva upplevelser igen. Vända det hela till något mera positivt. Det är det enda som skulle göra att du kan vara ganska säker på att hon inte kommer att lämna relationen. 

• AndreaBD
    Anonym (J D) skrev 2020-02-21 01:11:18 följande:

Jag vill stänga den här tråden. Det är mycket spekulationer om huruvida de skulle kunna vara vänner eller ej. Mina beskrivningar är inte utförliga nog att dra de slutsatserna av. Och det är min känslomässigt omskakade bild av situarionen ni haft att utgå ifrån. Det är baserat på mina känslor och upplevelser, och till viss del felaktiga slutsatser.

Faktum är att min fru inte varit otrogen. Och hela situationen hamnade utom kontroll minst lika mycket för att jag var dum och svagsinnt nog att läsa några messenger meddelanden på grund av min oro.

Hon har inte varit manipulativ och annat en del sagt. Jag tror faktiskt hon försökte skona mig från onödig smärta. Och jag var dum nog att gräva fram den smärtan på grund av min oro och känsla att nåt inte stod riktigt rätt till.

Vad bra. Jag tycker du gör rätt där. Det lät inte som något farligt. 
Svar på tråden Kommit fram att min fru flirtat och fått känslor för annan man, vad ska jag göra??