• Largeman

    Svenska Kvinnor

    Nu kommer det bli livat!

    Jag har länge funderat på vart alla feminina kvinnor tagit vägen i Svea rikets land?
    Var man än rör sig i samhället så ser man mycket få feminina kvinnor.
    Kvinnor som är självsäkra med bra självförtroende och är feminina verkar försvunnit från landet Sverige.
    Det man ser är 99% vill gömma sig under svarta långbyxor, svart tröja, helst säckig och därpå en svart kappa.....
    Ja, jag vet man ska inte ha åsikter om hur människor klär sig, men detta är min reflektion. Bara gå ut, var som helst, så ser ni det jag beskriver.
    Tänk, en kvinna med stort självförtroende, ödmjuk och feminint klädd, helt underbart att umgås med i arbetsliv och privat.
    Jag är kanske lite "old" fashion, men kan någon förklara för mig varför det blivit så här, helt enkelt skit tråkigt...
    Kom nu inte med att man ska se och vara på ett manhaftigt sätt för att bli accepterad i arbetsliv med mera...titta på Ebba Busch Thor, där har ni en feminin kvinna med framgång, trots att hon är feminin ut i fingerspetsarna.

  • Svar på tråden Svenska Kvinnor
  • Largeman

    Tack för alla trevliga svar i denna tråd!
    Tolkningen är att jag får flytta till Italien eller kanske Frankrike för att få riktig feminin fägring.
    Flera i tråden gnäller om att jag ska inte vara till för att behaga eller vara ögon godis!
    Men varför kan man inte behaga eller vara vacker för andra?
    Och som kvinnor har ni ju tusen olika möjligheter att visa er kvinnliga fägring..för behag och njutning....är det fult att ta fram det vackra i er? eller vad är det frågan om?
    Tror ni att kvinnorna i de länder jag nämner ovan tänker som svenska kvinnor gör? skulle inte tro det! där bejakar man sin kvinnliga sida.

  • Anonym (?)

    Kanske för att dagens kvinna inte känner lika stort behov av att behaga mannen? Vi skiter i hur ni vill att vi klär oss, beter oss, för oss, sminkar oss, fixar håret.. Vi är egna individer och det du tycker är feminint tycker vi är obekvämt och rent ut sagt bullshit. Om vi vänder på steken. Tycker du att DU och dagens män är manliga? Sådär old fashion och gentlemän? Det är inte bara kvinnorna som har förändrats, kära du.

  • Anonym (H)
    Largeman skrev 2020-02-22 10:36:00 följande:

    Tack för alla trevliga svar i denna tråd!

    Tolkningen är att jag får flytta till Italien eller kanske Frankrike för att få riktig feminin fägring.

    Flera i tråden gnäller om att jag ska inte vara till för att behaga eller vara ögon godis!

    Men varför kan man inte behaga eller vara vacker för andra?

    Och som kvinnor har ni ju tusen olika möjligheter att visa er kvinnliga fägring..för behag och njutning....är det fult att ta fram det vackra i er? eller vad är det frågan om?

    Tror ni att kvinnorna i de länder jag nämner ovan tänker som svenska kvinnor gör? skulle inte tro det! där bejakar man sin kvinnliga sida.


    Bry dig inte om alla idiotiska svar från tokfeministerna.
  • Anonym (444)

    Riktiga feminina kvinnor kräver en riktigt maskulin man som har mycket $$$ på kontot, som bjuder på miniweekends, diamanter och dyra handväskor. Möjlighet till fillers, facials, egen pt och naturligtvis ska hon inte behöva arbeta...

    Har du inte detta ts, kan du inte kräva att någon kvinna ska vara ögongodis för dig.

    Skämt åsido.

    Jag tycker det är toppen att man får göra som man vill. Vill man vara feminin får man vara det, bryr man sig inte så mycket, behöver man inte.

    Det är skönt att inte kvinnor MÅSTE anstränga sig för att behaga män!!!!

  • Anonym (maskros)
    Anonym (Eh) skrev 2020-02-21 09:26:38 följande:

    Varför skulle vi klä oss ?kvinnligt? (enligt din standard)? Vad skulle vi tjäna på det?


    Om jag får svara. Kanske för att främja jämställdheten? Kvinnor ska få klä sig precis som de vill. 
  • Aurora Borrealis

    Ändå är dessa kvinnor älskade, har partner och ett aktivt sexliv. De behöver inte dig och dina åsikter. De behöver inte göra sig till. De har bra relationer, kärlek och sex utan att det ska visas upp tuttar på stan.

  • Aniiee
    Largeman skrev 2020-02-21 08:52:19 följande:

    Nu kommer det bli livat!

    Jag har länge funderat på vart alla feminina kvinnor tagit vägen i Svea rikets land?
    Var man än rör sig i samhället så ser man mycket få feminina kvinnor.
    Kvinnor som är självsäkra med bra självförtroende och är feminina verkar försvunnit från landet Sverige.
    Det man ser är 99% vill gömma sig under svarta långbyxor, svart tröja, helst säckig och därpå en svart kappa.....
    Ja, jag vet man ska inte ha åsikter om hur människor klär sig, men detta är min reflektion. Bara gå ut, var som helst, så ser ni det jag beskriver.
    Tänk, en kvinna med stort självförtroende, ödmjuk och feminint klädd, helt underbart att umgås med i arbetsliv och privat.
    Jag är kanske lite "old" fashion, men kan någon förklara för mig varför det blivit så här, helt enkelt skit tråkigt...
    Kom nu inte med att man ska se och vara på ett manhaftigt sätt för att bli accepterad i arbetsliv med mera...titta på Ebba Busch Thor, där har ni en feminin kvinna med framgång, trots att hon är feminin ut i fingerspetsarna.


    Vinter, kallas det.....
    I have a growing lack of disgust for you
  • Linnie

    Så himla livat blev det väl inte, ts? De flesta trådskapare får ta emot kritik och åsikter. Det är ju det du efterlyser iom att du ställer en fråga i en tråd.

    Jag förstår inte varför du ser Busch Thor och hennes kläder som så feminina. Hon bär väl oftast det vanligaste och tråkigaste plaggen ever, alltså kontorsuniform, kavaj+kostymbyxor, mycket snarlikt mannens dito. Inte feminint men ser städat ut, väldigt unisex.

    Jag brukar iofs inte glutta mycket på Thor. Hon har verkligen något sadistiskt över sej som någon skrev innan

    Dessutom är hon frikyrklig och högerkristen, finns varken något positivt eller sexigt i det.

    Men skulle inte förvåna mej om det förekommer fantasier bland ett fåtal män om att få pumpa på religiösa brudar.

  • Largeman
    Anonym (444) skrev 2020-02-22 15:41:22 följande:

    Riktiga feminina kvinnor kräver en riktigt maskulin man som har mycket $$$ på kontot, som bjuder på miniweekends, diamanter och dyra handväskor. Möjlighet till fillers, facials, egen pt och naturligtvis ska hon inte behöva arbeta...

    Har du inte detta ts, kan du inte kräva att någon kvinna ska vara ögongodis för dig.

    Skämt åsido.

    Jag tycker det är toppen att man får göra som man vill. Vill man vara feminin får man vara det, bryr man sig inte så mycket, behöver man inte.

    Det är skönt att inte kvinnor MÅSTE anstränga sig för att behaga män!!!!


    Tror inte det feminina i en kvinna sitter i hur mycket pengar mannen har! men du har faktiskt rätt i det du skriver, rika män brukar ha mycket feminina kvinnor!
    Mindre bemedlade män brukar ha kvinnior som bär mjukis byxor hela dagarna.
    Jo, jag har rätt bra ställt och det gillar kvinnorna, det ser man tydligt!
  • Largeman
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-02-21 13:03:47 följande:
    Tycker du? Mer sadistiskt utseende får man ju leta efter. Hon ser ju skit läskig ut.
    Läskig?? Nja, en riktig feltolkning anser jag, men smaken är som baken, delad!
Svar på tråden Svenska Kvinnor