Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

SD försöker styra oberoende media

Det första steget borde vara att ställa en formell fråga, inte kalla folk till riksdagen.
    En sådan formell förfrågan bör innefatta vad man det är man anser är fel och varför.
    Och här funkar bara fakta och saklighet, vilket vi vet SD har svårt för.

Men det är ett första steg, inte till riksdagen och "försvara" sig

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    jeanette02 skrev 2020-02-26 06:09:55 följande:
    [quote=80247940][quote-nick]Padirac skrev 2020-02-25 23:05:43 följande:[/quote-nick]Ok, så vi är överens om att konservativt är fel ordval för en del av de publikationer du refererade till

sv.wikipedia.org/wiki/Fria_Tider

Allt du länkat här ovan i ditt inlägg är inget nytt för mig. Jag vet att nämnda medier inte alltid är objektiva. Precis som tex Expressen eller Aftonbladet som jag skev om i mitt inlägg och jämförde nivån som ungefär likvärdig.
    Det skrev jag. Men skillnad är att några av oss förstår det och vet det, man tar helt enkelt vissa saker de skriver om med en nypa (en skopa) salt. Men i vissa fall oftast gällande inrikes nyheter/utrikesnyheter då har tex Fria Tider och de andra ett värde. Då många medier i inklusive PS utelämnar viktig info, så att man får en felaktig bild av saker. Man får inte helheten alls gällande vissa saker. Då får man gå till flera nyhetskällor.
    Som sagt, jag vet att de är inte alltid direkt objektiva, till skillnad från vissa som tror att tex allt som står i Aftonbladet är sant. Nä, dessa medier ligger på samma nivå. Public Service är givetvis bättre. Men det var ju inte dem jag jämförde med just i tidigare inlägget.
    Jo, det är dom, dock får dom det fel ibland, och det är där granskningsnämnden kommer in.
  • klyban
    jeanette02 skrev 2020-02-26 07:09:51 följande:
    Helt ok för mig.Då är det kanske så. Jag läser där pga ovan upprepade skäl iallafall. Jag har ingen alls politisk agenda med det jag skriver här el vad jag läser för media. Har mina egna prenumerationer på SvD och Göteborgs Posten, hyfsat bra tidningar för daglig nyhetsintag + 2 utländska tidningar.
    Så fascistisk media är nåt bra då, för vad?
  • klyban
    jeanette02 skrev 2020-02-26 15:50:29 följande:
    Nej det har jag inte påstått att det är bra med fascistisk media. Orkar inte upprepa samma sak fler ggr för människor som saknar läsförståelse. utan citerar mina gamla inlägg där det klart och tydligt står varför jag resonerar som jag gör. Jag läser viss nyhetsrapportering där ibland när misstanken att andra stora medieaktörer utelämnar viktiga fakta i sina reportage. Inrikes/utrikes nyheter då främst.

Saknar läsförståelse blir det av att du hävdar nått bra med dessa fascistiska och neonazistiska medier och lyftande av dom.

Och vad har dessa med SD försök att styra media?
    Trodde media skulle vara opolitiska, tydligen inte när vi kommer till denna punkt.

Vill man göra nått i frågan, så är det först en formell förfrågan som gäller och specifika saker.
    Och med fakta och saklighet, och en grund för ens påstående, med just dessa i tankarna.
    Utan dessa är orden betydelselösa, och vet SD falangen och högerextrema hatar dessa saker som pesten, då det bar återfinns kompartmentalisering, och sen tror de allt är rätt de säger.
    Vilket sällan stämmer.

Det är inte för intet att fascismen och diktatoriska samhällen begränsar medias granskning av den exekutivamakten.
    De det får dom se dumma ut, och folk för se den skit de hittar på.
    Se bara på Putin och deras arbete mot den fria pressen, där dom trillar på knivar och får exotiska gift i sig och på många andra sätt dör.
    Fascismen har många "nyttiga I****" till sitt förfogande, som inte ens förstår vad de gör.

• klyban
    jeanette02 skrev 2020-02-26 19:18:00 följande:
    Alltså klyban, jag tycker inte att de är de bästa nyhetskällorna, utan de har sin plats som en motvikt till andra lika vinklade medier. Ja, medier ska vara opartiska särskilt då PS. Sedan har vi ju många andra medier som är uttalat vänster, höger, liberal osv. Gillar att få input från olika källor. Sedan vet jag att man måste ta vissa saker med en skopa salt som de här mer "fria" kanalerna står för. PS borde däremot vara ännu mer objektivt då det är vad de säger att de ska vara. Och vi tvingas ju också att finansiera det.

Först får man komma med en formell förfrågan.

Svar på tråden SD försöker styra oberoende media