• Anonym (Han)

    Exet skickar porriga bilder

    Blev dumpad för snart 3månader sendan av min dåvarande tjej. Vi har varigt ihopp i 8år. haft ett bra och stabilt förhållande men hon fick nån livskris och var inte kär längre och flyttade ut som en vårvind. Men till saken! Mitt ex har aldrig släppt taget hon hör av sig flera gånger om dagen, är flörtig, pratar minnen, pratar om saker hon vill hitta på. Och idag kom det jag verkligen inte hade förvänta mig?! Lätt klädda porriga bilder på henne. Hur ska jag tolka hennes beteende? Har frågat om hon ångrar att hon lämna mig men det har hon inte och vill bara vara vän

  • Svar på tråden Exet skickar porriga bilder
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Han) skrev 2020-02-21 21:08:36 följande:

    Har själv tänkt mycket på att bryta kontakten för att se hur hon reagerar. Några vänner tror att hon kommer tillbaka men några andra inte


    Du gör det ju uppenbarligen för att du vill ha henne tillbaka. Rannsaka dig själv o se varför du vill ha en uppmärksamhetssökande tjej tillbaka.
  • misil
    Anonym (Han) skrev 2020-02-21 21:16:52 följande:

    Mycket läsvärt det ni skriver. har ju tyvärr mycket känslor kvar för henne och hennes beteende nu gör det inte lättare att gå vidare. Jag bor kvar i våran gamla lägenhet men hon har saker kvar hon inte hämtar. Hon pratar om att vi borde äta middag måndag för jag var ju så bra på mat. Ja ni ser... omöjligt att gå vidare så här


    Hon vill bara ha dig som vän,men detta kommer inte att funka för dig eftersom du har mycket känslor kvar för henne,därför skulle inte heller ett kk förhållande fungera för dig medans hon spanar efter andra.
    Om du vill spendera en massa tid framgent med att vara olyckligt kär tills hon hittar en ny och slutgiltigt dumpar dig är ju upp till dig,men tycker att du ska försöka frigöra dig även om det just nu känns jobbigt och svårt. 
  • Anonym (-)

    Eller så vill hon bara jävlas och påminna dig om vad du går miste om.

  • Anonym (Han)
    Anonym (ny?) skrev 2020-02-22 13:20:52 följande:

    Har hon någon ny?


    Ingen ny men hänger mycket på krogen och tinder..

    idag fick jag fler bilder. Frågade varför jag får dessa bilder? Fick till svar/ men vadå? Uppskattas det inte?
  • Anonym (-)

    Om bilderna är oönskade kan du väl anmäla henne för ofredande?

  • Anonym (ny?)
    Anonym (Han) skrev 2020-02-22 14:01:44 följande:
    Ingen ny men hänger mycket på krogen och tinder..
    idag fick jag fler bilder. Frågade varför jag får dessa bilder? Fick till svar/ men vadå? Uppskattas det inte?
    Vad svarade du då?
  • Ess
    Anonym (Han) skrev 2020-02-21 21:16:52 följande:

    Mycket läsvärt det ni skriver. har ju tyvärr mycket känslor kvar för henne och hennes beteende nu gör det inte lättare att gå vidare. Jag bor kvar i våran gamla lägenhet men hon har saker kvar hon inte hämtar. Hon pratar om att vi borde äta middag måndag för jag var ju så bra på mat. Ja ni ser... omöjligt att gå vidare så här


    Alltså, samla ihop hennes grejer och be henne komma och hämta dem. Sedan klipper du kontakten helt och blockar henne, så du kan komma vidare med ditt liv och inte stå med ena foten kvar i det gamla.
    Hon verkar tillhöra den typen av ex som vill ha första platsen i ditt liv även efter separationen, ge henne inte den tillfredsställelsen. 
  • Anonym (.-,mnjgvb)

    Jag håller med ovanstående. 

    Packa ihop hennes saker, dumpa dem utanför hennes dörr och lämna en lapp där du önskar henne lycka till och så blockerar du henne överallt. 

    Sen kan du börja läka och leva ditt eget liv. Hon utnyttjar det faktum att du har känslor kvar för henne för att känna sig attraktiv och se till så du finns där för henne när hon behöver, men hon vill inte ha dig tillbaka. 

  • Anonym (Han)

    Jag ser det ni skriver och det är nog det enda rätta.

    Men är så hopplöst kär, 8år som har varigt helt problem fria så gått som. Hennes livskris är så tydlig. Vet inget om vad hon vill med livet. Men vara med mig? Nä helt säker. Eller? Jag kan tolka hennes beteende som att hon är osäker på vad hon vill. Men ni utomstående ser det som en Lek och ett utnyttjande med mina känslor? Till vekan vill hon ses och äta middag, Även gå en promenad

  • Anonym (Han)

    Själv klart får hon respons och bekräftelse av mig. Är ju kär up över öronen.. vill ju ha hennes upmerksamhet men inte om det är för att leka med mina känslor eller utnyttjar mig

  • Anonym (/)

    Hon leker med dig och vill visa dig vad du inte får ha i sängen längre.

  • Anonym (ny?)
    Anonym (Han) skrev 2020-02-23 14:04:10 följande:
    Själv klart får hon respons och bekräftelse av mig. Är ju kär up över öronen.. vill ju ha hennes upmerksamhet men inte om det är för att leka med mina känslor eller utnyttjar mig
    Du tror att hon INTE leker med dina känslor och utnyttjar dig?
  • Fjäril kär

    Eftersom hon tydligt har sagt att hon inte vill ha dig tillbaka så är det ju uppenbart att hon leker med dig.


    Anonym (Han) skrev 2020-02-23 14:04:10 följande:

    Själv klart får hon respons och bekräftelse av mig. Är ju kär up över öronen.. vill ju ha hennes upmerksamhet men inte om det är för att leka med mina känslor eller utnyttjar mig


  • Heartbrokenforever

    Håller med många ovanstående som redan skrivit, packa ihop hennes saker och ställ utanför dörren och messa henne att de finns att hämta.

    Du ska INTE responda tillbaks på hennes kontaktförsök hur kär och galen du än må vara i henne, det förlänger och försvårar din resa och läkande i att kunna gå vidare i livet.

    Tro mig allt som har med exet att göra kommer bara göra din pina mycket längre och mer smärtsam, har själv precis genomlidit ett helt ÅR av helvete pga att jag inte bröt kontakten direkt med exet som dumpade mig.

    Nu äntligen har jag tagit bort han från alla sociala medier, sket i att svara på sista sms'et och grattade inte ens på hans födelsedag. Gjorde detta för min skull hur smärtsamt det än kändes att veta nu har han försvunnit/raderat ur mitt liv för alltid MEN det var trots allt han som valde bort mig iom dumpa mig, kan inte ha kvar han som "vän" pga känslorna kommer aldrig försvinna för mig då utan bara bli mer och mer smärtsamma.

    Oavsett hur mycket du vill ha henne tillbaks måste du inse att hon beter sig fruktansvärt respektlöst och egoistiskt i sitt beteende mot dig nu, tala om för henne att du både behöver och vill vara ifred för att kunna gå vidare utan henne. Lyssnar och förstår hon inte detta så blocka henne totalt.

    Vet själv att det är väldigt svårt att låta sitt hjärta med alla känslorna och sin hjärna med allt det logiska att "samarbeta" och därmed ta bra och rationella beslut men trust me, DU kommer må bättre och din egna självkänsla kommer öka när du gjort klart för henne att det räcker nu och att du inte vill att hon "leker med dig längre".

    Lycka till!

Svar på tråden Exet skickar porriga bilder