• Anonym (Anne)

    Kär i en gift kvinna

    Jobbigt! Tycker du det verkar som att hon också är intresserad av dig? Tycker du skall berätta för henne.

  • Anonym (Anne)
    Anonym (Gift kvinna på andra sidan.) skrev 2020-03-03 00:26:16 följande:

    Ser att du fått rådet att berätta hur du känner men vet inte om det är klokt.

    Jag är gift med barn. Äktenskapet funkar men är väll inte jätte passionerat vi har en bra vardag och är inte osams bra boende barnen har vad de behöver osv. Har inte tänkt kasta den situationen i sjön pågrund av lite romantisk och erotisk spänning.

    I 3år har jag levat med vetskapen om att det finns en i min närhet som gärna skulle vilja se mig skiljd som längtar efter mig osv. Jag trivs jätte bra i hans närhet vi skrattar åt samma saker delar en del gemensamma intressen vi gör varandra glada osv.

    Men känns jobbigt att veta att jag inte kan erbjuda honom vad han vill ha av mig och att själv inte få utforska vad det skulle kunna bli emellan oss om jag inte valt att vara kvar i mitt trygga liv. Att se smärtan i hans ögon de ggr jag råkar nämna min man

    Tänkte att det kommer gå över med tiden vi är ju överens om att det inte är nån idé att drömma och visst blir det bättre i perioder. Men sen kommer allt tillbaka än starkare igen..

    Och även om jag inte gör nått med den andre mannen så känns det ibland som jag är dubbelt otrogen både mot min man och den andre bara genom att känna saker jag inte vill.

    Rörigt men vill du henne väl kanske du ska låta henne vara eller ta reda på hur hon står i sitt äktenskap det är inte alltid smickrande att vara omtyckt när man vill den andre allt gott men inte kan få lov att göre den personen lycklig för att priset skulle bli olycka i det egna livet. (i mitt fall för mig min man och framförallt mina barn)


    Ses ni regelbundet med den andra mannen? Som jag tolkar det har du alltså ännu känslor för honom? Har något hänt mellan er? Jag har det problemet att jag är förtjust i en man som jag ser regelbundet, mera vissa tider och så kan det vara några veckors eller t.o.m månaders paus. Jag hoppas att det skulle gå om och har aktivt nu fokuserat på min man. Och det har blivit bättre- mera sex och närhet och skratt. Men det är inte lätt med två små barn. Väntar hela tiden på att känslorna för den andra skall försvinna men vet att nästa gång jag ser honom är jag troligen där igen. Så jobbigt. Har också tänkt att det kunde hjälpa att träffa mera av den andra mannen (tillsammans med gemensamma bekanta) så att jag kanske skulle se att han också bara är en människa med sina dåliga sidor. Och kanske känslorna skulle svalna då. Eller så blir det bara värre av det och känslorna starkare, vill inte göda känslorna heller. Men ja, tänker som du att jag inte vill lämna min familj.
Svar på tråden Kär i en gift kvinna