• Anonym (Sandrah)

    Hjälp mig vad är detta för relation??????????

    Hej!,

    Jag har ett jätte konstigt problem. Min pojkvän lämnade mig helt plötsligt efter en långvarigrelation där vi varit lyckliga. Han stack och gifte sig i ett annat land. Jag tog kontakt med hans kompis genom sociala medier bara utifall han ville höra att kompisen dragit då jag förstod att min gamla pojkvän inte sagt något till nån förutom hans närmsta. Hans kompis börja skriva till mig och ringde direkt och fråga hur jag mådde och vad som hänt. Vi pratade på och han vill nu ringa mig VAAARJE dag och vi pratar ofta i flera flera timmar. Vi blir båda väldigt glada av varandra av någon anledning.

    Han har tidigare sagt till min dåvarande pojkvän att han har sån tur och att han vill ha en tjej precis som mig vid varje detalj på mig. Han säger fina saker till mig och typ flörtar lite, han vill inte träffas (då jag tror han är rädd för vad han ska känna)

    Denna kompis har varit bästa vän med min fd. Men min fd har inte haft bra kontakt med denna kompis direkt och haft ganska hårda åsikter om denna kille.

    Den här killen säger att jag inte är som alla andra tjejer och att jag gör han galen.

    Vid ett samtal sa han att han sakna att prata med mig.. och när jag svara tillbaka så sa han att jag kommer bli kär i honom och att det inte är bra för min fd ä hans bästa vän.

    Han va konstig och tog förgivet att jag är kär i honom.

    Han envisas med att ringa, han bryr sig så mycket om mig och vad jag gör. Han blir lite svartsjuk osv.

    Jag får så dubbla signaler från honom och han själv tycker vi har en annorlunda relation. Jag vet inte vad detta är och inte han heller.. snälla hjälp mig förstå :) seriösa svar endast tack!

  • Svar på tråden Hjälp mig vad är detta för relation??????????
  • Barbro45

    TS, jag tror att det bästa med den här tråden för dig är att du själv satt ord på dina egna funderingar. Det är ofta man själv hittar svar och klarhet när man beskriver en situation eller att problem för någon annan. Man tvingas vara tydlig och då ser man själv vägen.

    Lycka till i livet. Satsa först på att själv må bra.

    Gå med i instagruppen mansbebisar, du kommer att hitta styrka och medsystrar.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 09:59:06 följande:

    Stort tack!.. ja det är en jättebra fråga vad jag vill i detta!

    Däremot tar det lite stopp i viljan att veta vad jag vill pga hans otydlighet.

    Jag har försökt att prata om det men då säger han bara att vi diskuterar och har djupa samtal och att jag gör honom glad. Ärligt talat vet jag inte om han själv vet vad han tänker...nu när jag börjar fundera för mig själv. Allt är alltid två sidor när han pratar som att han vågar med ryggar tillbaka. Super bra med sådana tankar som ändå kanske kan få mig att påverka för att se snarare än att invänta något svar


    Ja det är svårt att veta vad man själv vill. Men om jag frågar hur får han dig att må? Vad säger din magkänsla om honom?

    Jag har lärt mig den hårda vägen att om magkänslan säger att något inte känns rätt så ska mna lyssna på den. Det är inte alltid lätt för det är inte alltid man vet vad känslan berorpå, men det finns en anledning till varför magkänslan reagerar som den gör.

    Du kanske aldrig kommer få veta eller förstå hur och vad han tänker. En sak kan jag säga dig är att hans växlande beteende kommer att driva dig till vansinne. Det kommer skapa en osäkerhet hos dig för du vet aldrig var du har honom. Jag träffade en liknande kille för ca 2 år sen och det drog ner mig totalt. Han visste nog inte själv vad han ville så det blev att han växlade mellan varm å kall. Ena stunden kunde han sakna mig andra stunden behövde han vara själv och svarade knappt när jag skrev. Hans beteende tog hårt på mig för då förstod jag inte. Jag var beroende av hans bekräftelse och blundade för alla varningsklockor och ursäktade hans beteende för mig själv och vänner.

    Så lyssna på dig själv och lägg ingen vikt i ditt beslut huruvida han gillar eller inte gillar dig, det är inte relevant just nu.
  • Anonym (Sandrah)
    smulpaj01 skrev 2020-02-28 10:03:37 följande:

    Men jösses, ja han säger exakt det du vill höra, men det är bara tomma ord.

    Du måste vara väldigt ung (tonåring 14-16?) om du ens tar till dig det slibbiga snacket det minsta.


    Hmm han säger inte det jag vill höra.. snarare blir jag mer observant och avhållsam. Vet inte varför han ens pratar med mig eftersom han inte vill direkt ses.. Så därför går det inte ihop i mitt huvud
  • Anonym (Sandrah)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-28 10:32:13 följande:

    Ja det är svårt att veta vad man själv vill. Men om jag frågar hur får han dig att må? Vad säger din magkänsla om honom?

    Jag har lärt mig den hårda vägen att om magkänslan säger att något inte känns rätt så ska mna lyssna på den. Det är inte alltid lätt för det är inte alltid man vet vad känslan berorpå, men det finns en anledning till varför magkänslan reagerar som den gör.

    Du kanske aldrig kommer få veta eller förstå hur och vad han tänker. En sak kan jag säga dig är att hans växlande beteende kommer att driva dig till vansinne. Det kommer skapa en osäkerhet hos dig för du vet aldrig var du har honom. Jag träffade en liknande kille för ca 2 år sen och det drog ner mig totalt. Han visste nog inte själv vad han ville så det blev att han växlade mellan varm å kall. Ena stunden kunde han sakna mig andra stunden behövde han vara själv och svarade knappt när jag skrev. Hans beteende tog hårt på mig för då förstod jag inte. Jag var beroende av hans bekräftelse och blundade för alla varningsklockor och ursäktade hans beteende för mig själv och vänner.

    Så lyssna på dig själv och lägg ingen vikt i ditt beslut huruvida han gillar eller inte gillar dig, det är inte relevant just nu.


    Min magkänsla är väl sådär.. Han är även svår att tyda i verkligheten. Han är lite difus, mina fördomar och mina tankar om honom har inte stämt hittills. Så jag vet inte riktigt hur mycket jag kan lita på det jag tror eller tänker.

    Bara en sån här enkel sak:

    Han säger :att vi pratar för att jag vill det...

    Jag säger :aha okej men du vet inget och vi kan sluta prata..

    Då svarar han: nä men vadå? Det är ju jag som ringer och vill vill prata..

    Varje sak han säger går åt två håll. Jag kanske låter dum men jag förstår verkligen inte syftet till att vi pratar.. Jag har inte sökt en vän heller....
  • Anonym (Sandrah)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-28 10:32:13 följande:

    Ja det är svårt att veta vad man själv vill. Men om jag frågar hur får han dig att må? Vad säger din magkänsla om honom?

    Jag har lärt mig den hårda vägen att om magkänslan säger att något inte känns rätt så ska mna lyssna på den. Det är inte alltid lätt för det är inte alltid man vet vad känslan berorpå, men det finns en anledning till varför magkänslan reagerar som den gör.

    Du kanske aldrig kommer få veta eller förstå hur och vad han tänker. En sak kan jag säga dig är att hans växlande beteende kommer att driva dig till vansinne. Det kommer skapa en osäkerhet hos dig för du vet aldrig var du har honom. Jag träffade en liknande kille för ca 2 år sen och det drog ner mig totalt. Han visste nog inte själv vad han ville så det blev att han växlade mellan varm å kall. Ena stunden kunde han sakna mig andra stunden behövde han vara själv och svarade knappt när jag skrev. Hans beteende tog hårt på mig för då förstod jag inte. Jag var beroende av hans bekräftelse och blundade för alla varningsklockor och ursäktade hans beteende för mig själv och vänner.

    Så lyssna på dig själv och lägg ingen vikt i ditt beslut huruvida han gillar eller inte gillar dig, det är inte relevant just nu.


    Tack för dina råd! Nä men på riktigt blir man trött ganska fort på sånt beteende..
  • Anonym (Hm)
    Fjäril kär skrev 2020-02-28 06:57:24 följande:
    Den här killen ska du överhuvudtaget inte ha någon relation med alls.

    Du ska inte bli ihop med honom. Backa undan och dra ner på kontakten. Det här känns inte bra alls nånstans.

    Han manipulerar dig och förvirrar dig och snart har han krossat ditt hjärta också. Du måste inte alls ha någon relation med honom. Du måste inte ens ha någon kontakt med honom.

    Har du inte tjejkompisar eller föräldrar du kan prata med istället?
    Det tycker jag med
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 17:52:27 följande:

    Min magkänsla är väl sådär.. Han är även svår att tyda i verkligheten. Han är lite difus, mina fördomar och mina tankar om honom har inte stämt hittills. Så jag vet inte riktigt hur mycket jag kan lita på det jag tror eller tänker.

    Bara en sån här enkel sak:

    Han säger :att vi pratar för att jag vill det...

    Jag säger :aha okej men du vet inget och vi kan sluta prata..

    Då svarar han: nä men vadå? Det är ju jag som ringer och vill vill prata..

    Varje sak han säger går åt två håll. Jag kanske låter dum men jag förstår verkligen inte syftet till att vi pratar.. Jag har inte sökt en vän heller....


    Han låter ju riktigt irriterade!! Känns som en manipulativ omogen hal ål. Jag skulle inte rekommendera att satsa på honom.
  • Anonym (Sandrah)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-28 18:42:08 följande:

    Han låter ju riktigt irriterade!! Känns som en manipulativ omogen hal ål. Jag skulle inte rekommendera att satsa på honom.


    Ja jag håller med dig.. Jag får lite såna vibbar.. men tror ni han vill bara vara vän kanske?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 19:49:03 följande:

    Ja jag håller med dig.. Jag får lite såna vibbar.. men tror ni han vill bara vara vän kanske?


    Vad han vill spelar egentligen ingen roll. Även vänskap måste man förtjäna. Vill du ha honom som vän så behåll honom som en vän. Han verkar vara väldigt knepig, du kan inte lita på honom så som det är nu så nån vidare vän tror jag inte han kan vara eller jo när han känner för det. Om jag minns rätt så har ni bara skrivit och ringt varandra? Märklig vänskap om man inte kan träffas.

    Lyssna på din inre röst, du hade inte ställt alla dessa frågor om allt hade känts bra. Du måste ta beslutet och du kan inte ta det utifrån vad han vill. Bara för att beslut är jobbigt att ta så betyder det inte att det är fel beslut.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 19:49:03 följande:

    Ja jag håller med dig.. Jag får lite såna vibbar.. men tror ni han vill bara vara vän kanske?


    Vad han vill spelar egentligen ingen roll. Även vänskap måste man förtjäna. Vill du ha honom som vän så behåll honom som en vän. Han verkar vara väldigt knepig, du kan inte lita på honom så som det är nu så nån vidare vän tror jag inte han kan vara eller jo när han känner för det. Om jag minns rätt så har ni bara skrivit och ringt varandra? Märklig vänskap om man inte kan träffas.

    Lyssna på din inre röst, du hade inte ställt alla dessa frågor om allt hade känts bra. Du måste ta beslutet och du kan inte ta det utifrån vad han vill. Bara för att beslut är jobbigt att ta så betyder det inte att det är fel beslut.
  • Anonym (Sandrah)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-28 20:05:00 följande:

    Vad han vill spelar egentligen ingen roll. Även vänskap måste man förtjäna. Vill du ha honom som vän så behåll honom som en vän. Han verkar vara väldigt knepig, du kan inte lita på honom så som det är nu så nån vidare vän tror jag inte han kan vara eller jo när han känner för det. Om jag minns rätt så har ni bara skrivit och ringt varandra? Märklig vänskap om man inte kan träffas.

    Lyssna på din inre röst, du hade inte ställt alla dessa frågor om allt hade känts bra. Du måste ta beslutet och du kan inte ta det utifrån vad han vill. Bara för att beslut är jobbigt att ta så betyder det inte att det är fel beslut.


    Exakt!!!!!!! Asså jag har träffat honom förut men då har det varit genom min fd. Ja jag förstår verkligen inte vad problemet är att träffas om vi bara är vänner.. Jag känner inte att han bryr sig på samma sätt som mina vanliga vänner. Nä men det är just det jag inte fattar, vad tolkar ni detta som för typ av relation? Utnyttjande? Vänskap? Intresse? Jag har redan mina tankar om vad jag bör göra.. Jag avvaktar lite och ser vad han hittar på. Men jagvär verkligen försiktig..
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-28 20:16:51 följande:

    Exakt!!!!!!! Asså jag har träffat honom förut men då har det varit genom min fd. Ja jag förstår verkligen inte vad problemet är att träffas om vi bara är vänner.. Jag känner inte att han bryr sig på samma sätt som mina vanliga vänner. Nä men det är just det jag inte fattar, vad tolkar ni detta som för typ av relation? Utnyttjande? Vänskap? Intresse? Jag har redan mina tankar om vad jag bör göra.. Jag avvaktar lite och ser vad han hittar på. Men jagvär verkligen försiktig..


    Det låter klokt. Svårt att tolka hans avsikter men otydlighet hos honom tolkar jag som ambivelent. Att ni inte kan ses tolkar jag som att han döljer något. Att han lägger över saker på dig som att du kommer bli kär och att ni pratar för att du vill tycker jag är mycket märkligt. Kanske ett sätt att få bort fokusen på dig, att han känner mer men vågar inte och skäms för att du är hans väns ex. Eller uppskattar han den bekräftelse han får ifrån dig. Kanske han lever i en fantasivärld där han tror att du är störtkär i honom och han är kungen som kan styra dig.

    Oavsett vad så tolkar jag inte hans beteende till något positivt.
  • Anonym (Sandrah)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-28 20:54:36 följande:

    Det låter klokt. Svårt att tolka hans avsikter men otydlighet hos honom tolkar jag som ambivelent. Att ni inte kan ses tolkar jag som att han döljer något. Att han lägger över saker på dig som att du kommer bli kär och att ni pratar för att du vill tycker jag är mycket märkligt. Kanske ett sätt att få bort fokusen på dig, att han känner mer men vågar inte och skäms för att du är hans väns ex. Eller uppskattar han den bekräftelse han får ifrån dig. Kanske han lever i en fantasivärld där han tror att du är störtkär i honom och han är kungen som kan styra dig.

    Oavsett vad så tolkar jag inte hans beteende till något positivt.


    Herregud!!! Du anar inte va tacksam jag är!!!!!!! Exakt så jag vill förstå hur andra ser på saken. Jättebra då tar jag med mig allt och med din beskrivning så är jag verkligen riktigt försiktig, vet inte ens om jag kommer vilja prata vidare... ja som tur känner han inte mig heller direkt, så han får tro att jag är lätt manipulerad.. ska försöka sätta lite gränser här faktiskt.
  • Anonym (Be ware)

    Det är ditt ex som låtsas vara vännen du skriver med.

  • nihka

    En relation ska kännas bra. Om han får dig att må både bra och dåligt är det ingen bra relation oavsett om det är en vänskapsrelation eller en kärleksrelation.

    Då menar jag inte att man alltid ska känna sig glad och inte ha några problem, men grundkänslan ska vara positiv. Så ser det inte ut för dig så klipp banden eller fasa ut om du inte vill ha en telefonrelation som successivt bryter ner dig.


    Anonym (Sandrah) skrev 2020-02-27 20:05:16 följande:

    Jag får så dubbla signaler från honom och han själv tycker vi har en annorlunda relation. Jag vet inte vad detta är och inte han heller.. snälla hjälp mig förstå :) seriösa svar endast tack!



  • Anonym (Annie)

    För mig bara skriker det: player-kille som vill ligga! Om denna kille. Hela han är en enda varningssignal.

    Han har nog haft ett gott öga till dig och nu när du är singel så passar han på.

    Att han ser till att ni får en så intensiv kontakt direkt - han binder dig till sig.

    Han ger dig massa fina komplimanger samtidigt som han säger - vi borde inte..... Du får inte bli kär i mig... Totalt medvetet beteende från hans sida!

    Han säger att du ska drömma om honom etc - han försöker håva in dig.

    Det här är standard-Casanova.

    Att han beter sig så här är väldigt respektlöst mot både dig och hans kompis. Men med allra största sannolikhet ser han dig som ett ligg, därför bryr han sig inte.

    Ta ett steg tillbaka TS. Få distans. Låt inte honom styra. Känn efter vad du verkligen vill.

  • DasNerd

    Han låter rätt så otäck. 
    Låt inte "charmen" (låter väldigt sliskigt i mina öron) övervinna. Mitt omdöme gick från "player" till "han kan skada dig" när svartsjukan kom in i bilden. Ni är "inte ens" ett par.
    Be safe och håll dig undan.

  • Anonym (Sandrah)
    Anonym (Annie) skrev 2020-02-29 12:14:30 följande:

    För mig bara skriker det: player-kille som vill ligga! Om denna kille. Hela han är en enda varningssignal.

    Han har nog haft ett gott öga till dig och nu när du är singel så passar han på.

    Att han ser till att ni får en så intensiv kontakt direkt - han binder dig till sig.

    Han ger dig massa fina komplimanger samtidigt som han säger - vi borde inte..... Du får inte bli kär i mig... Totalt medvetet beteende från hans sida!

    Han säger att du ska drömma om honom etc - han försöker håva in dig.

    Det här är standard-Casanova.

    Att han beter sig så här är väldigt respektlöst mot både dig och hans kompis. Men med allra största sannolikhet ser han dig som ett ligg, därför bryr han sig inte.

    Ta ett steg tillbaka TS. Få distans. Låt inte honom styra. Känn efter vad du verkligen vill.


    Tack för ditt inlägg! Jag är väldigt försiktig.. Jag träffa honom igår, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. det känns faktiskt som han är lite rädd för att titta på mig och va nära mig. Är det också typiskt player killar? Han är väldigt djup och pratar om väldigt märkliga saker ibland. Dock va själva träffen avslappnad. Han nämnde att han har adhd.. och vet inte om det märks i hans sätt att vara.

    Han är väldigt märklig irl också.
  • Anonym (Sandrah)

    Så enormt tacksam! Ni får mig iallafall väldigt avhållsam och tänker om jag märker tecken när jag träffar honom till vad hans syfte är.

Svar på tråden Hjälp mig vad är detta för relation??????????