• Anonym (Gravid?)

    När börjar illamående gravid?

    Jag och min sambo försöker få barn och vi hade sex för ca en vecka sedan. Jag har sen redan någon dag efter det börjat må illa då och då.

    Det kan komma när som helst på dagen och sitter i cirka 5 min en avtar de 2 minuter och kommer tillbaka igen. Så håller de på sammanlagt någon timme utspritt under dagen.

    Känner även vissa "hugg" från livmodern. Det är som hugg som kommer och varar någon sekund bara, som den typen av smärta man kan känna innan mensen kommer.

    Är det inte för tidigt att känna gravid symtom?

    Eller är de något annat? För det är absolut inte inbillning, de är jag säker på.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden När börjar illamående gravid?
  • Anonym (53)

    Illamående kommer kring vecka 7

    Du kan som tidigast få symptom 7-9 dagar efter ÄL. Om du redan nu har så starka symptom borde du kunna plussa.

    Skulle annars tro att det är psykiskt bara. Inte vanligt att plussa så fort o inte vanligt att må illa så direkt. De flesta som skrivit om sånt illamående på FL var skengravida

  • Anonym (Jojo)

    som ovan skriver, runt v7 kan man börja känna av illamående. 


    Mår du illa nu så är det sannorlikt något annat. 

  • Anonym (Lisa)

    Har börjat i vecka 6+ mina tre tidigare graviditeter. I denna graviditet kom det redan i vecka 4+3 med full kraft.

    En vecka efter äl låter lite för tidigt för att illamåendet skulle ha börjat men ingenting är ju omöjligt!

  • Hararochkaniner

    Det är inte alla som blir illamående heller.  Jag blev illamående under en av fyra graviditeter och då väldigt tidigt och det gick över snabbt.

  • Anonym (Oplanerat gravid)

    Jag blev oplanerat gravid. Hade ingen koll på mensen heller. Började spy på mornarna.. Ca v 7. 

  • Anotherone

    Jag har två barn och har inte mått illa alls någon av gångerna. Så det är inte säkert att du ens behöver "gå och vänta " på det.

    Jag var väldigt glad att jag slapp.

  • Anonym (6)

    V.9 resp. v.7. Gravid 6 ggr och inte haft symptom före v.5.

  • Anonym (Liv)

    Tror definitivt inte att det är vanligt, men jag började känna mig illamående ca en vecka efter befruktning. Trodde det berodde på stress, men plussade ca en vecka efter det, och illamåendet höll i sig fram till vecka 18-19 ungefär. Så det är absolut inte omöjligt, även om det som sagt är ganska ovanligt att det börjar så tidigt.

Svar på tråden När börjar illamående gravid?