• semesterf

    Sen abort?

    Jag som skriver är pappa till en liten kille som just nu ligger i mammans mage. Hon är i vecka 21+2 just idag om man utgår från ultraljudet. Imorgon måndag kommer hon försöka ansöka om sen abort. För ca 4 veckor sen tänkte hon ta livet av sig när hennes ex man vart tillsammans med en annan. Hon vart inlagt på psyk och nu är dom ett par igen (för att göra en lång historia kort).

    Han säger att hon själv får välja men att han försvinner om hon inte gör abort. Hon vill vara med honom och det är anledningen till att hon kommer försöka göra aborten.

    Jag träffade henne så sent som i fredags och fick smeka magen och prata med pojken. Hon skickar bilder på magen i smyg till mig. I torsdsgs träffsdes vi också och jag fick smeka magen i flera timmar, hon säger att hon vill fixa sängen och förbereda allt. Hon har varit otrogen mot mig många gånger med exet och ett tag var det osäkert vem som är pappan. Vi fick svar på det för ca 1 vecka sen. Då sa hon att hon kände äckel och avsky för barnet. Jag frågade henne i torsdags om jag var den enda som älskade pojken och hon sa nej så hon älskar ju barnet. Just nu hade hon ju velat ha barn med exet eller vad jag nu ska kalla honom.

    Vad tror ni om hennes chanser att få ett godkännande från rättsliga rådet att göra den sena aborten?

  • Svar på tråden Sen abort?
  • semesterf
    Mortiscia80 skrev 2020-03-08 18:27:36 följande:

    Du måste tjata, tjata, tjata på henne! Upplys henne om att hon dödar ett barn som faktiskt vid det här laget antagligen skulle överleva utanför livmodern, det är i mina ögon inget mindre än mord, faktiskt. Jag är 100 % för kvinnans rätt till abort, men inte så där sent!

    Ta till vilka medel du vill, böna, be, skuldbelägg, vad som helst!! Och naturligtvis att du ABSOLUT är villig att ta barnet helt själv, oavsett vad det innebär, om hon så vill att du tar det direkt från förlossningssalen och barnet är redo att skrivas ut från sjukhuset.

    Den här tråden är ju rent hjärtskärande...


    Jo men det kommer jag göra in i det sista.
    Mortiscia80 skrev 2020-03-08 18:27:36 följande:

    Du måste tjata, tjata, tjata på henne! Upplys henne om att hon dödar ett barn som faktiskt vid det här laget antagligen skulle överleva utanför livmodern, det är i mina ögon inget mindre än mord, faktiskt. Jag är 100 % för kvinnans rätt till abort, men inte så där sent!

    Ta till vilka medel du vill, böna, be, skuldbelägg, vad som helst!! Och naturligtvis att du ABSOLUT är villig att ta barnet helt själv, oavsett vad det innebär, om hon så vill att du tar det direkt från förlossningssalen och barnet är redo att skrivas ut från sjukhuset.

    Den här tråden är ju rent hjärtskärande...


    Jo jag har sagt att jag kan ta han efter förlossning och vill hon inte se oss nå mera så slipper hon. Jag har bönat och bett, bett och bönat. Hon har sett att jag fått panik när hon sa att hon fått en tid till kvinnokliniken. Hon vet att jag gör vad som helst för att hon ska behålla honom.
  • semesterf

    Nu på morgonen skulle jag köra henne till kvinnokliniken.

    Hon skrev ett sms: Hej du behöver inte hämta mig idag.

    Jag svarar: Varför inte. Jag vart jätterädd att hennes ex, nya eller vad han nu är skulle följa med men hon svarar: För att vi behåller honom

  • Mortiscia80
    semesterf skrev 2020-03-09 07:46:47 följande:

    Nu på morgonen skulle jag köra henne till kvinnokliniken.

    Hon skrev ett sms: Hej du behöver inte hämta mig idag.

    Jag svarar: Varför inte. Jag vart jätterädd att hennes ex, nya eller vad han nu är skulle följa med men hon svarar: För att vi behåller honom


    <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 !!!!!
  • semesterf

    Hon har ju fortfarande tid att ändra sig men just nu verkar det som om hennes nygamla stannar hos henne och då är hon ju nöjd. Vi får se hur veckan utvecklas men nu vill hon iallafall gå igenom alla bebiskläder jag köpt den sista tiden :)

  • Kexsmula
    semesterf skrev 2020-03-09 09:15:11 följande:

    Hon har ju fortfarande tid att ändra sig men just nu verkar det som om hennes nygamla stannar hos henne och då är hon ju nöjd. Vi får se hur veckan utvecklas men nu vill hon iallafall gå igenom alla bebiskläder jag köpt den sista tiden :)


    Så skönt att höra!

    Ett tips bara i all välmening; inled inte något förhållande med henne och se till att hon skriver under papperna för gemensam vårdnad så snabbt du bara kan. Passa på när hon är på gott humör eftersom det kan vända fort. Jag befarar nämligen att du kan hamna i kläm när hon får nya infall senare och är vårdnaden åtminstone underskriven har du åtminstone något att säga till om.

    Varmt lycka till!
  • Sasu

    tror inte hon kommer få det godkänt sålänge hon inte har något i grunden som kan göra att hon dör under graviditeten eller om barnet inte har någon missbildning som den inte kan leva med. Även om hon ansöker nu innan  v.22+0 så kommer det inte bli godkänt i tid ändå.

  • semesterf
    Kexsmula skrev 2020-03-09 10:40:42 följande:

    Så skönt att höra!

    Ett tips bara i all välmening; inled inte något förhållande med henne och se till att hon skriver under papperna för gemensam vårdnad så snabbt du bara kan. Passa på när hon är på gott humör eftersom det kan vända fort. Jag befarar nämligen att du kan hamna i kläm när hon får nya infall senare och är vårdnaden åtminstone underskriven har du åtminstone något att säga till om.

    Varmt lycka till!


    Jo men det kommer vi att ha. Hon vill ju ha det. Han kommer ha mitt efternamn också :) Hon lät jätteglad igår för att hon skulle behålla barnet. Och det är jag också. Äntlugen släpper en tung sten från mitt hjärta. Jag har varit sjukskriven pga allt detta och nu känner jag att jag kan börja jobba igen.
  • Jamesdio
    semesterf skrev 2020-03-10 09:22:09 följande:
    Jo men det kommer vi att ha. Hon vill ju ha det. Han kommer ha mitt efternamn också :) Hon lät jätteglad igår för att hon skulle behålla barnet. Och det är jag också. Äntlugen släpper en tung sten från mitt hjärta. Jag har varit sjukskriven pga allt detta och nu känner jag att jag kan börja jobba igen.
    Önskar dig och sonen all lycka! Hjärta
  • atea

    Jag blev så glad över att läsa att mamman nu bestämt sig för att behålla. Stort lycka till i ditt nya liv som pappa. Glad Hjärta

  • semesterf
    atea skrev 2020-03-10 15:08:03 följande:

    Jag blev så glad över att läsa att mamman nu bestämt sig för att behålla. Stort lycka till i ditt nya liv som pappa.  


    Tack det värmer
Svar på tråden Sen abort?