Inlägg från: Lindhab77 |Visa alla inlägg
  • Lindhab77

    Lex sarah anmäld-möte

    Behöver hjälp,

    Mår så fruktansvärt dåligt över nått jag inte ens ska behöva må så här.

    Vi är tre starka drivande engagerande personal som har blivit Lex sarah anmälda.

    Vi har flaggat till chefen under en tid att det är bråk i personalgruppen. Chefen har dock inte agagerat i denna fråga.

    Jag har förstått att personalgruppen har tyckt vi är jobbiga ,då vi har påpekat hur vi ska sköta våra boende efter gemensamma beslut som har fattats. Eller att man inte sitter på kontoret o maskar då vi är ett team på jobbet och måste hjälpas åt för att driva detta lss boende.

    Nu har dessa kollegor anmält oss alla 3 för bla kränkning för våra vårdtagare.

    Min chef ringde mig på min lediga dag i onsdag och berättade att jag är anmäld för just kränkning av brukare och ska på möte till henne och kvalitetsutvecklare på måndag , Alltså i morgon.

    Min samordnare har fått samma besked samt en kollega till.

    Jag står nu rådlöst, ledsen, förbannad,deprimerad. Ja alla känslor man kan ha.

    Detta är enbart förtal och ett bevis på hur arbetsgruppen mår och vilka slitningar som är.

    Jag har gråtit den senaste tiden ,2 månader tillbaks, varje gång jag kommer hem. Just för jag vet hur det tisslar och taslar på arbetsplatsen,hur man känner hur kollegor fryser ut en,snackar skit. Och i samma veva säger dom Hej till en.

    Chefen har agerat konstigt emot mig sedan januari då hon har slutat svara på mina mail och är väldigt " kall,otrevlig" då vi stöter på varandra.

    En chef som tidigare har lyft mig till skyarna.

    Facket kommer självklart vad med i morgon.

    Men hur ska jag ens orka gå igenom detta.

    Jag har jobbat inom vården i 22 år. Älskar mina brukare och gör allt för dom. Har aldrig i mitt liv haft klagomål och alltid vart den personen som har vart omtyckt av alla.

    Vad kommer att hända nu ned mig ?

    Ska människor som inte talar sanning få mig sparkad .

  • Svar på tråden Lex sarah anmäld-möte
  • Lindhab77

    Tack ????,

    Jo jag kommer att spela in allt i morgon. Har dragit ner en app . Och kommer absolut inte att prata om kollegorna som gör en illa. Vet att detta ändå inte kommer att resultera i nått då fokusen ligger på mig i morgon.

  • Lindhab77

    Självklart kommer jag att göra det. Känns bara som man ska bryta ihop här. Känns så orättvist att man blir behandlad på detta sätt ,när man gör allt och lite där till för dom som behöver min hjälp.

Svar på tråden Lex sarah anmäld-möte