• Anonym (TS)

    Jag ska göra slut med världens finaste man på måndag!

    Ja, som rubriken lyder ska jag göra slut med världens finaste man på måndag. Jag har aldrig träffat någon som honom, vi klickar på alla plan och har så otroligt roligt ihop. Vi har träffats i två år, har pratat om framtiden (giftermål, barn, hus) och hur vi skulle presentera oss för varandras barn som pojk- respektive flickvän (vi känner varandras barn som vänner). Vi har diskuterat vår drömresa, vet varandras sexuella fantasier och delar många grundläggande värderingar.

    Och honom ska jag dumpa???

    Ja för det finns ju såklart ett stort MEN! Jag tänker inte lägga fokus på varför men vårt förhållande är hemligt och skulle så behöva förbli... Allt vi drömmer om kommer aldrig hända trots att vi älskar varandra och nu känner jag att jag vill mer!

    Jag vill kunna skryta om min kärlek och alla hans fina sidor, jag vill kunna äta på en restaurang bland folk vi känner, gå en promenad genom en folkfylld stad och bjuda hem våra vänner på middag. Det kommer inte hända med denna man...

    Vill nog genom denna tråd bara skriva av mig och få stöttning framöver för jag kommer gå ner mig nåt så brutalt! Jag vill inte lämna honom, vill ju att han ska vara den som kan ge mig allt men det funkar inte just nu, kanske aldrig... Det är så svårt!

  • Svar på tråden Jag ska göra slut med världens finaste man på måndag!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ej lättlurad) skrev 2020-03-14 14:30:14 följande:

    Ja, självklart kan man styra det! Tänk tex även på alla skådespelare som lyckas göra väldigt trovärdiga rolltolkningar, både blickar, glitter och leenden kan man såklart styra (inte alla kanske, men många).


    Har inte sett det här glittrande djupet hos någon förr, inte ens en skådespelare! Jag kan ha fel, det säger jag inte, men det är inte bara sex mellan oss. Vi älskar varandra! Kalla mig naiv- igen!
  • Anonym (Ej lättlurad)
    Anonym (TS) skrev 2020-03-14 14:33:25 följande:

    Har inte sett det här glittrande djupet hos någon förr, inte ens en skådespelare! Jag kan ha fel, det säger jag inte, men det är inte bara sex mellan oss. Vi älskar varandra! Kalla mig naiv- igen!


    Nej men alltså.... skådespelarna och de andra manipulativa tittar ju inte just dig i ögonen, det är därför som det är en skillnad för dig nu och att du inte sett det på det viset förut. Det är ju stor skillnad att stå som betraktare en bit ifrån och iaktta två som ser på varandra (oavsett om det är på film eller i verkliga livet)- och att själv vara en del av de 2 som ser på varandra. Att så att säga få blicken riktad rakt mot sig, istället för att se den från sidan. Det förstår du väl?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ej lättlurad) skrev 2020-03-14 14:46:40 följande:

    Nej men alltså.... skådespelarna och de andra manipulativa tittar ju inte just dig i ögonen, det är därför som det är en skillnad för dig nu och att du inte sett det på det viset förut. Det är ju stor skillnad att stå som betraktare en bit ifrån och iaktta två som ser på varandra (oavsett om det är på film eller i verkliga livet)- och att själv vara en del av de 2 som ser på varandra. Att så att säga få blicken riktad rakt mot sig, istället för att se den från sidan. Det förstår du väl?


    Jo det är klart jag förstår! Förstår du? Hans blick ljuger inte...
  • Anonym (suck)
    Anonym (TS) skrev 2020-03-14 12:42:21 följande:
    Jag vet att det här inte stämmer in på oss! Mannen har varit gift i 20 år, jag har känt honom i 10 av de, och det här är första gången han är otrogen!
    Det är för att du inte fattar skillnaden mellan ord och handlingar. Det är handlingar som i sluändan räknas inte ord. Snacka är ju lätt men betyder ingenting så länge man inte kan följa upp det med handlingar. Och NEJ en man som konsekvent sviker sin partner och barn i tvår är inte "världens finaste".

    Men det kommer du såklart aldrig förstå för hade du gjort det hade du aldrig hamnat där du är idag och aldrig medverkat i hans sviner mot sin familj i 2 år. Men färvänta dig inte medhåll av människor som tänkter mer rationellt än vad du gör.
  • Anonym (suck)
    Anonym (TS) skrev 2020-03-14 14:53:23 följande:
    Jo det är klart jag förstår! Förstår du? Hans blick ljuger inte...
    Hans mun och handlingar jluger däremot väldigt mycket, eller vad kallar du det han gjort mot sin familj i 2 år för?
  • Anonym (TS)
    Anonym (suck) skrev 2020-03-14 17:29:39 följande:

    Det är för att du inte fattar skillnaden mellan ord och handlingar. Det är handlingar som i sluändan räknas inte ord. Snacka är ju lätt men betyder ingenting så länge man inte kan följa upp det med handlingar. Och NEJ en man som konsekvent sviker sin partner och barn i tvår är inte "världens finaste".

    Men det kommer du såklart aldrig förstå för hade du gjort det hade du aldrig hamnat där du är idag och aldrig medverkat i hans sviner mot sin familj i 2 år. Men färvänta dig inte medhåll av människor som tänkter mer rationellt än vad du gör.


    Han ljuger för sin familj, inte för mig! Jag vet var han står både mot mig och dem...
  • Anonym (TS)
    Anonym (suck) skrev 2020-03-14 17:30:58 följande:

    Hans mun och handlingar jluger däremot väldigt mycket, eller vad kallar du det han gjort mot sin familj i 2 år för?


    Jo men inte mot mig. Mot mig är han världens finaste den tid vi tar!!!
  • Anonym (Fel)
    Anonym (TS) skrev 2020-03-14 12:16:13 följande:

    Precis det här jag menar! Men det här är mer än sex!!! Jag vet ju vad han gör mot sin familj och det är inte ok såklart... Vi träffas ibland och bara pratar, det är inte alltid sex, och jag ser i hans ögon och på hans leende att han menar det han säger! Han är kär och förälskad och oavsett vad det beror på att han inte väljer mig så förstår jag hans anledningar. Vi får väl se vad som händer när jag lämnar...


    Nej, du har fel. Även jag har gjort ett snedsteg, inte sexuellt. Jag gick hem samma kväll och avslutade med min sambo sen 15 år. Han gillar dig, men det handlar inte på något sätt om kärlek, då hade han valt dig.
  • Anonym (suck)
    Anonym (TS) skrev 2020-03-14 17:34:39 följande:
    Jo men inte mot mig. Mot mig är han världens finaste den tid vi tar!!!
    Ja och det är väl där din egoism kommer in i bilden, du skiter i vad andra drabbas av och vad du deltar i att göra mot andra bara du får det du vill ha. Därav responsen. Varför ska man visa medmänsklighet mot människor som själva skiter i andra?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Fel) skrev 2020-03-14 17:38:33 följande:

    Nej, du har fel. Även jag har gjort ett snedsteg, inte sexuellt. Jag gick hem samma kväll och avslutade med min sambo sen 15 år. Han gillar dig, men det handlar inte på något sätt om kärlek, då hade han valt dig.


    Det är kärlek! Men det är ett förflutet ihop med fru, barn och hus också...
Svar på tråden Jag ska göra slut med världens finaste man på måndag!