• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-07-14 18:39:51 följande:
    Enligt Fredrik Lindström så var den korrekta formen dödde.
    Nja, det var det en gång i tiden men inte nu längre :)
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 18:21:53 följande:
    Jag ifrågasätter också ;) 

Dö, dog, dött heter det.
    Kan förstås vara något riktigt gammal variant. I gamla tider har olika varianter av diverse ord funnits parallellt och bara en av de "överlevde".
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Aniiee

BTW, jag har ni sett alla avsnitt av Loki och jag har nog bara ett enda klagomål.... Annars, 10 out of 10, would recommend.

• Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-07-14 18:47:41 följande:
    Kan förstås vara något riktigt gammal variant. I gamla tider har olika varianter av diverse ord funnits parallellt och bara en av de "överlevde".
    Precis, för länge sen sa man dödde. Vissa ord förändras ju med tiden :) Som simma, sam, summit som nämnts redan, det var inte så länge sen man sa så heller.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-07-14 18:49:24 följande:

BTW, jag har ni sett alla avsnitt av Loki och jag har nog bara ett enda klagomål.... Annars, 10 out of 10, would recommend.

Har inte sett ett enda, måste se om jag har nån access till det isf, men kan vara intressant.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 18:54:53 följande:
    Har inte sett ett enda, måste se om jag har nån access till det isf, men kan vara intressant.
    Oh, den är intressant. Och, eh.... Tom Hiddleston som Loki som sjunger på norska är.... otippat episkt.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-07-14 19:04:47 följande:
    Oh, den är intressant. Och, eh.... Tom Hiddleston som Loki som sjunger på norska är.... otippat episkt.
    Heh! :D Ja bara för det vill man ju se det nu! Men jag hittade en annan serie, sex avsnitt, vet inte om det kommer fler säsonger. The Nevers.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 19:13:28 följande:
    Heh! :D Ja bara för det vill man ju se det nu! Men jag hittade en annan serie, sex avsnitt, vet inte om det kommer fler säsonger. The Nevers.
    Alltså, se bara det, om inte annat. Det finns klipp på youtube. Jag kan posta annars.... Jag har the Nevers på min lista. Jag ska bara se 12 monkeys först. 
  • Anonym (Mamma)

Badstrand tre dagar. Tappat både halsband och örhänge...

Strömavbrott, åska och spöregn. Bakar banankaka till i morgon när jag checkar ut och går på semester. Stockholm 4 dagar sen min stuga. Underbart.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.