• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-11-10 18:27:30 följande:
    Ja det kan jag verkligen hålla med om. Vi har t ex fått ärva svärmors elvisp. Den har 40+ år på nacken och funkar hur bra som helst. Idag byggs saker för att gå sönder, inte för att hålla och inte ens för att lagas.
    Ja, precis så är det. Men saker byggs medvetet så att de ska gå sönder bara för att vi ska köpa nytt. Förr i tiden var det kvalité på grejerna.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag är inte bra på att mingla, kom jag på. :s.

• Freddie K

Vad är det för mening med att ha touch-id om telefonen inte känner igen mitt fingeravtryck?Foten i munnen

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-11-11 07:30:43 följande:
    Ja, precis så är det. Men saker byggs medvetet så att de ska gå sönder bara för att vi ska köpa nytt. Förr i tiden var det kvalité på grejerna.
    Ja! Förr var man tvungen att ha kvalitet för att få behålla kunder, men idag har man kommit på att folk verkligen vill ha det som säljs och då tjänar man mer på att de köper en ny vara med jämna mellanrum.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-11-11 11:51:38 följande:
    Ja! Förr var man tvungen att ha kvalitet för att få behålla kunder, men idag har man kommit på att folk verkligen vill ha det som säljs och då tjänar man mer på att de köper en ny vara med jämna mellanrum.
    Jo, precis så är det!

Nyss hemkommen från jobbet.

Hur har du haft det idag? .
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-11-11 17:09:24 följande:
    Jo, precis så är det!

Nyss hemkommen från jobbet.

Hur har du haft det idag? .
    Välkommen hem! Rätt ok dag för mig :) Tog ut sonen i lekparken en sväng, han är frisk nu så han kan gå till fsk imorgon, men maken är sjuk istället. Gjorde lite disk och städning idag, klippte sonens hår, lite smått och gott.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-11-11 17:16:29 följande:
    Välkommen hem! Rätt ok dag för mig :) Tog ut sonen i lekparken en sväng, han är frisk nu så han kan gå till fsk imorgon, men maken är sjuk istället. Gjorde lite disk och städning idag, klippte sonens hår, lite smått och gott.
    Tack! .

Ok, skönt att han är frisk i alla fall, men synd att maken är sjuk. 

Då har du gjort lite idag då? .
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-11-11 17:19:11 följande:
    Tack! .

Ok, skönt att han är frisk i alla fall, men synd att maken är sjuk. 

Då har du gjort lite idag då? .
    Ja precis, bra att känna att man kommer nånvart liksom och inte bara sitter still :) 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.