• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (M17)
    Freddie K skrev 2021-12-21 17:36:30 följande:

Haha, ja, det vore något. :-P.

Jo, julen var viktig för mig som barn. Nu är den bara tråkig. Jag har liksom ingen att fira med. :s.

Har du ingen familj eller vän att fira med alls?
  • Freddie K
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 17:50:16 följande:
    Har du ingen familj eller vän att fira med alls?
    Jo, jag har väl min mamma som jag brukar gå till en stund, men inte mycket mer än så, men jag trivs med det.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (M17)
    Freddie K skrev 2021-12-21 17:56:37 följande:

Jo, jag har väl min mamma som jag brukar gå till en stund, men inte mycket mer än så, men jag trivs med det.

Jag har inte heller haft någon att fira med tidigare och jag tyckte också det kändes okey. Det som jag tyckte var jobbigast var alla som tyckte synd om mig när jag var själv under julhelgen.
  • Freddie K
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 18:03:54 följande:
    Jag har inte heller haft någon att fira med tidigare och jag tyckte också det kändes okey. Det som jag tyckte var jobbigast var alla som tyckte synd om mig när jag var själv under julhelgen.
    Jo, det är det jobbigaste att folk tycker synd om en. Nu är det bara som det är och det är bara att gilla läget! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-12-21 17:31:46 följande:
    Alltså.. En Jansson utan ansjovis brukar vi kalla för potatsgratäng i mitt hus. Skillnaden är ju just ansjovisen. Formen på potatisen, kanske. =) Och lite ströbröd.. Men det låter bra, lycka till.
    Ja det blir ju så ;) 
  • Mortiscia80
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 17:13:35 följande:

Oj så mycket julbestyr ni har.

Förutom han som har tomtar på loftet haha.

Vi äter inte julbord på julen alls så här är det alltid lugna gatan. Jag har full förståelse för att det är mysigt att pyssla med allt som ska fixas för att få en fin julhelg.

Jao, det är kul när det är klart men inte före eller under tiden. Just julklappar stressar mig oerhört mycket. Jag har iaf skickat julklappar till släkten i helgen så det känns mycket bättre efter det. Nu är det bara "resten" kvar... Ska apropå det gå och pynta lite nu så det blir gjort också.
  • Anonym (M17)
    Freddie K skrev 2021-12-21 18:06:55 följande:

Jo, det är det jobbigaste att folk tycker synd om en. Nu är det bara som det är och det är bara att gilla läget! .

Ja precis.

Skönt att vara ledig en extra dag i alla fall.
  • Anonym (M17)
    Mortiscia80 skrev 2021-12-21 18:12:29 följande:

Jao, det är kul när det är klart men inte före eller under tiden. Just julklappar stressar mig oerhört mycket. Jag har iaf skickat julklappar till släkten i helgen så det känns mycket bättre efter det. Nu är det bara "resten" kvar... Ska apropå det gå och pynta lite nu så det blir gjort också.

Skönt att julklappar är skickade så du inte behöver stressa med det.

Njut din pyntning.
  • Mortiscia80
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 18:35:20 följande:
    Skönt att julklappar är skickade så du inte behöver stressa med det.

Njut din pyntning.
    Ja det känns bra när man kan pusta ut lite och känna hur man slappnar av lite mer, både fysiskt och mentalt :)

Det gick åt skogen med pyntandet, sonen sprang omkring överallt (glädjeyra så klart) så jag var tvungen att hela tiden hålla ett öga på honom så han inte trampade på nåt, och julstjärnan jag skulle sätta upp var först jättekrånglig, sedan gick den sönder och då tappade jag sugen. Får se om det blir nåt gjort efter att sonen somnat för kvällen istället.
  • Anonym (M17)
    Mortiscia80 skrev 2021-12-21 19:22:46 följande:

Ja det känns bra när man kan pusta ut lite och känna hur man slappnar av lite mer, både fysiskt och mentalt :)

Det gick åt skogen med pyntandet, sonen sprang omkring överallt (glädjeyra så klart) så jag var tvungen att hela tiden hålla ett öga på honom så han inte trampade på nåt, och julstjärnan jag skulle sätta upp var först jättekrånglig, sedan gick den sönder och då tappade jag sugen. Får se om det blir nåt gjort efter att sonen somnat för kvällen istället.

Såååå spännande med allt som glittrar och glimmar för barn.

Minns min farmor hade några långa snodda foliebitar i fönstren som glimrade i ljustakens sken. Älskade det pyntet.

Hur gammal är din son?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.