• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Antigone skrev 2022-09-18 15:19:01 följande:

Freddie K: Hoppas du känner dig mindre ensam idag! Vi känner oss alla ensamma ibland, så du får tänka att du inte är ensam om att känna så Hjärta

Tack, det var snällt sagt! {#emotions_dlg.flower}. Jo, nu känns det bättre i alla fall. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-18 14:00:39 följande:
    Nej, jag har fått känslan att det är ett forum för Q & A snarare än chatliknande, vilket jag föredrar.
    Det stämmer. Och jag håller med dig. Jag tänkte mest att ni som hänger i just den här tråden påminner en hel del om flera intressanta personer som jag följer där. Ni, liksom de har kunskap och intressen inom ett väldigt brett spektra av ämnen, och nog skulle kunna tillföra mycket där. Och precis som i trådar här på FL så kan det ofta utmynna i spännande diskussioner i kommentarsfältet till svaren på Quora. Jag själv hänger ytterst sällan där sedan jag började hänga på FL, men ibland när alltför många av trådarna här spårar ur drar jag mig dit. 
  • Aniiee
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-18 13:55:06 följande:

Jag ska läsa ikapp och svara senare, men kom på en sak jag tänkt fråga. Är det någon av er som hänger på svenska, eller engelska för den delen  Quora? Det känns som att ni alla skulle ha mycket att tillföra. Läser mycket där. Kommenterar ofta andras svar, men skriver sällan egna svar.

en.wikipedia.org/wiki/Quora

Jag hänger på Quora, Sv, Eng. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee

Hej igen!

Jag har ont i axeln.

Jag har jul på hjärnan.

Jag är irriterad på folk på FL. 

Jag har tvingat en hundvalp. 

Jag förbereder hjärtat på att säga farväl till en hund.

Jag... Har faktiskt saknat den här tråden en del.

Oh, och jag äter kyckling och grönsaker i sås med ris till middag och tittar på Sortedfood. 

• Antigone
    Aniiee skrev 2022-09-18 19:58:28 följande:

Hej igen!

Jag har ont i axeln.

Jag har jul på hjärnan.

Jag är irriterad på folk på FL. 

Jag har tvingat en hundvalp. 

Jag förbereder hjärtat på att säga farväl till en hund.

Jag... Har faktiskt saknat den här tråden en del.

Oh, och jag äter kyckling och grönsaker i sås med ris till middag och tittar på Sortedfood. 

Då har vi två saker gemensamt just nu! Kul att du har saknat den här tråden och välkommen tillbaka {#emotions_dlg.flower} Det låter hemskt att tvingas säga farväl till hunden och jag förstår att det måste kännas väldigt jobbigt.
  • Anonym (nya livet)
    Antigone skrev 2022-09-18 20:05:07 följande:
    Då har vi två saker gemensamt just nu! Kul att du har saknat den här tråden och välkommen tillbaka {#emotions_dlg.flower} Det låter hemskt att tvingas säga farväl till hunden och jag förstår att det måste kännas väldigt jobbigt.
    =)

Mmm,  det är alltid sorgligt att säga farväl. Jag har haft henne i 16 år nu och det märks att hon börjar bli gammal. Går längsammare, sover mer, fryser mer. Än så länge hänger hon med, men jag vet ju att det kan ta slut i morgon, eller om en månad eller för all del om ett år. Men en dag tar det slut och tanken blir mer påtaglig när hon visar sin ålder. =(
  • Aniiee
    Anonym (nya livet) skrev 2022-09-18 20:24:18 följande:
    =)

Mmm,  det är alltid sorgligt att säga farväl. Jag har haft henne i 16 år nu och det märks att hon börjar bli gammal. Går längsammare, sover mer, fryser mer. Än så länge hänger hon med, men jag vet ju att det kan ta slut i morgon, eller om en månad eller för all del om ett år. Men en dag tar det slut och tanken blir mer påtaglig när hon visar sin ålder. =(
    Note to self: Sluta låna ut konton! 
  • Antigone

Aniiee: Jag hänger nog inte riktigt med i svängarna nu, men sorgligt med hunden i alla fall och den smärtan känner nog alla igen som har behövt ta farväl av ett älskat djur.

• Mortiscia80
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-18 18:50:21 följande:
    Det stämmer. Och jag håller med dig. Jag tänkte mest att ni som hänger i just den här tråden påminner en hel del om flera intressanta personer som jag följer där. Ni, liksom de har kunskap och intressen inom ett väldigt brett spektra av ämnen, och nog skulle kunna tillföra mycket där. Och precis som i trådar här på FL så kan det ofta utmynna i spännande diskussioner i kommentarsfältet till svaren på Quora. Jag själv hänger ytterst sällan där sedan jag började hänga på FL, men ibland när alltför många av trådarna här spårar ur drar jag mig dit. 
    Ah, ja det är alltid fint om man kan främja mänskligheten förstås :)

Ja vissa trådar orkar jag bara inte med, oavsett hur intressant ämnet är. Kommer det ett par bråkstakar och tar över tråden så tröttnar man.
  • Aniiee

Mmm, Quora kan vara rätt kul. Jag svarar gärna på allt möjligt, men om "googla" är ett standardsvar på vissa frågor här på FL så kan vissa veckor typ 3 av 4 frågor svaras så. Japp, jag har svarat folk (eller ibland bottnat) på vad medeltemperaturen i x stad i Sverige är i mars.... 

Svar på tråden Här är vi alla vänner.