Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Ett Torsten citat:

"Bra vänner växer inte på träd. De växer på buskar."
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-12-21 16:49:32 följande:
    Så där, hade svårt att somna och sen väckte sonen mig mitt i natten, men jag kom iaf upp i normal tid. Har lite bättre koll på julklapparna men julpynt osv behöver sättas upp också.

Hur har din dag varit?
    Ojdå. Det lät inget vidare. :s. Jo, min dag har varit rätt ok. Ganska, eller ja, väldigt händelselös. 
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-12-21 16:49:41 följande:

Jell-o, minna! Hur går det med julstöket? Jag och ugan har varit och handlat halva affären känns det som, så mycket julmat. Bara att sätta igång och göra potatisgratäng och Jansson, lussebullar och sill, knäck och köttbullar och allt vad det är.

En jul ska jag återskapa Emils julbord...

God afton i stugan. 

Jag har ingen julfeeling alls så jag har inte ens en adventsstake uppe. Nu är ju i och för sig advent slut och tomtar har jag i och för sig, men på loftet. *Skrattar*. 
  • Freddie K
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 17:13:35 följande:

Oj så mycket julbestyr ni har.

Förutom han som har tomtar på loftet haha.

Vi äter inte julbord på julen alls så här är det alltid lugna gatan. Jag har full förståelse för att det är mysigt att pyssla med allt som ska fixas för att få en fin julhelg.

Visst är det skönt att inte behöva steka köttbullar och ordna med skinka och sånt i flera timmar? Fast jag kan sakna det ibland. Tänker tillbaka på när jag var barn. Då fick vi mat för ett helt kompani, haha.
  • Freddie K
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 17:31:44 följande:
    Håller med dig. Tar mycket tid att fixa förstås men det valet kan ju vara trevligt om man gillar det.

Ja jag minns också barndomsjul med massor av mat. Som jag tröttnade på efter julafton haha?
    Haha, jo. Det gjorde man ju. :s.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-12-21 17:34:00 följande:
    Om tomtarna kunde stanna på loftet ändå =p

För oss i min familj är jul väldigt viktig. Men man behöver så klart inte överdriva heller.
    Haha, ja, det vore något. :-P.

Jo, julen var viktig för mig som barn. Nu är den bara tråkig. Jag har liksom ingen att fira med. :s.
  • Freddie K
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 17:50:16 följande:
    Har du ingen familj eller vän att fira med alls?
    Jo, jag har väl min mamma som jag brukar gå till en stund, men inte mycket mer än så, men jag trivs med det.
  • Freddie K
    Anonym (M17) skrev 2021-12-21 18:03:54 följande:
    Jag har inte heller haft någon att fira med tidigare och jag tyckte också det kändes okey. Det som jag tyckte var jobbigast var alla som tyckte synd om mig när jag var själv under julhelgen.
    Jo, det är det jobbigaste att folk tycker synd om en. Nu är det bara som det är och det är bara att gilla läget! .
  • Freddie K

Jag har märkt att varm choklad är väldigt beroendeframkallande. Skål!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.