• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Disa35 skrev 2023-11-09 20:26:34 följande:
    Okej.

Du får förlåta mig för det här, men jag tror det är lika bra:

Jag är emot alla former av våld, förtryck, förföljelse och liknande. Jag tror på dialog och förståelse, på att det finns en väg vidare och på att det går om man vill. Jag är dessutom för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter.

Med det sagt är jag kritisk mot staten Israel och dess agerande mot Palestina - med världens största militära makt i ryggen. En högst obalanserad konflikt som nu har pågått i sjuttiofem år - från en nation, mot en annan och ett folk som har funnits där på Västbanken i tvåtusen år.

Och jag har svårt för de som hävdar att Förintelsen krävde 6 miljoner människooffer - för vad gör det med övriga minst 5 miljoner?

Jag stöder inte Hamas och deras fruktansvärda gärningar, absolut inte, men jag finner det allt svårare att finna sympati för judarna så som Israel agerar också.

Jag hoppas att du förstår mig.
    Jo, men detta handlade om förtryck och folks lika värde också. Att man skulle minnas vad som hände för 85 år sen, sen kanske jag inte håller med om allt heller.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Vi får fortsätta diskussionen imorgon, för nu ska den här lilla parveln sova.

• fultextad användarhandbok
    Disa35 skrev 2023-11-09 20:26:34 följande:
    Okej.

Du får förlåta mig för det här, men jag tror det är lika bra:

Jag är emot alla former av våld, förtryck, förföljelse och liknande. Jag tror på dialog och förståelse, på att det finns en väg vidare och på att det går om man vill. Jag är dessutom för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter.

Med det sagt är jag kritisk mot staten Israel och dess agerande mot Palestina - med världens största militära makt i ryggen. En högst obalanserad konflikt som nu har pågått i sjuttiofem år - från en nation, mot en annan och ett folk som har funnits där på Västbanken i tvåtusen år.

Och jag har svårt för de som hävdar att Förintelsen krävde 6 miljoner människooffer - för vad gör det med övriga minst 5 miljoner?

Jag stöder inte Hamas och deras fruktansvärda gärningar, absolut inte, men jag finner det allt svårare att finna sympati för judarna så som Israel agerar också.

Jag hoppas att du förstår mig.
    Så kom då jag, och lade mig i lite. Jag håller med, våld, förtryck och förföljelse är något jag också är emot. Försvar är jag däremot för. Också emot hur ovan nämnda stat beter sig och jag tror att det här kommer att ses med andra ögon historiskt. Däremot så var ju förintelsen hemsk och krävde oerhört många offer, oberoende vad som sker i dag, vad som händer i dag kan aldrig ursäkta vad som skedde i går.
  • Eurydike
    Disa35 skrev 2023-11-08 10:54:08 följande:
    Tack Glad

Jag tror ditt är en musa i grekiska mytologin, eller är jag ute och cyklar nu?

Jag har inte varit här på ett bra tag, flera år faktiskt, kom just tillbaka igen. Så det är rätt nytt för mig med.
    Precis! Orfeus skulle hämta Eurydike nere i dödsriket, men fick inte vända sig om och titta på henne. Det gjorde han (tyvärr) ändå, vilket ledde till att Eurydike fick stanna kvar nere i dödsriket istället för att återvända till de levandes skara.

En ny version av myten utspelade sig här på FL, då jag fick mitt konto borttaget av misstag (till vissas sorg och andras glädje) och RaYzLeR, likt Orfeus, räddade tillbaka mitt konto och fick mig att återuppstå precis som Eurydike inte gjorde.

Då får jag önska dig välkommen tillbaka! 😃
  • Eurydike
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2023-11-09 14:22:06 följande:
    Skulle kunna vara, men jag tänkte mer The great Cornhoolio. Tungan ute
    Ah! Det borde jag ju ha kunnat räkna ut 🤔
  • Freddie K

*Vaknar upp till Wham- Wake me up before you go go.* What the h*ll. Something is wrong!

• Anonym (Allmighty Torsten)
    Eurydike skrev 2023-11-10 00:44:04 följande:
    Ah! Det borde jag ju ha kunnat räkna ut 🤔
    Aye, gal! Tungan ute
  • Freddie K

"Jorma" Var extra dampig igår.

• Anonym (Allmighty Torsten)

You are so stupid that you thought that klamydia was Beyoncés sister. *asg*- Classic Bubba J. Skrattande

• Freddie K

Bah! Idag är det ingen bra dag! Rynkar på näsan

Svar på tråden Här är vi alla vänner.