Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2022-06-21 06:44:28 följande:

Whos one of y'all kicked me?

Får jag vakna först innan du sätter igång?
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2022-06-21 06:47:49 följande:
    Får jag vakna först innan du sätter igång?
    Sorry, dude!
  • Freddie K

Honey, I'm home! . Nu tar jag helg redan idag. Nu väntar några dagars ledighet. Skönt det!

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-06-21 18:01:57 följande:
    Men guu va skönt då :D Jag har börjat sniffa på ledigheten också, det börjar kännas som sommar!
    Ja, verkligen! . Nu är jag dock så trött så jag tror att jag ska gå och lägga mig. Talk to you later! .
  • Freddie K

Jag måste bara få dela med mig! Igår när jag stod på spårvagnen så kom det en kärring och knödde mig så jag höll på att ramla och slå ihjäl mig. Jag vände mig mot henne och sa:" F*n är du dum i huvudet, j*vla kärring?". Jag sa det nog lite högt för  folk vände sig om. Jag hade lurarna i så. Skäms

• Freddie K

Här kommer en liten lektion i Göteborgska. Jag kommer ge er tre ord som ni ska gissa vad de betyder.

Bamba.
    Svale.
    Knör.

• Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-06-22 08:27:49 följande:
    Bamba är matsal tror jag, men de andra orden har jag ingen koll på. Vad betyder de?
    Japp. Bamba är en skolmatsal.

Svale är trappuppgång.

Knör är ett ord man använder sig av när någon tränger sig. Eller så kan man säga:" Jag knör mig ner i soffan". Om det sitter någon i soffan redan. .
  • Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-06-22 09:53:45 följande:
    Kul! Då lärde jag mig någonting nytt. Knör känner jag igen nu när du säger det, men svale har jag aldrig hört förut. Fint ord på något vis Glad
    Jo, precis! . Vi har ju några ord här som är väldigt lokala, eller hur jag nu ska säga.
  • Freddie K

Jag drack en energidryck igår och jäklar vad speedad jag blev! Energidryck och ADHD går inte bra ihop! Skäms

• Freddie K

Jag har kommit på ett nytt ord, eller ja, jag har inte hört det användas förut i alla fall: "Trashäng"! Det betyder ungefär en gammal och sliten kvinna. Kom ihåg att det var här ni hörde det först! Tungan ute. Jag lovar, om tio år kommer alla använda det ordet! .

Svar på tråden Här är vi alla vänner.