Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 15:55:08 följande:
    Du kan så klart vända på det och hävda att inget finns utanför ditt medvetande, som påstående skulle det hålla en bit, men absolut inte hela vägen. Samtidigt är det rätt skönt att inte vara en så stor person som påverkar andra, mer makt innebär större ansvar.
    Jo, det har du ju rätt i, men är inte det rätt farligt att stänga in sig i sin bubbla och sätta skygglappar på? Jo, det gör det ju. Alla kanske inte är redo för den uppgiften. Oj, nu känns det som att jag svamlar. Skäms
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 16:02:31 följande:
    Skygglappar skymmer ju, så det är inte att rekommendera. Man kan argumentera från olika utgångspunkter, så som att världen är fysisk och vi är fysiska delar i den, eller att världen uppstår i medvetandena, eller att världen skapas av medvetandet och så vidare. Enligt mig är det att ta bort skygglapparna och ta ställning till flera olika saker och perspektiv.
    Jo, men jag tänkte bara på det du skrev om att inget finns utanför ens medvetande, men jag kanske tolkade det fel? Skyller på att jag är trött! Jo, det finns väl inte bara ett perspektiv, men för mig blir det bara jobbigt och snurrigt om man ska se det ur flera olika perspektiv. Jag är ganska enkelspårig på det sättet.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-02-13 16:29:44 följande:

Om du vill ha en tjej igen Freddie så behöver du se hennes sida av saker ibland 

Hej och välkommen tillbaka. . Jo, men det brukar jag göra, om hon inte är helt oresonlig då.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-02-13 16:40:20 följande:
    Sant, man ska inte gå med på vad som helst! 
    Nej, det ska man inte. Mycket kan jag gå med på och jag tycker att jag är en ganska förstående person med för mig mycket tålamod. 
  • Freddie K

Fråga bara Eurydike hur jag är mot henne. Jag tycker att jag sköter mig bra. Visst, jag kan bli lite intensiv, men jag försöker att hålla på mig. Jag har till exempel inte sagt att jag älskar henne eller att jag vill föda hennes barn. Och föda hennes barn vill jag verkligen inte göra. 

• Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 16:42:39 följande:
    Nej då, det är en ståndpunkt man kan argumentera utifrån, och det gör ju en väldigt stor. Det håller en bit, men inte hela vägen. Man är olika och lika, de flesta är enkelspåriga på något sätt, dubbelspåriga och flerspåriga på andra sätt.
    Du har rätt och när du har rätt så har du rätt. . Jo, jag är ganska enkelspårig vad gäller vissa saker, men å andra sidan ser jag saker på mer än ett sätt.
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 16:48:35 följande:
    Bara man har något spår så, är man nollspårig är det inte så bra.
    Nej, då åker tåget ingenstans, så att säga.
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 16:52:42 följande:
    Det gör det inte, förvisso kanske det går att strunta i spåren helt, montera på vridbara hjul och kunna välja på 360 olika riktningar.
    Jo, men jag behöver bara en riktning och det är framåt. .
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 16:55:14 följande:
    Om vägen är förlagd på en roterande skiva, så att du går framåt, men vänds åt det hållet du kom ifrån, är framåt ändå alltid framåt?
    För mig är framåt alltid framåt. Även om man svänger höger eller vänster. Alternativet är ju bakåt och då går man ju inte framåt.
  • Freddie K

Men nu mina kära vänner ska jag göra kväll. BBT! .

Svar på tråden Här är vi alla vänner.