• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-12-05 19:48:14 följande:

Hej mina vänner!
    Skriver inte här så mycket men jag ärin här och läser de senaste inläggen

Ni ska ha en härlig andra advent!

Long time no see! Detsamma :)
  • Litenmenhård

"Go morron, go morron, go morron. Vem e de ja tjötar med?"

• Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-05 19:35:44 följande:
    Det var tidigt.

Jaja, godnatt
    Jo, jag måste lägga mig vid den tiden annars orkar jag inte upp dagen efter.Skäms
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 08:05:29 följande:

"Go morron, go morron, go morron. Vem e de ja tjötar med?"

Disa den kritiska, god morgon.

Hur är livet idag?
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-06 08:31:48 följande:
    Disa den kritiska, god morgon.

Hur är livet idag?
    Hehe! . Jo, livet är bra.

Har kollat det första avsnittet och jag har två frågor.

Hur står livet till med dig idag?
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 08:42:15 följande:

Hehe! . Jo, livet är bra.

Har kollat det första avsnittet och jag har två frågor.

Hur står livet till med dig idag?

Bara bra, sneglar belåtet på fyra burkar pepparkakor och en trave saffranskusar från igår, och känner mig väldigt duktig

Vad har du för frågor?
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-06 08:45:54 följande:
    Bara bra, sneglar belåtet på fyra burkar pepparkakor och en trave saffranskusar från igår, och känner mig väldigt duktig

Vad har du för frågor?
    Hehe, det låter gött. Du får klappa dig själv på axeln. .

Jo, alltså, först undrar jag vad de ungarna gör på Hvb-hemmet. Dem verkar ju vara ordentliga ungar, sen funderar jag på, för dem snackar ju om att dem kommer bli adopterade, men det är väl ingen som adopterar en unge från ett Hvb-hem, eller?
  • Litenmenhård

...Sen verkar det vara lite "Freaky friday" över det hela.

• Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 08:48:31 följande:

Hehe, det låter gött. Du får klappa dig själv på axeln. .

Jo, alltså, först undrar jag vad de ungarna gör på Hvb-hemmet. Dem verkar ju vara ordentliga ungar, sen funderar jag på, för dem snackar ju om att dem kommer bli adopterade, men det är väl ingen som adopterar en unge från ett Hvb-hem, eller?

Bra frågor

För det första behöver man inte ha gjort något för att hamna på Hvb-hem, det kan lika gärna röra sig om problem hos ens föräldrar, t ex missbruk, kriminalitet, psykisk sjukdom, bristande omsorgsförmåga, osv.

För det andra, nej, man adopterar inte från Hvb-hem. Inhemska adoptioner är ovanliga idag; det finns en lag som säger att efter tre år (har jag för mig) i samma familjehem (fosterhem) ska det prövas om det är läge för överflytt av vårdnadshavarskap och adoption, men socialtjänsten är i regel - som så ofta annars - minst sagt saktfärdig på den punkten.

Jag tror att de säger adoption för att det är lättare för barnen som tittar att förstå - men det är inte logiskt, lika lite som det rikedomsgrundande kolkraftverket.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-06 08:56:54 följande:
    Bra frågor

För det första behöver man inte ha gjort något för att hamna på Hvb-hem, det kan lika gärna röra sig om problem hos ens föräldrar, t ex missbruk, kriminalitet, psykisk sjukdom, bristande omsorgsförmåga, osv.

För det andra, nej, man adopterar inte från Hvb-hem. Inhemska adoptioner är ovanliga idag; det finns en lag som säger att efter tre år (har jag för mig) i samma familjehem (fosterhem) ska det prövas om det är läge för överflytt av vårdnadshavarskap och adoption, men socialtjänsten är i regel - som så ofta annars - minst sagt saktfärdig på den punkten.

Jag tror att de säger adoption för att det är lättare för barnen som tittar att förstå - men det är inte logiskt, lika lite som det rikedomsgrundande kolkraftverket.
    Aha, ok. Bra att vi redde ut det. Jag blev lite förvirrad.Skäms.

Jag ska fortsätta kolla. .
Svar på tråden Här är vi alla vänner.