• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Disa35
    Cinnamonbun skrev 2020-12-06 09:35:27 följande:

Idag blir det förhoppningsvis bakning av veganska lussekatter och vegansk knäck. Undrar hur resultatet blir...

Det blir säkert bra

Vi bakade igår och fick smörja plåtarna med kokosolja, eftersom de har slutat sälja bakplåtspapper på helgerna
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-06 11:56:38 följande:
    Då är du ju insatt, och då får jag be om ursäkt om jag skrev dig på näsan. Det var nämligen inte meningen.
    Det är ingen fara.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-06 11:56:38 följande:
    Då är du ju insatt, och då får jag be om ursäkt om jag skrev dig på näsan. Det var nämligen inte meningen.
    Jag fick bara den känslan av familjehem efter att ha sett två avsnitt, som sagt och vad jag vet så är(brukar) Hvb-hem vara helt annorlunda. 
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 11:34:07 följande:

Jag har en filosofisk fråga: Om man har en isbit och hackar den i småbitar, är den då fortfarande lika stor, fast den är i småbitar, om ni förstår?

Alltså, det är ju samma mängd vattenmolekyler lika nära varandra - men sedan är ju en sönderhackad isbit inte lika stor, även om småbitarna tillsammans har samma volym.

Får fundera på detta
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-06 12:00:52 följande:
    Alltså, det är ju samma mängd vattenmolekyler lika nära varandra - men sedan är ju en sönderhackad isbit inte lika stor, även om småbitarna tillsammans har samma volym.

Får fundera på detta
    Hehe, det var bara ännu en av mina funderingar. Jag blir ju rätt filosofisk ibland som du vet. :-P.
  • Litenmenhård

Förresten visste ni att Göteborg är den enda stad i Sverige som man översätter till engelska?

• JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-12-06 09:30:10 följande:
    Mycket bättre! :D Kände mig helt frisk i fredags och tillbaka på banan! Så vet du vad som hände på fredag kväll....? Naturligtvis fick sonen feber igen.... Och ännu högre igår. Men bättre idag :) Så jag hoppas att han är ok och att vi inte får en femte (!!) omgång förkylning. Tog fram ljusstaken förra helgen så det kan bli julstärna idag :) Himla mysigt med lite julstämning tycker jag.
    Då håller vi tummarna. Njut av stämningen så länge!
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 12:10:49 följande:

Förresten visste ni att Göteborg är den enda stad i Sverige som man översätter till engelska?

Intressant! :) Jag måste tänka på det en stund men det kan nog stämma! Så lustigt :)
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-06 12:15:21 följande:
    Intressant! :) Jag måste tänka på det en stund men det kan nog stämma! Så lustigt :)
    Ja, det tyckte jag med. .
Svar på tråden Här är vi alla vänner.