• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-12-06 09:14:25 följande:
    Ja, fast jag ser vad ni skriver emellanåt. Kollar in men har inte känt att jag haft så mycket att tillägga i diskussionerna och gått vidare.

Hur är läget med dig?
    Mycket bättre! :D Kände mig helt frisk i fredags och tillbaka på banan! Så vet du vad som hände på fredag kväll....? Naturligtvis fick sonen feber igen.... Och ännu högre igår. Men bättre idag :) Så jag hoppas att han är ok och att vi inte får en femte (!!) omgång förkylning. Tog fram ljusstaken förra helgen så det kan bli julstärna idag :) Himla mysigt med lite julstämning tycker jag.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 09:27:58 följande:
    Jo, men upplägget känns som sådant. Jag har bott i familjehem och jag fick den känslan nu när jag har sett två avsnitt. Det känns inte alls som ett Hvb-hem.
    Det kanske är för att de har det så mysigt :)
  • Cinnamonbun

Godmorgon alla och glad andra advent! Skönt att du är bättre Mortiscia! Men synd om sonen blir sjuk igen. Jag sitter och väntar på att dottern ska vakna så vi kan titta på julkalendern ihop. Det är så mysigt

• Cinnamonbun

Idag blir det förhoppningsvis bakning av veganska lussekatter och vegansk knäck. Undrar hur resultatet blir...

• Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-06 09:30:50 följande:
    Det kanske är för att de har det så mysigt :)
    Jo, kanske, för på många Hvb-hem så är det helt annorlunda.

Ska kolla vidare. 

Är lite brb.
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2020-12-06 09:35:27 följande:

Idag blir det förhoppningsvis bakning av veganska lussekatter och vegansk knäck. Undrar hur resultatet blir...

Det blir nog jättegott :D Jag funderar på att göra pepparkakor.
  • Litenmenhård

Nu har jag sett tre avsnitt. Orkar inte se fler idag.

• Litenmenhård

Jag har en filosofisk fråga: Om man har en isbit och hackar den i småbitar, är den då fortfarande lika stor, fast den är i småbitar, om ni förstår?

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-06 09:25:35 följande:

Det där med adoption har jag också reagerat på, men jag tror de kommer undan med det eftersom Miras föräldrar är döda, och hon kanske inte har andra släktingar.

Jo, jag tror du har rätt och det blir bara konstigt att börja tjata om socialtjänstlag hit och barnkonvention dit.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-06 09:27:58 följande:

Jo, men upplägget känns som sådant. Jag har bott i familjehem och jag fick den känslan nu när jag har sett två avsnitt. Det känns inte alls som ett Hvb-hem.

Då är du ju insatt, och då får jag be om ursäkt om jag skrev dig på näsan. Det var nämligen inte meningen.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.