• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 16:20:46 följande:
    Svårt att säga! Men även om du bor bara i en etta så kan det behövas. Du har ju kläder och sånt. Och så Torstens alla grejer förstås.
    Ja, det förstås. . Just nu har jag en tvåa, men kommer antagligen att få en etta där. . Hoppas jag på för då ingår tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin och lägenheten är bra planerad, om man går efter tjejens lägenhet och det är en sån jag hoppas få. :s.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag har nog fått en inflammation i axeln. Ont gör det i alla fall. . Borde ta mig ner till apoteket och köpa en salva.

• Cinnamonbun
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 14:38:21 följande:

Ja faktiskt så är vi rätt instängda rent generellt. Våra bekanta i stan går att räkna på en hand, sammanlagt, och de umgås vi ju inte alls med nu så klart, vi har inga släktingar här (mina besöks 1-2 ggr per år), jag är tjänstledig ett år till och maken är arbetslös sedan ett par månader, annars träffade han ju några där dagligen samt åkte lokaltrafik hem (med munskydd). Jag är den som mest hämtar/lämnar på fsk. Vi går aldrig på stan eller restaurang, vi har en galleria jättenära men den vågar man ju knappt gå till nu, då är det munskydd som gäller och på tider då nästan ingen är där. Annars har vi två små matbutiker nära där vi oftast beställer mat för avhämtning eller så försöker man gå när det är färre kunder. Jo jag tycker nog vi är rätt isolerade som det är. Så här har iaf vårt liv sett ut i åratal, förutom att vi gick ut på stan, bio och restaurang några ggr om året innan vi fick barn, och att vi inte köpte mat med avhämtning förut. Gallerian besökte vi också oftare så klart men minimerar det nu iom corona.

Jag förstår. Då är det kanske ingen större skillnad i hur ni lever. För mig är det en väldigt stor skillnad.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-07-02 16:34:48 följande:
    Ja, det förstås. . Just nu har jag en tvåa, men kommer antagligen att få en etta där. . Hoppas jag på för då ingår tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin och lägenheten är bra planerad, om man går efter tjejens lägenhet och det är en sån jag hoppas få. :s.
    Det låter ju jättebra! :D
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2021-07-02 17:17:55 följande:
    Jag förstår. Då är det kanske ingen större skillnad i hur ni lever. För mig är det en väldigt stor skillnad.
    Precis. Man skulle så klart vara mindre orolig om man behöver gå ut men annars inte mkt skillnad. Det känns ju jättedumt nu i efterhand att jag inte tog tiden för antingen måste jag vänta två veckor eller så får jag åka till grannstaden på onsdag (bokade den tiden för säkerhets skull).

Vad kommer du göra när du är vaccinerad?
  • Cinnamonbun
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 17:55:00 följande:

Precis. Man skulle så klart vara mindre orolig om man behöver gå ut men annars inte mkt skillnad. Det känns ju jättedumt nu i efterhand att jag inte tog tiden för antingen måste jag vänta två veckor eller så får jag åka till grannstaden på onsdag (bokade den tiden för säkerhets skull).

Vad kommer du göra när du är vaccinerad?

Jag längtar efter att få träffa mina arbetskompisar och att resa. Om det så bara är en inrikes tågresa. Jag känner mig så instängd, har jobbat hemifrån i 1,5 år. Saknar friheten.
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2021-07-02 18:16:56 följande:
    Jag längtar efter att få träffa mina arbetskompisar och att resa. Om det så bara är en inrikes tågresa. Jag känner mig så instängd, har jobbat hemifrån i 1,5 år. Saknar friheten.
    Hoppas du får kallelsen snart då :)
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2021-07-02 15:24:04 följande:

Undrar om tio flyttkartonger räcker? *Mummel, mummel*.

Flyttdags?

10 flyttkartonger får inte ens mina böcker plats i. Sen beror det lite på vad du har och hurdan plats de tar. En servis får plats i en flyttkartong, men en ordentlig matberedare, en blender och en skärmaskin, sen är det kört.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-07-02 18:47:26 följande:
    Flyttdags?

10 flyttkartonger får inte ens mina böcker plats i. Sen beror det lite på vad du har och hurdan plats de tar. En servis får plats i en flyttkartong, men en ordentlig matberedare, en blender och en skärmaskin, sen är det kört.
    God kvällens. . Ja, jag ska flytta snart, hoppas jag. Ska flytta upp till tjejen, men jag ska ha egen lägenhet. .
Svar på tråden Här är vi alla vänner.