• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • JagEmma
    JagEmma skrev 2021-07-05 15:09:32 följande:
    Känns bara som jag förstör allt runtomkring mig, 
    Enklare om man är på resa så hinner man inte stanna tillräckligt länge för att förstöra något. pengar går som alltid att tjäna.
  • Mortiscia80
    JagEmma skrev 2021-07-05 15:09:32 följande:
    Känns bara som jag förstör allt runtomkring mig, 
    Det kanske känns så just nu men jag tror inte det är riktigt sant om du skulle tänka efter. Och även om det var så, så kan man lära sig av sina misstag och göra saker bättre nästa gång <3
  • JagEmma
    Mortiscia80 skrev 2021-07-05 15:24:42 följande:
    Det kanske känns så just nu men jag tror inte det är riktigt sant om du skulle tänka efter. Och även om det var så, så kan man lära sig av sina misstag och göra saker bättre nästa gång <3
    Hade kärleken men förstörde det =( 
    Har inte riktigt orken att lära mig allt den hårda vägen.

Vill som bara ha en nystart. verkar så enkelt att bara resa, ingen vet vem man är
    eller risken att folk får reda på vem man är ,är obefintlig.

Har kämpat så mycket med allt och det blir som aldrig bättre.......
  • Mortiscia80
    JagEmma skrev 2021-07-05 15:31:43 följande:
    Hade kärleken men förstörde det =( 
    Har inte riktigt orken att lära mig allt den hårda vägen.

Vill som bara ha en nystart. verkar så enkelt att bara resa, ingen vet vem man är
    eller risken att folk får reda på vem man är ,är obefintlig.

Har kämpat så mycket med allt och det blir som aldrig bättre.......
    Var du än hamnar så tar du dina problem med dig. Det enda som kan ge dig bättre resultat i framtiden är att utvecklas som människa, och det gör man främst genom erfarenheter och att arbeta med sig själv. Så du kan resa runt i Sverige, Europa, hela världen, men om inget förändras inom dig kommer du tyvärr uppleva samma saker om och om igen. Så istället för att fly från problemen, stanna kvar i dig själv och ta itu med det känslomässigt, och gå sedan vidare.
  • JagEmma
    Mortiscia80 skrev 2021-07-05 15:37:31 följande:
    Var du än hamnar så tar du dina problem med dig. Det enda som kan ge dig bättre resultat i framtiden är att utvecklas som människa, och det gör man främst genom erfarenheter och att arbeta med sig själv. Så du kan resa runt i Sverige, Europa, hela världen, men om inget förändras inom dig kommer du tyvärr uppleva samma saker om och om igen. Så istället för att fly från problemen, stanna kvar i dig själv och ta itu med det känslomässigt, och gå sedan vidare.
    Jo jag vet att du har rätt innerst inne. men har så mycket skit o spöken inom mig
    kommer ta flera år att gå igenom och att bearbeta, vet bara inte om jag har orken.
    Enklare att bara gömma o låsa in det jobbiga.
    känns så enkelt att bara resa. inte titta bakåt utan bara framåt .
  • Mortiscia80
    JagEmma skrev 2021-07-05 15:45:34 följande:
    Jo jag vet att du har rätt innerst inne. men har så mycket skit o spöken inom mig
    kommer ta flera år att gå igenom och att bearbeta, vet bara inte om jag har orken.
    Enklare att bara gömma o låsa in det jobbiga.
    känns så enkelt att bara resa. inte titta bakåt utan bara framåt .
    Man måste inte ta itu med allt samtidigt, man kan börja med här och nu :)

Jag förstår att det känns som att det är enklare att försöka ignorera allt det tunga, men sanningen är att det bara gör saken värre. Jag tror du vet det också.

Men en resa, en kort paus i livet, det mår alla bra av! :)
  • Cinnamonbun
    JagEmma skrev 2021-07-05 15:11:06 följande:

Enklare om man är på resa så hinner man inte stanna tillräckligt länge för att förstöra något. pengar går som alltid att tjäna.

Jag håller med Mortiscia. Det är mycket bättre att göra en nystart i Sverige nu när det är en pandemi. Flytta någonstans för att plugga eller jobba. Men dina problem följer nog tyvärr med i bagaget oavsett vart du åker så försök att reda ut dom med samtalshjälp.
  • JagEmma
    Freddie K skrev 2021-07-05 16:23:12 följande:

Jag somnade en stund. :s.

Och missade mitt flyktförsök =) 

Som vart isärplockat och nermonterat =)

men känner mig lite ledsen eller mycket ledsen.

så ska äta en fantastisk middag (knäckebröd o kaviar) =)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.