Robinson 2020
I kväll startar Robinson, fler som ska titta?
I kväll startar Robinson, fler som ska titta?
Verkar bli tufft nästa gång
Som sagt intressant med sammanslagningen. Alla vill liksom kolla av varandra och nya relationer och pakter uppstår. Så jävla trist höra ffa Ninas beskrivning av hur Cruise skulle ha förstört lag Syd medans Raymonds framfart helt utelämnades. Och det fick stå helt oemotsagt. Där försvann det sista av förtroende jag öht haft för Nina. Hoppas hon åker ut snart som sagt. :/
Men hårda bud för Nina som ska va nedgrävd över natten. Nu ogillar jag ju Nina men tycker ändå produktionen måste sätta nån som hela tiden håller koll på henne av säkerhetsskäl. Man vet aldrig va som kan hända. Om det börjar ösregna igen skulle sanden kunna bli väldigt tung tex. ![]()
Trevligare för Kristove och Clara i Maktens boning då. Bra också att han säger ifrån mot paktande och mobbing. Det behövs. Intressant också med Mattias markering mot paktandet.
Raymonds charmoffensiv i Gränslandet går vidare men jag skulle nog ha svårt lita på honom efter allt som varit. Han valde Cruise till duellen. Hoppas hoppas han nu kan kicka ut Raymond en gång för alla. ![]()
Nina klarade natten bra så då är hon väl inte kastlös längre. Skit samma, hoppas hon får åka hem snart och hon kan ta Josefina med sig.
Både Clara och Kristove hade sovit gott i Maktens boning.
Dom måste ha haft betydligt bättre täcken än i huvudlägret för annars borde det blivit kallt utan värmen från kamraterna. Stilpoäng typ för hur Clara tog sig ur hängmattan.
Riktigt tuff Robinson-tävling som vanns av Fabian som kämpade hårt tillsammans med Ragnar. Priya gjorde också en stark insats vilket överraskade åtminstone mig. Alla andra långt efter. Får se om Fabian lyckas jaga bort Kristove från Maktens boning.
Och i Gränslandet blev Raymond hemskickad av Cruise i en riktig överlevnadstävling nämligen göra upp eld. Skönt även om han väl va trevligare i Gränslandet än tidigare. Lugnet återställt.
Ja det hade varit kul om jag haft bilderna. Vet inte när jag kan åka till mina hemtrakter på grund av det som råder i landet.
Kan säga att där jag är uppväxt så har vi älven på ena sidan av huset och på andra sidan en sjö lite längre bort. Och det var högvatten på våren så gäddorna hamnade på ängar så katten tog nog där gäddan. Kul var att katten orkade dra den upp till huset vid trappan för den var inte så liten den fisken.
Sen är det kul att du lagt det i ditt minne :)
Det blir Fabian mot Kristove. Jag hoppas Kritsove vinner.
Han vill sitta i ring runt elden och sjunga We shall overcame samtidigt som dom håller varandras händer
Lite paktande är en del av Robinson, det har det alltid varit.
Förstår Clara att de känner sig lite utanför gruppen
Jag håller med dig. Att lägga all skuld på Cruise och helt utelämna Raymonds beteende var bara så lågt. Men hon är/var väl lite förtjust i Raymond kanske.
Jag kan inte minnas att Cruise har betett sig illa någon gång.
Men man måste ju få försvara sig också när någon går på en som Raymond gjorde mot honom.
Hon vet kanske att hon riskerar att bli utröstad vid nästa öråd och försöker få hjälp av de andra.
Men nu är de ju inte längre två lag så nu får ju alla försöka kämpa för sig själva.
Så jag förstår inte vitsen med att pakta nu.
Det är bra att både Christove och Mattias har markerat mot paktandet.
Det verkar ju inte bara vara Josefina som försöker pakta heller utan även några av grabbarna.