• Hola666

    inget ultraljud pga Corona

    Är så jäkla besviken, nu vågar de inte göra ultraljudsundersökning eller kub i vecka 13 längre pga rädsla för Corona. Så jag får vänta till vecka 19 på mitt FÖRSTA ultraljud. Är livrädd att något ska vara fel och vem vill göra en så sen abort om det skulle visa sig vara fel. Nä jag ångrar faktiskt att jag blev gravid nu för är så jäkla orolig. Finns inte heller privat ultraljud i närheten vad jag vet. Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i nu och ska alltså behöva vänta tills halva graviditeten gått för att få någon information.. jag känner mej inte ens gravid och har väntat vad som känns i en evighet på denna kub som inte blir av. känns inte alls bra!

  • Svar på tråden inget ultraljud pga Corona
  • annabellelee

    Åh nej! Jag förstår dig! Jag var jätterolig för att något var fel båda graviditeter och ul i v 12 hjälpte verkligen mig att få lugnare sinne fram till rul.

  • Evelinaaan

    Känner mig också så besviken!! Är i v 9 och det börjar närma sig TUL och KUB och är så ledsen om det inte kommer bli av. Tror du att det hinner ändras?? Jag har iallafall gjort ett tidigt VUL i v 8 då hjärtat ticka och bebisen va i precis storlek till veckan, så allt såg bra ut. Man har sett fram emot det första ?riktiga? ultraljudet, kan inte tänka mig att bli utan det med tanke på att jag är en orolig själ.. man behöver se så att allt är bra!! Vad ska vi göra :(

  • Hola666

    Jag har till och med gjort blodprover till kub och skulle haft tid för ultraljudsundersökning om 1 vecka men nu var de tvär nej från dem. Ringde och ifrågasatte då jag är så orolig men de hjälpte inget, det är samma för alla sa hon. Jag kommer leta upp privat ultraljud och betala själv. Men de blir inget kub nu. Det är i Karlstad CSK detta gäller så vet inte om de är samma överallt.. tycker de är riktigt dåligt av dem! Att man måste gå runt och må dåligt så länge.. ska ringa min barnmorska imorgon men de blir nog ingen skillnad.

  • Starka
    Hola666 skrev 2020-03-17 17:35:08 följande:

    Jag har till och med gjort blodprover till kub och skulle haft tid för ultraljudsundersökning om 1 vecka men nu var de tvär nej från dem. Ringde och ifrågasatte då jag är så orolig men de hjälpte inget, det är samma för alla sa hon. Jag kommer leta upp privat ultraljud och betala själv. Men de blir inget kub nu. Det är i Karlstad CSK detta gäller så vet inte om de är samma överallt.. tycker de är riktigt dåligt av dem! Att man måste gå runt och må dåligt så länge.. ska ringa min barnmorska imorgon men de blir nog ingen skillnad.


    Amen vadå dåligt av dom?? Tror du dom gör detta för skoj skull? Nu är läget så här och det är många som blir drabbade. Här är icke akuta operationer inställda tills vidare tex skit för min man som skulle opererat knät men vad ska man göra.
  • Frenja07
    Hola666 skrev 2020-03-17 17:35:08 följande:

    Jag har till och med gjort blodprover till kub och skulle haft tid för ultraljudsundersökning om 1 vecka men nu var de tvär nej från dem. Ringde och ifrågasatte då jag är så orolig men de hjälpte inget, det är samma för alla sa hon. Jag kommer leta upp privat ultraljud och betala själv. Men de blir inget kub nu. Det är i Karlstad CSK detta gäller så vet inte om de är samma överallt.. tycker de är riktigt dåligt av dem! Att man måste gå runt och må dåligt så länge.. ska ringa min barnmorska imorgon men de blir nog ingen skillnad.


    Du tror alltså att de gör detta för att jävlas? Förövrigt är det för många helt normalt att göra första och enda ul i v 18-20. Väldigt många blir inte erbjudna kub eller väljer att söka privat. Du ska se att du klarar det du med! Gör Nipt om du vill veta innan? För det är väl kromosomavvikelser du vill hitta tidigt?
  • Hola666

    Både kub/rul i v 13 är inställt stod de på min lapp fick i brevlådan idag.. sen vet man ju inte längre fram om de blir något i v 19 heller om smittan inte avtar.

    Självklart fattar jag att de inte gör detta för o jävlas men känns lite långsökt o dra in på detta. Tur man inte kan få missfall pga oro. Jag vill veta i tid för är det avvikelser vill jag inte vänta med abort till v 20 o föda ut barnet..

  • furelise

    Jag ska till RUL v 20 på torsdag, de meddelade att jag måste komma själv (så mannen får inte vara med) och vid minsta lilla symptom måste jag boka om.

  • CEZ

    Halva Sverige skriker om att politiker är dumma i huvudet för att befolkningen inte sätta i karantän, andra halvan av Sverige verkar inte ha förstått att detta är av de största kriserna i Sveriges (världens) historia och gnäller över att ett ultraljud blir inställt...

Svar på tråden inget ultraljud pga Corona