• Anonym (Fiffi)

    Rakar ni fiffi inför förlossning?

    Kommer ni raka fiffi inför förlossning? Och ni som har fött, har ni gjort det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rakar ni fiffi inför förlossning?
  • Anonym (Nupparen)
    Anonym (Fiffi) skrev 2020-03-19 11:11:45 följande:
    Men det är liksom jag som tycker det är så fult med orakat. Tror jag är skadad av alla influencers som lägger ut sina vloggar på youtube med sina lösögonfransar och perfekta naglar. De ser så fräscha ut. Jag vet att jag är lite patetisk, det är därför jag är anonym :P
    Jag tycker du ska göra som känns bäst för dig.
    Har själv jobbat i vården, och lovar, de har sett allt.
    Om det är så att du ska föda snart, så hoppas jag att det går bra Glad
  • Anonym (Nupparen)
    Anonym (Fiffi) skrev 2020-03-19 11:13:20 följande:

    MUSEN? Hahah, det måste ju vara det absolut fulaste ordet. Värre än snippa. 
    Nähä, Musen är gulligt Skrattande Pip.
  • Anonym (H)

    Jag är gravid i vecka 35 och jag rakar mig alltid vid varje dusch oavsett om jag är gravid eller ej. Jag går det inte för att jag ska förlösa, jag gör det för att det är min ständiga duschrutin och har alltid varit.

  • Anonym (Fiffi)
    Anonym (H) skrev 2020-03-19 11:34:21 följande:

    Jag är gravid i vecka 35 och jag rakar mig alltid vid varje dusch oavsett om jag är gravid eller ej. Jag går det inte för att jag ska förlösa, jag gör det för att det är min ständiga duschrutin och har alltid varit.


    Är det svårt att raka med en stor gravidmage?
  • Anonym (H)
    Anonym (Fiffi) skrev 2020-03-19 12:08:43 följande:

    Är det svårt att raka med en stor gravidmage?


    Ja, man ser ju inte ett skit, så man får gissa och känna sig fram med ena handen! Lyckades skära mig häromdagen, men annars har det gått bra, haha..
  • Anonym (trötter)

    Det är bara mentala fjortisar som tror att någon i vården bryr sig om deras fitthår.

  • cleoeme

    Jag trodde jag skulle bry mig. Föreställde mig att jag hade plattat håret, sminkat mig och var rakad. När värkarna dock startade så var det mitt i natten och inte en endaste tanke på att se fräsch ut fanns haha.. fokus låg på annat.

  • Anonym (Anonym)

    Nej. Om du rakar idag vet du ju inte om värkarna sätter igång idag eller imorgon eller nästa vecka. När de väl satt igång lär du knappast hålla på med något sådant. Och även om du lyckas raka precis innan det sätter igång kan du ha värkar i över ett dygn och då har du stubb istället.

    Dessutom, hur mysigt är det att gå omkring med kliande stubb när man är nyförlöst??

  • Anonym (Fiffi)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-22 10:09:02 följande:

    Nej. Om du rakar idag vet du ju inte om värkarna sätter igång idag eller imorgon eller nästa vecka. När de väl satt igång lär du knappast hålla på med något sådant. Och även om du lyckas raka precis innan det sätter igång kan du ha värkar i över ett dygn och då har du stubb istället.

    Dessutom, hur mysigt är det att gå omkring med kliande stubb när man är nyförlöst??


    Sjukt sant haha! Tack
  • Anonym (Ho)

    Varför ska man raka mutta och HUR skulle det praktiskt gå till när man inte ens ser sina fötter än mindre kommer åt?

    För vem? För personalen som kommer ha fullt sjå att torka allt bajs som kommer läcka från dig?

    De kunde inte bry sig om mindre

  • Anonym (Fiffi)
    Anonym (Emma) skrev 2020-03-22 13:52:50 följande:

    Vem är Fiffi?


    Hahaha
  • Kexsmula

    Jag rakar mig varje gång jag duschar och således rakade jag mig inför mina två förlossningar också (det var visserligen två planerade kejsarsnitt). Skiter i vad personalen tyckte utan gjorde det för min egen skull, tycker att jag är finast med rakad fitta och tycker dessutom att det är bekvämast så.

  • fjanten

    Specifikt inför förlossningarna? Nej. Däremot har jag regelbundet gått och vaxat, så 2/3 förlossningar har jag råkat vara slät utan att det specifikt var tanken. Skiter fullständigt i hur jag ser ut i underlivet när jag föder.

Svar på tråden Rakar ni fiffi inför förlossning?