• Lola M

    Vilopuls

    Jag har en Fitbit. Enligt registrering av vilopuls har jag de senaste dagarna legat på 45-47 i vilopuls.
    kan det verkligen stämma med så låg vilopuls?

  • Svar på tråden Vilopuls
  • cosinus

    Jag har inga större problem att mäta upp 48-49 när jag använder app i telefonen och då är jag ju inte ens sovande.

  • cosinus

    kollade i appen, lägsta uppmätta värde var 47, för att komma till historiken så fick jag mäta nu också. 50 sittandes i kontorsstolen.

  • Mint

    Jo, det är lågt men inget alarmerande. Jag har också lågt. Antingen är du vältränad eller så är det genetiskt (eller en kombination).

    Min pappa och hans syskon har låg puls så i mitt fall är det genetiskt i första hand, även om den sjönk några steg när jag börjat konditionsträna.

  • Lola M

    Tränar 3-4 ggr per vecka, både löpning, högintensivt och cirkelträning så det kanske bidrar.

  • Fröken Maria

    Jag har en klocka som då å då den senaste tiden varnat för låg vilopuls. Jag är inne i en period då jag tränar mer. Under natten går jag ner under 40 å ligger på 35-38 någon timme. Har kollat upp det med läkare å så länge jag mår bra förövrigt är det inget problem att ha låg vilopuls..,

    Den puls du har har jag när jag promenerar å dylikt...

Svar på tråden Vilopuls