Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

    Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?

    Anonym (Tea) skrev 2020-03-26 05:54:58 följande:
    Inte alls. Arbetade vid en begravning för ett par dagar sedan, 25 personer utspridda i en lokal som tar 600 pers. När begravningsdeltagarna möttes innan begravningen nickade folk åt varandra, lade handen på hjärtat och hälsade osv. Eftersom alla är medvetna om faran med smittspridning uttryckte man sin omsorg om varandra och deltagande i sorgen genom varma ord istället.
    De skulle ha varit mer än dubbelt så många om den dödes syskon, vänner osv kunnat gå, men eftersom de alla är över 80 år stannade de hemma.
    Hur desinficerades bänkarna och allt de tagit i efter begravningen?
  • Anonym (?)
    Anonym (Tea) skrev 2020-03-26 21:44:57 följande:
    Vet inte, var bara där för förrättningen. Antar dock att det är värre att åka tunnelbana än att sitta i det rummet där alla uppmanats att bara delta om de inte hade några som helst symptom.
    Fast det finns alltid saker som är värre så det är ju ganska ointressant.
  • Anonym (?)
    Pope Joan II skrev 2020-03-27 07:29:06 följande:
    Inget annat i samhället desinficeras ju? I Sverige anses vi bara behöva tvätta händerna, så det är vad vi har att förhålla oss till. 
    Jo det gör det. 
  • Anonym (?)
    Pope Joan II skrev 2020-03-27 09:04:33 följande:
    Jaså? Vad då? Jag har i alla fall inte sett några större insatser på den fronten. Att de desinficerat bussar i vilka smittade färdats vet jag, och att man i någon mån inom vissa sektorer utökat sina städrutiner vet jag också - men allmän desinfektion? Nej, det har jag inte uppfattat skulle ske. 

    Enlighten me. 
    Så sant. Jag glömde att det du inte upplever inte existerar. 

    FYI: det finns annat sätt att desinficera än allmän desinficering med tankbilar. För att vara krass så kan man konstatera att du inte läser det som skrivs eftersom jag aldrig pratat om det du gör. 
Svar på tråden Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?