• Anonym (Undrar)

    Rosa på en vuxen kvinna, barnsligt?

    Tycker ni att rosa kläder på en vuxen kvinna ser barnsligt ut? Menar sån rosa nyans som ofta finns på flickkläder. Svara ärligt tack!

  • Svar på tråden Rosa på en vuxen kvinna, barnsligt?
  • neverpreggo

    Det där är bara lite detaljer och inget som någon skulle bry sig om. Jag skulle inte passa i det men vad man passar i är individuellt. Att träningskläder har rejält med färg är roligt.

  • Alessia

    En mig närstående anförvant - 77 år - har gärna rosa från mjukt nyponrosa till stark cerise som accentfärger. T ex  starkt rosa dunväst + rosa trainers när hon går stavgång, mjukt rosa sidenblus till ljusgrå byxdress, starkt cerisefärgad ylletröja till jeans etc. Ingen skulle kalla hennes färgval för barnsligt utan snarast humörhöjande och klädsamt. 
    Det är inte färgen utan STILEN som avgör, vilket har påpekats flera gånger i tråden.

  • Alessia

    En mig närstående anförvant - 77 år - har gärna rosa från mjukt nyponrosa till stark cerise som accentfärger. T ex  starkt rosa dunväst + rosa trainers när hon går stavgång, mjukt rosa sidenblus till ljusgrå byxdress, starkt cerisefärgad ylletröja till jeans etc. Ingen skulle kalla hennes färgval för barnsligt utan snarast humörhöjande och klädsamt. 
    Det är inte färgen utan STILEN som avgör, vilket har påpekats flera gånger i tråden.

  • Anonym (Undrar)

    Kanske ska tillägga att jag inte tänkt använda kläderna till träning utan till jobbet.

  • LFF

    Jag skulle inte ha rosa på mig mer än möjligen några små detaljer på ett klädesplagg men det har med att göra att jag inte gillar rosa.

    Har kollegor som gladeligen har rosa på sig, allt från ljusrosa till knallrosa. De passar i det. Ålder är 30 och uppåt på kollegorna.

    Om du gillar plagget så tar du på dig det. Svårare än så är det inte.

  • LFF
    Anonym (Undrar) skrev 2020-03-25 11:10:08 följande:

    Kanske ska tillägga att jag inte tänkt använda kläderna till träning utan till jobbet.


    Kikade just på dina tre länkar och ingen av dem är "rosa" för mig utan det är små detaljer. 

    Jag skulle absolut kunna ha dem på mig (43 år) och även ha dem på jobbet. Sitter just nu på jobbet med en vinröd hoodie på mig. Om de går att ha på jobb beror ju helt på vad man jobbar med.
  • Anonym (J)

    Färger tillhör inte vissa åldersgrupper (eller kön för den delen). Har någon problem med en annans klädval så har den människan hur som helst inget med det att göra. Det är mer barnsligt att tycka och uttrycka negativa åsikter om andras kläder, oavsett ålder.

  • Anonym (Q)

    Det är många som ser otroligt bra ut i rosa - färgen lyfter dem verkligen. Jag snackade häromdagen med min kompis hur det vore om folk hade på sig färger som de passar i istället för modefärger eller färger de gillar. 

    Men för att besvara din fråga så har det mindre att göra med den rosa färgen än med stilen på plaggen. Kommer du att känna dig snygg och bekväm så är det helt rätt.

  • Anonym (Jobbar med mode)

    Min åsikt här - Nej rosa som färg är inte barnsligt eller fult. Däremot kan plagg vara barnsliga och fula. Och eftersom du frågar så tycker jag personligen att de plaggen du visar är inte fina alls. Mem huvudsaken är att du trivs i det.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Jobbar med mode) skrev 2020-03-25 11:56:10 följande:

    Min åsikt här - Nej rosa som färg är inte barnsligt eller fult. Däremot kan plagg vara barnsliga och fula. Och eftersom du frågar så tycker jag personligen att de plaggen du visar är inte fina alls. Mem huvudsaken är att du trivs i det.


    Är dom barnsliga?
  • Anonym (Fladder)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-03-25 11:59:13 följande:
    Är dom barnsliga?
    Dem är inga jag skulle ha som jobbkläder i alla fall. Kanske till gymmet, ut på promenad eller handla på ica men inte till jobbet där hade dem uppfattats både som barnsliga och oprofessionella. 
  • Anonym (Färgstark)

    Barnslig har mer med stil att göra än färg. Personligen ogillar jag ljusrosa, men andra får självklart ha det och kanske passar i det också. Jag föredrar cerise.

  • Anonym (Färgstark)

    Tittat på dina länkar nu. Kläderna är inte rosa- de har rosa detaljer. F.ö är det kläder jag enbart skulle ha hemma i trädgården. Träningskläder har man där eller på gym- inte ute bland folk (utom möjligen en snabb sväng på ICA). Och inte för att de är barnsliga utan för att de inte är riktiga kläder.

  • Anonym (DirtyBoy)

    Sett vuxna kvinnor i tajta, rosa träningskläder. Det fick mig att tänka på barnförbjudna saker.

  • Anonym (DirtyBoy)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-03-26 13:03:09 följande:

    Ser den här färgen/tröjan barnslig ut? www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/only/vardagströjor/natalia-l-s-rib-pullover-rose-smoke


    Nä.
Svar på tråden Rosa på en vuxen kvinna, barnsligt?