• Vevoz

    Ang Corona

    Jag hade nog inte planerat en graviditet just nu, hela graviditeten påverkas av Corona. Partner får inte komma på samtal, inskrivning, ultraljud osv. Vem vet hur länge det varar.

    Partners portas från förlossningen o BB pga rädsla för smittan. Självklart kan saker hinna ändras o det kan ta ett år o bli gravid.

    Men jag personligen skulle inte planera en graviditet i dagsläget

  • Vevoz

    Sen som du säger, arbetslösheten som kommer. Alla konkurser, eftersatt sjukvård. Man är väl inte heller helt hundra på hur viruset kan påverka en som gravid, eller hur den kan påverka fostret

  • Vevoz
    Mii82 skrev 2020-04-01 16:01:24 följande:

    Samtidigt kanske man inte har så mkt alternativ. Jag är 37 och vill (försöka) skaffa barn, att vänta 1-1,5 år för att ens börja försöka tills det kanske finns ett vaccin känns ju av förklarliga skäl inte som en hit...


    Hmm okej, tänkte inte på att du kanske tillhörde en högre ålder. Då kan det vara dumt o vänta ja, samtidigt riskerar du att få en riskgraviditet pga ålder o ultraljud o andra undersökningar kan påverkas samt av/ombokas pga viruset
  • Vevoz
    Mii82 skrev 2020-04-01 17:25:00 följande:

    Jag var inte TS nu dock, ville bara lägga till perspektivet att ?avvakta? kanske inte är lika enkelt för alla.

    Det är klart att saker kan gå illa, men om alternativet är ?att kanske missa möjligheten? så är det ju en tung sak att ha med sig med.


    Jaha sorry trodde du var TS!

    Ja det handlar väl om o väga positivt mot negativt, men om man är till åren o till ha barn så kör på
Svar på tråden Ang Corona