Inlägg från: Anonym (Fattar inte heller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fattar inte heller)

    Vad är det som är fint med att vara smal?

    Hej ts, bisexuell kvinna här som håller med om att jag inte fattar grejen med magra kvinnor men håller inte med om att de flesta mön föredrar ett bmi på övre grönsen av normalvikt/lätt ?övervikt?, tycker de flesta män helst av allt, om dom är singlar, mest föredrar magra kvinnor och inte verkar ha nån undre gräns för vad som är för smalt förutom när hon är dödssjuk i anorexi och väger typ 30 kg.

    Däremot SÄGER många att dom föredrar ?normalt, inte för smalt?. Fast normalt betyder då smal och för smal betyder långt gången svält.

    Tex min man som är helt galen i mig och försöker få till sex varje dag, jag är 161 och väger nu 64 kg, storlek m-l, 40, så är precis på gränsen till övervikt från ?normalt? BMI, han säger ju att jag är sjukt het osv.

    Men när vi träffades sa han att jag ?inte var tjock men inte heller smal? och då vägde jag 54 kg och hade storlek small/x-small.

    Han sa att hans ex var ?fet? i perioder och hon var väl ungefär som jag ser ut nu dom perioderna.

    När vi såg Game of Thrones, vet inte om du sett den serien, men ?Ygritte? klär ju av sig och såg enligt mig aaaasmager ut, men när jag frågade min man hade han inte ens reflekterat över att hon skulle vara för smal.

    En annan sak jag inte fattar är att folk tycker att Gwen Stefani har snygg kropp. Jag ser bara en man. Hon har ingen midja, inga höfter, bara långa ben och långa armar, allt är smalt och tonat, inga bröst, ingenting.

    Och hon anses ?sexig??!

    Jag som själv tänder på kvinnor tycker tjejer med kurvor är sexiga. Med kurvor menar jag dock inte fetma utan normalvikt eller BMI lätt övervikt.

    Sexiga tjejer/kvinnor enligt mig med mitt ideal, alltså inte så himla långa, inte pinnsmala, inte jättelånga ben, inte platt byst och inte silikonbröst, inte tjocka/fetma, inte fitnessmodeller men hälsosamt tränade som vanliga människor med ett liv är.

    Jag tycker att både män och ni/homosexuella kvinnor kan ha så konstig smak. Jag tycker inte fotomodeller/mannekänger är snygga, och inte heller tjejer med massa tatueringar och jättemycket smink som många homo och bi-tjejer gillar. Jag gillar kvinnliga, naturliga kroppar, som tränar lagom och äter gott, normala, naturliga proportioner...

    Kate Winslet, Demi Lovato, två kvinnor jag tycker är sjukt sexiga. Och Jemima Kirke, också min typ.

  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (X) skrev 2020-03-25 18:25:06 följande:

    Jag är smal men kurvig! Kurvig sitter inte i vikten. Om man behöver gå upp för att bli kurvig består kurvorna av fett, det är ett faktum. Och fett kommer aldrig få en människa att se lika hälsosam ut som en smal människa, någonsin.


    Helt fel för jag och ts är människor. Jävligt drygt av dig att påstå att du talar för alla människor. Jag tycker inte deffade kroppar ser hälsosamma ut, även om dom har stora bröst, beniga höfter och en pumpad gym-rumpa. En hälsosam kvinna för mig har andra intressen än träning och håller inte på med massa kostfixering utan bryr sig om viktigare saker i livet. Däremot motionerar hon, skrattar, röker inte och tar hand om sin själ...
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Liberté skrev 2020-03-25 18:31:52 följande:

    Smal och vältränad är fint.

    Endast smal är ju mest benigt.

    Helst vill man ha en tjej med rumpa, höfter och bröst FAST vältränad och inte bara småfet som många verkar tro av kurvig innebär.


    Exakt. Typisk heteroman (och många homo/bitjejer också)

    Fler över till mig :p
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Liberté skrev 2020-03-25 20:54:17 följande:

    Ja oj vad hetero och bi att vilja ha en hälsosam partner som är aktiv och bryr sig om kost och välmående.

    Jag är 35 med magrutor, så frågan är varför jag skulle välja en otränad och ohälsam person när jag lätt kan dra hem en fit 20-25 åring ?


    Hahaha, vilket blåst inlägg. Kaka söker Maka. Skulle aldrig i livet ens umgås med en så ytlig människa som dig, vet inte vilket kön du har men jag är främst attraherad av kvinnor trots att jag är gift med en man (öppet förhållande) men ?magrutor? är inte ens med på min lista. Inte låg Iq och en fattig själ heller.

    Dra hem hur många fitta ;) 20-åringar du vill, jag vill varken ha dom eller dig.

    Jag tänder på en mjuk, vacker och kvinnlig kvinna med ett genuint leende, vackra ögon, mjukt hår, fina former på en lagom kropp. Typ Kate Winslet eller Demi Lovato.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (?) skrev 2020-03-25 21:00:52 följande:

    Det där med magrutor är också lite intressant. Män tror att det är bland det sexigaste de kan ha och att det får kvinnor att älska deras kropp. Men sanningen är att de allra flesta kvinnor tycker att det är sjukt fult med magrutor.


    Tror inte det är sant med ?de flesta kvinnor? men att det beror på vem man vill attrahera. Ytliga människor gillar mycket artificiell skönhet eller ?skönhet? som uppnås genom att försumma sitt intellekt och sina relationer genom att träna på gym minst 5 dagar i veckan och ha hjärnan full av kroppsideal.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (W) skrev 2020-03-25 21:12:53 följande:

    Vad är så fint med att ha en skvalpande rumpa?


    Jag tycker det är sexigt. Dock får det gärna vara både muskler och fett men behöver inte vara mkt muskler.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Liberté skrev 2020-03-25 21:40:39 följande:

    Att du har lätt att få killar och de säger att du ser bra ut har ingenting med att du kan behålla killar av högre standard.

    Man säger ALLTID att en tjej ser bra ut och för ONS är kraven inte speciellt höga för de flesta.

    Du kanske inte har träffat kvinnor som tycker det är attraktivt med en vältränad kropp men jag har det många gånger.

    Kan inte ens räkna de gånger någon random kvinna kommer och öppnar en konservation att hon vill känna eller klämma biceps, mage, lår osv.

    Jag läser inte kvinnotidningar, men gå in på pressbyrån.. kolla deras hörna mer specifik för kvinnor , kom tillbaka efteråt.


    De flesta gifta kvinnor som ?behåller en man? är överviktiga, över 40 osv.

    Sorry. Många tjejer som är magra, mkt tränade osv är singlar. Vet inte vad det beror på.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (Jocke) skrev 2020-03-25 21:44:53 följande:

    Jobbar med gymnasieungdomar. Tjejer med anorexi har alltid killar som köar att bli ihop med dem. Med anorexi menar jag inte lättare ätstörning utan tjejer som ligger inne för flera veckor, tvångmatas osv. De som har 10kg plus har ingen chans att få pojkvän. Nope, att vara smal är fortfarande trenden och normen, vi har minst 1 men oftast 2-3 tjejer per klass och ibland även killar som underordnar allt i livet för att vara sjukligt smal. Och de är populära, det motsatta könet gillar dem. Jag har en elev som väger 41 kg för 176 cm, kan ej tro att hon är vid liv fortfarande, hjärtat slutar slå när man ser henne... folk var i bättre skick efter Auswitz... och det finns två killar i klassen som tävlar för henne. Nej, ju smalare desto bättre gäller fortfarande. Jag förstår inte varför men så är det.


    Så var det när jag var tonåring också.

    Jag fick också mest uppmärksamhet från random män när jag var som smalast. Dock är jag inte intresserad av det :p
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (?) skrev 2020-03-25 21:29:07 följande:

    Haha lugna ner dig lite.

    Jag är en kvinna som har väldigt lätt att få killar, många tycker att jag ser bra ut. Så du har fel där.

    Nej, den åsikten delas definitivt inte av en minoritet, snarare majoritet! Jag har inte träffat en endaste kvinna som tycker att magrutor är attraktivt. Och vad menar du förresten med "kvinnotidningar"? Jag läser ganska mycket tidningar och har aldrig sett en sk sexig man med magrutor i tidningen.


    Jag tror han tänker på bögtidningar. Bögar är SJUKT fixerade vid tränade manskroppar.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Liberté skrev 2020-03-25 21:59:40 följande:

    Har du någon statistik som stödjer det du säger ?

    själv har jag fått totalt annorlunda uppfattning att de som är 40 och vältränade och fit har valfrihet med partner medan de som inte är det tar första bästa och håller kvar allt de kan.

    Inte direkt ett plus i min bok.

    Folk ramlar av riktigt snabbt 30+ och växer åt alla håll och kanter om de inte väljer att begränsa sig på någto sätt.


    1. Valfrihet? Vi pratade ju om kvinnor som är gifta (har behållit sin partner) Singlar är generellt smalare och mer vältränade och ja, för ett ONS eller att väcka ett snabbt intresse har dom en ?stor valfrihet? men jag skulle inte säga att det främst är bland män med ?kvalitet? för kvalitet för mig och många kvinnor är inte ett utseende utan själen och personligheten.

    Men det där med personlighet förstår du dig nog inte på. Jag gissar att du tror att jag menar ?snäll? (och då tänker du ?mesig?) och du förstår inte alls behovet av ett intellektuellt utbyte (prio 1), av att ha samma humor (jätteviktigt) och av att han är stabil (inte instabil) och pålitlig som person.

    Du snackar om ?magrutor? som om det öht är relevant i ett förhållande. För mig är det inte ens relevant för ett ONS. Attraktion ja, men jag attraheras inte av ytliga attribut som nån slags fetisch, isåfall var det när jag var yngre britpop-pojkar (men den tiden är förbi). Gärna smala killar med lite längre hår, skinnjacka, jeans. Inga muskler. Stort musikintresse.

    Idag har jag inte det idealet kvar.

    2. I din bok. Men är du ett plus i någons bok? Det låter inte som att någon har valt att behålla dig?

    3. Det var egentligen kvinnor vi pratade om. Jag är mer fysiskt attraherad av kvinnor men det som är fysiskt attraktivt för mig är inte deffade kroppar, det är avtändande. Både rent estetiskt, verkligen att känna på och sen är det avtändande att hon ens lägger massa tid på kost och träning, jag tycker det är ytligt och självupptaget.

    Det sexigaste jag vet är en lagom rund kropp. BMI som räknas som LÄTT övervikt på en naturligt kurvig kropp. Alltså inte fetma. Det är så upphetsande med en kvinna som är mjuk att ta på, mjuk att krama, mjuk överalllt.

    Jag har alltid dissat magra tjejer, jag vill inte ta på beniga axlar, knappt ha något att hålla om/hålla i osv, gillar inte platta bröst (eller silikon).

    Vill inte känna eller titta på en deffad mage med rutor, den ska vara mjuk och kvinnlig.

    Fattar som sagt inte hur tex Gwen Stefani är sexig. Eller modeller från Victorias secret. Förstår inte hur nån tänder på dom. Hellre Nigella alla dagar i veckan.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (Man 38 år, sambo, ettbarnspappa.) skrev 2020-03-26 06:36:06 följande:

    Nu har jag inte läst hela tråden, men jag håller med dig TS på så sätt att jag undrar lite samma sak. Alltid undrat som dig varför normen bland kvinnor verkar vara att vara så absolut smal det bara går?

    Jag kan inte prata för alla där ute i samhället, varken män eller kvinnor, men jag upplever precis som du att män inte alls bryr sig om den kvinnliga smalhetshetsen på samma sätt. Den vanligaste kommentaren bland män är generellt sett heller fem kilo för mycket än för lite.

    Jag har alltid gissat att smalhetshetsen och silikontrenden har med den kvinnliga interna hierarkin att göra..?


    Tycker du ska läsa svaren från andra män i tråden och inte skylla på kvinnor. Det är män som har det idealet.

    Som en lärare skrev i tråden, högstadiekillarna är helt galna i anorexisjuka tjejer som är så magra att dom blir inlagda.

    Jag är bisexuell kvinna och älskar 5 kg för mycket. Det är perfekt. 10 med.

    Men män är som galna i spinkiga spetor, även en hel del gaytjejer är det.

    Själv tycker jag det är avtändande och tråkigt med smala kvinnokroppar.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Liberté skrev 2020-03-26 06:07:48 följande:

    Ja du säger samma sak som du sagt tidigare, vilket inte svarade på min fråga från början bara att du har en del åsikter om hur saker ska vara som du anser vara bäst.

    Detta är totalt ointressant för diskussionen eftersom du har en pool av folk som det baseras på 1.

    Du förstår inte hur många kan ha vältränade kvinnor som ideal istället för pluffsiga, det får stå för dig faktiskt. Borde inte vara så svårt att räkna ut varför.


    Du bara yrar.

    Nej, seriöst, jag fattar inte varför. Eftersom jag tänder på kvinnor. På kvinnlighet, på att det är mjukt att ta på. Män är hårda, kvinnor är mjuka. Min mans höfter är beniga och han är muskulös. En kvinnokropp är mjuk, höfterna är runda och formade som en cello, låren är mjuka, magen är mjuk. Midjan är markerad men mjuk.

    En mans kön är hårt, en kvinnas är mjukt. Mäns bröst är hårda, kvinnors är mjuka.

    En spinkig, benig kvinna med hårda muskler är ingen kvinna för mig, det är en mindre man utan kuk...
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (Man 38 år, sambo, ettbarnspappa.) skrev 2020-03-26 07:07:45 följande:

    Jag upplever att kvinnor har större behov av ett attraktivt utseende hos sin sexualpartner för att tända och bli kåta. Medan män inte har samma behov här.

    Helst en snygg tjej ja, men får man ligga så är det det viktigaste ändå liksom. Och jättebra härligt sex kan man ha med en tjej även om hon inte är smal och så..

    Medan kvinnor har svårare att gå under en viss standard och kanske oftare kompromissar här. Väljer en partner som de egentligen inte tänder på när den biologiska klockan tickar på och tar mannen på andra anledningar. Behov av en bra pappa till blivande barn och så vidare. Sen blir det slitningar och problem i relationen. Mannen får inte ligga så mycket som han vill.

    Var också läst kvinnor här på forumet i trådar som handlat om ämnet att de slutat tända på sina män när de lagt på några kilon.


    Läs skribenten ?Liberté? i samma tråd. Han säger precis tvärtemot vad du säger och är också helt övertygad om att han talar för alla män (och kvinnor). Haha.
  • Anonym (Fattar inte heller)
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-26 09:32:39 följande:

    Jag är kvinna och ligger på övre delen av normalviktskurvan enligt BMI, har breda höfter och tränar både styrka och kondition minst fem dagar i veckan. Min rumpa är rund, midjan är smal, men över alla muskler finns ett lager underhudsfett som gör att musklerna inte är särskilt definierade. Är musklerna avslappnade är jag mjuk och fluffig, spänner jag dem är jag stenhård.

    För min del anstränger jag mig för att hålla mig i form. Äter rätt hälsosamt, blir lite godis någon gång i veckan. Jag frossar liksom aldrig, men unnar mig ibland.

    Och trots mina 42 år får jag sjukt mycket blickar, kommentarer av unga som gamla, män som ropar efter mig på stan, osv. Antar att jag är kurvig på rätt sätt. Själv skulle jag vilja tappa fem kilo, men varje gång jag går ner klagar folk i min närhet på att jag är för smal, trots att jag har rätt hög BMI. Har ju liksom inte mage, men känner mig så mycket bredare, större än de där smala finlemmade tjejerna...


    Hey! ;D <3
Svar på tråden Vad är det som är fint med att vara smal?