• Anonym (Fundersam)

    Manipulera en man

    Jag undrar över om någon har lyckats manipulera en man till att vara otrogen?
    Alltså, siktat in sig på honom och bearbetat tills ni har lyckats sedan bara "vevat in vinsten". Hur har du gjort? Vad hade du som mål? Att ha lite roligt eller hade du känslor för honom? Varför valde du just honom?

  • Svar på tråden Manipulera en man
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Frun) skrev 2020-03-26 21:10:29 följande:
    Jag lyckades. Det var kärlek från min sida och så småningom från hans. Jag är bra i sängen för det gäller inte bara att vinna utan att behålla honom också. Någon annan kvinna kan försöka samma knep som jag en gång, då gäller det att han får det han vill ha hemma. Mätta hundar jagar dåligt, som bekant...
    Men oj vilken sjuk syn på förhållande, som någon slags ständig tävling där man förväntar sig svinaktigt agerande så fort man släpper guarden eller inte kan prestera. Hur orkar man leva så?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (otrognas fel) skrev 2020-03-27 08:13:43 följande:
    Låter som att du blivit utsatt för otrohet och att mannen anser sig manipulerad. Och visst, inte snyggt att flirta med en upptagen man men det största ansvaret ligger självklart på mannen själv och det är alltid mot den otrogna som man ska rikta fokus för sin ilska. Sedan kanske man väljer att förlåta honom, men gör det inte i en missriktad ilska mot tjejen.
    Vilket kvalificerat skitsnack... Låter som att du knullat upptagna och vill inte riktigt kännas vid att det skulle vara fel.

    Enligt ditt argument så är det ju helt ok att knulla syrrans man eller brorsans fru för vadå, det är ju bara den otrogna som gör fel? Givetvis är det ju helt ok att hjälpa polarn göra inbrott hos grannen, för du hjälper ju bara till?

    Att delta i att mobba någon är ju helt ok, för det är ju inte du som mobbar, du bara hånskrattar åt någon annans mobbande

    Faktum är att då borde man ju skrota orden medhjälp, medverkar och medskyldighet för det existerar ju inte enligt dig, det är baaaara en som är skyldig nä två hjälps ut att utföra något dumt.
  • Anonym (otrognas fel)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-27 12:47:49 följande:
    Vilket kvalificerat skitsnack... Låter som att du knullat upptagna och vill inte riktigt kännas vid att det skulle vara fel.

    Enligt ditt argument så är det ju helt ok att knulla syrrans man eller brorsans fru för vadå, det är ju bara den otrogna som gör fel? Givetvis är det ju helt ok att hjälpa polarn göra inbrott hos grannen, för du hjälper ju bara till?

    Att delta i att mobba någon är ju helt ok, för det är ju inte du som mobbar, du bara hånskrattar åt någon annans mobbande

    Faktum är att då borde man ju skrota orden medhjälp, medverkar och medskyldighet för det existerar ju inte enligt dig, det är baaaara en som är skyldig nä två hjälps ut att utföra något dumt.
    Nej, jag är starkt emot otrohet rent generellt och vill inte bidra till det. Tycker bara att det är fel att rikta fokuset mot älskarinnan istället för den otrogna mannen. Älskarinnan har inte någon relation till frun (om de känner varandra är hon såklart ett lika stort svin som mannen). 

    Går verkligen inte att jämföra med mobbing- 
  • Anonym (otrognas fel)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-27 12:47:49 följande:
    Vilket kvalificerat skitsnack... Låter som att du knullat upptagna och vill inte riktigt kännas vid att det skulle vara fel.

    Enligt ditt argument så är det ju helt ok att knulla syrrans man eller brorsans fru för vadå, det är ju bara den otrogna som gör fel? Givetvis är det ju helt ok att hjälpa polarn göra inbrott hos grannen, för du hjälper ju bara till?

    Att delta i att mobba någon är ju helt ok, för det är ju inte du som mobbar, du bara hånskrattar åt någon annans mobbande

    Faktum är att då borde man ju skrota orden medhjälp, medverkar och medskyldighet för det existerar ju inte enligt dig, det är baaaara en som är skyldig nä två hjälps ut att utföra något dumt.
    Nej, jag är starkt emot otrohet rent generellt och vill inte bidra till det. Tycker bara att det är fel att rikta fokuset mot älskarinnan istället för den otrogna mannen. Älskarinnan har inte någon relation till frun (om de känner varandra är hon såklart ett lika stort svin som mannen). 

    Går verkligen inte att jämföra med mobbing- 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (otrognas fel) skrev 2020-03-27 13:07:03 följande:
    Nej, jag är starkt emot otrohet rent generellt och vill inte bidra till det. Tycker bara att det är fel att rikta fokuset mot älskarinnan istället för den otrogna mannen. Älskarinnan har inte någon relation till frun (om de känner varandra är hon såklart ett lika stort svin som mannen). 

    Går verkligen inte att jämföra med mobbing- 
    Nja, jag tycker du riktar lite väl mycket åt andra hållet för du får älskarinnan att framstå som oskyldig trotts att hon medvetet val att delta i att svika och förnedra mannens fru och familj.

    Om två människor hjälps åt att göra en annan illa (svika och förnedra) så har båda såklart ett ansvar för det. Den en för det han gör mot sin familj, den andra för vad hon medvetet valt att delta i. Sen håller jag med om att den otrogna mannen har störst ansvar gentemot sin familj, men älskarinnan är inte lång efter.
    Vad för slags människa väljer medvetet att delta i att göra så mot en annan människa?

    Älskarinnans deltagande går absolut att jämför med ALL slags deltagande i att eller skada eller såra andra människor. För i samtliga fall har man valt att delta i att såra en annan människa.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (otrognas fel) skrev 2020-03-27 13:07:35 följande:
    Älskarinnan har inte någon relation till frun (om de känner varandra är hon såklart ett lika stort svin som mannen). 
    Spelar det någon roll vilken relation älskarinna har till frun?
    Eller menar du att det är helt ok att såra och förnedra okända människor?

    Möjligen är det väl ännu mer vidrigt att göra så mot någon man känner för då är det inte bara deltagande i ett svek utan ett direkt svek mot den man känner, men att göra så mot okända människor är även det vidrigt.
  • Anonym (easy peasy)
    Anonym (TYVÄRR) skrev 2020-03-26 12:41:03 följande:

    Tyvärr är det alldeles för enkelt att få en man att vara otrogen. Det är ingen utmaning TS! Det ger heller inget i förlängningen för vare sig dig eller mannen. Gör inte såna dumheter.

    Jag tyckte det var roligt när jag var yngre - stoppade nästan alltid precis innan sex dock. Ända upp till ca 35 års ålder så kunde jag göra såna dumma saker för att få bekräftelse. (Idag har jag en man som ger mig bekräftelse och som brukar säga att han är den enda trogne mannen i vår stad - hans ex var otrogen mot honom men han bedrog henne aldrig.) Jag gjorde det för att jag mådde dåligt och det fick mig inte att må bättre. 

    Grejen är att om det bara gäller sex så märker man på ca 80% av alla (hetero-) män att de skulle gå att locka på ett enkelt sätt direkt. Resten är trogna män som eventuellt skulle vara otrogna om de hade stora problem hemma eller verkligen blev förälskade i någon annan (eller som ändå har en moraluppfattning som gör att de faktiskt väljer att vara trogna).

    De allra flesta män skriver gärna om en framtid tillsammans osv också. MEN jag tror att det är väldigt få som skulle lämna sin fru på riktigt. Det är en helt annan sak än att få dem att "tänka med k*ken" en stund.


    Instämmer i att det är väldigt lätt att få omkull de flesta män oavsett status. Gjorde detta väldigt mycket som ung. Varit en riktig mansmagnet och haft lätt för att få uppmärksamhet. Oftast stoppade jag innan vi låg. Nöjde mig med lite hångel och bekräftelse, så länge jag inte var kär i killen, vilket hände några gånger. Jag har faktiskt aldrig brytt mig om deras respektive särskilt mycket utan ansett att det är upp till den som vill vara otrogen, inget jag kan ta ansvar för. Kvinnor förtjänar män som kan hålla sig och de är ju uppenbart inte dem jag lekt med. Jag mådde aldrig dåligt av detta beteende det var en egoboost och himla kul. Men visst hände det att jag kärade ner mig och då var det jobbigt.

    Mitt mål var endast bekräftelse. Var bara intresserad av några enstaka. Kunde t om rikta in mig på män jag föraktade eller inte tände det allra minsta på. Ville bara ha kul.
  • Anonym (Time)
    Anonym (Frun) skrev 2020-03-26 21:10:29 följande:

    Jag lyckades. Det var kärlek från min sida och så småningom från hans. Jag är bra i sängen för det gäller inte bara att vinna utan att behålla honom också. Någon annan kvinna kan försöka samma knep som jag en gång, då gäller det att han får det han vill ha hemma. Mätta hundar jagar dåligt, som bekant...


    Fast du fattar att din "man" är otrogen mot dig med, va? Det är lite det som är risken med att nöja sig med upptagna män, plötsligt får man spela den försmådda fruns roll, ibland utan att man ens vet om det!
  • Anonym (Frun)
    EA83 skrev 2020-03-26 21:58:34 följande:
    Oj detta får du berätta mer om. :)
    Vad gör dig bättre än genomsnittet, enligt din teori?
    Inget märkvärdigt alls, enligt min teori. När män talar om "bra i sängen" menar de i allmänhet inte så bokstavligt som vi kvinnor vill tro. Det handlar mycket om att vara positiv till sex, inte säga nej för ofta, vara vänlig och positiv i allmänhet, inte bara i sovrummet, bekräfta och "se" dem. Det är viktigare än akrobatik och vilda lekar i sängen. Inte vara rädd för att prova något nytt, men det innebär inte att ställa upp alltid och till varje pris. Känns det inte ok så tar man någon annan variant istället. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (easy peasy) skrev 2020-03-27 14:20:18 följande:
    Instämmer i att det är väldigt lätt att få omkull de flesta män oavsett status. Gjorde detta väldigt mycket som ung. Varit en riktig mansmagnet och haft lätt för att få uppmärksamhet. Oftast stoppade jag innan vi låg. Nöjde mig med lite hångel och bekräftelse, så länge jag inte var kär i killen, vilket hände några gånger. Jag har faktiskt aldrig brytt mig om deras respektive särskilt mycket utan ansett att det är upp till den som vill vara otrogen, inget jag kan ta ansvar för. Kvinnor förtjänar män som kan hålla sig och de är ju uppenbart inte dem jag lekt med. Jag mådde aldrig dåligt av detta beteende det var en egoboost och himla kul. Men visst hände det att jag kärade ner mig och då var det jobbigt.

    Mitt mål var endast bekräftelse. Var bara intresserad av några enstaka. Kunde t om rikta in mig på män jag föraktade eller inte tände det allra minsta på. Ville bara ha kul.
    Jag hoppas att växt ifrån det där
Svar på tråden Manipulera en man