• Sprallig

    Brist på närhet är jobbigt

    Hur ska man egentligen må bra när man aldrig får någon närhet? Jag har inte haft sex på över tio år och minns inte ens när jag fick en kram senast.

    Går på massage ibland för att få känna lite mänsklig kontakt men det är ju inte samma sak... jag önskar vi hade såna där "kram" bordeller som i Japan. Detta är inget värdigt liv.

    Är typ en katt mitt enda val?

  • Svar på tråden Brist på närhet är jobbigt
  • Anonym (H)

    Nu kan jag komma i håg fel men jag har för mig att du är engagerad i ett politiskt parti där kvinnors rättigheter är längst ner på prioriteringslistan om de ens finns där. Och om det är så så ska du nog inte göra dig några illusioner alls.

  • Anonym (.)

    Hobbies? Göra något som du blir tillfreds med i livet?

    Annars är det väl att resa till fattiga länder. Där är du hett eftertraktad bland många kvinnor för det liv i Sverige som du kan ordna åt dem.

  • Anonym (Ladybug)

    Jag har levt så i perioder, och det är extremt tärande. Jag har hållit på att bli galen. Just detta att aldrig få röra, aldrig bli berörd, tar mycket mer energi än man tror. Och då menar jag sex så klart, men inte bara sex, utan som du skriver, närhet, kramar, att känna varm hud under fingrarna. Jag har tänkt på det nästan som frostskador, avsaknaden av varm hud att röra. Tomheten äter sig inåt.

    Jag har inget käckt tips, jag vill bara säga att jag förstår och håller med:det borde finnas ställen att på ett legalt sätt bara krama varandra. Närhet är ett fysiskt behov hos människor, som att äta eller sova, och alla vet hur galen man blir av att inte sova.

    Jag känner med dig och önskar jag kunde ge dig en kram.

  • Anonym (L)
    Anonym (Ladybug) skrev 2020-03-29 23:45:22 följande:

    Jag har levt så i perioder, och det är extremt tärande. Jag har hållit på att bli galen. Just detta att aldrig få röra, aldrig bli berörd, tar mycket mer energi än man tror. Och då menar jag sex så klart, men inte bara sex, utan som du skriver, närhet, kramar, att känna varm hud under fingrarna. Jag har tänkt på det nästan som frostskador, avsaknaden av varm hud att röra. Tomheten äter sig inåt.

    Jag har inget käckt tips, jag vill bara säga att jag förstår och håller med:det borde finnas ställen att på ett legalt sätt bara krama varandra. Närhet är ett fysiskt behov hos människor, som att äta eller sova, och alla vet hur galen man blir av att inte sova.

    Jag känner med dig och önskar jag kunde ge dig en kram.


    Känner inte alls igen mig. Verkar bara vara en del som blir desperata på det viset.
  • Anonym (P)
    Anonym (Ladybug) skrev 2020-03-29 23:45:22 följande:

    Jag har levt så i perioder, och det är extremt tärande. Jag har hållit på att bli galen. Just detta att aldrig få röra, aldrig bli berörd, tar mycket mer energi än man tror. Och då menar jag sex så klart, men inte bara sex, utan som du skriver, närhet, kramar, att känna varm hud under fingrarna. Jag har tänkt på det nästan som frostskador, avsaknaden av varm hud att röra. Tomheten äter sig inåt.

    Jag har inget käckt tips, jag vill bara säga att jag förstår och håller med:det borde finnas ställen att på ett legalt sätt bara krama varandra. Närhet är ett fysiskt behov hos människor, som att äta eller sova, och alla vet hur galen man blir av att inte sova.

    Jag känner med dig och önskar jag kunde ge dig en kram.


    Här är en tråd en kille startade i går där han undrade om man kunde hitta kel och goskompis och blev hånad för det.

    Kanske någon du borde kolla om du finner honom intressant nog att krama?

    www.familjeliv.se/forum/thread/80309516-ar-det-lattare-att-hitta-en-kel-och-gos-kompis-an-en-kk
  • Anonym (Pissväder)
    Anonym (H) skrev 2020-03-29 22:14:48 följande:

    Nu kan jag komma i håg fel men jag har för mig att du är engagerad i ett politiskt parti där kvinnors rättigheter är längst ner på prioriteringslistan om de ens finns där. Och om det är så så ska du nog inte göra dig några illusioner alls.


    Va? Socialdemokraterna alltså?
  • Anonym (53)

    "Aldrig FÅR någon närhet"

    Du pratar som om du är rätt till det, eller någon är skyldig dig det. Vad gör du aktivt själv för att hitta den närhet du vill ha?

    Dejtar du? Tar du hand om dig så folk vill ge närhet eller är det brist på hygien o personlighet?

    Oftast finns ju en anledning

  • Sprallig
    Anonym (53) skrev 2020-03-30 09:34:53 följande:

    "Aldrig FÅR någon närhet"

    Du pratar som om du är rätt till det, eller någon är skyldig dig det. Vad gör du aktivt själv för att hitta den närhet du vill ha?

    Dejtar du? Tar du hand om dig så folk vill ge närhet eller är det brist på hygien o personlighet?

    Oftast finns ju en anledning


    Jag har ju försökt komma i kontakt med tjejer via verkliga livet och nätet hela mitt vuxna liv.

    Dejtar gör jag inte nej då jag inte får några dejter. Men jag vill ju. Hygien sköter jag bättre än dom flesta. Duschar alltid varje dag och borstar tänderna morgon och kväll.

    Personligheten är ju tyvärr introvert vilket inte gör det lätt. Sedan har jag utseendet mot mig, vilket är det värsta.
  • Anonym (P)
    Sprallig skrev 2020-03-30 20:25:45 följande:

    Jag har ju försökt komma i kontakt med tjejer via verkliga livet och nätet hela mitt vuxna liv.

    Dejtar gör jag inte nej då jag inte får några dejter. Men jag vill ju. Hygien sköter jag bättre än dom flesta. Duschar alltid varje dag och borstar tänderna morgon och kväll.

    Personligheten är ju tyvärr introvert vilket inte gör det lätt. Sedan har jag utseendet mot mig, vilket är det värsta.


    Tror partiet är en mycket större belastning än utseendet.

    Eller vad tror du själv?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (H) skrev 2020-03-29 22:14:48 följande:

    Nu kan jag komma i håg fel men jag har för mig att du är engagerad i ett politiskt parti där kvinnors rättigheter är längst ner på prioriteringslistan om de ens finns där. Och om det är så så ska du nog inte göra dig några illusioner alls.


    Vilket parti?
  • Anonym (H)
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-03-30 20:46:33 följande:

    Vilket parti?


    Tänkte TS skulle våga stå för det själv men det verkar han inte vilja göra. Men du kan kanske gissa.
  • Anonym (Blä)
    Sprallig skrev 2020-03-30 20:25:45 följande:
    Jag har ju försökt komma i kontakt med tjejer via verkliga livet och nätet hela mitt vuxna liv. Dejtar gör jag inte nej då jag inte får några dejter. Men jag vill ju. Hygien sköter jag bättre än dom flesta. Duschar alltid varje dag och borstar tänderna morgon och kväll. Personligheten är ju tyvärr introvert vilket inte gör det lätt. Sedan har jag utseendet mot mig, vilket är det värsta.

    Du är alltså aktiv inom SD, hur hett på en skala tror du gemene kvinna tycker det är?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Blä) skrev 2020-03-30 22:03:35 följande:

    Du är alltså aktiv inom SD, hur hett på en skala tror du gemene kvinna tycker det är?


    Superhett!!! Både min nuvarande och mitt ex är aktiva SD-are.

    /snygg kvinna
  • Anonym (Vad?)
    Sprallig skrev 2020-03-30 20:25:45 följande:

    Jag har ju försökt komma i kontakt med tjejer via verkliga livet och nätet hela mitt vuxna liv.

    Dejtar gör jag inte nej då jag inte får några dejter. Men jag vill ju. Hygien sköter jag bättre än dom flesta. Duschar alltid varje dag och borstar tänderna morgon och kväll.

    Personligheten är ju tyvärr introvert vilket inte gör det lätt. Sedan har jag utseendet mot mig, vilket är det värsta.


    Vad är det för fel på ditt utseende?

    Jag är en hyfsat snygg kvinna som inte heller får någon närhet, drömmer om närhet varje natt. Saknar det som fan.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-03-30 22:10:57 följande:

    Superhett!!! Både min nuvarande och mitt ex är aktiva SD-are.

    /snygg kvinna


    Vet du vad uttrycket gemene kvinna betyder i detta fall?

    Jag ska vara jättesnäll och berätta det för dig eftersom du inte verkar förstå innebörden av uttrycket.

    Det betyder att kvinnor i allmänhet inte tycker SD-män är särskilt hett.

    Sen att det finns ett antal kvinnor som sympatiserar med ett parti som är kvinnofientligt har jag aldrig emotsagt, trots att det är fullständigt obegripligt för de allra flesta. Det är samma typ av kvinnor som skriver kärleksbrev till män som Anders Behring Breivik, Helge Fossmo etc. och springer efter kriminella killar därför att de är ?heta? och ?riktiga män? och de gillar ?traditionella? könsroller.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Blä) skrev 2020-03-31 05:49:20 följande:

    Vet du vad uttrycket gemene kvinna betyder i detta fall?

    Jag ska vara jättesnäll och berätta det för dig eftersom du inte verkar förstå innebörden av uttrycket.

    Det betyder att kvinnor i allmänhet inte tycker SD-män är särskilt hett.

    Sen att det finns ett antal kvinnor som sympatiserar med ett parti som är kvinnofientligt har jag aldrig emotsagt, trots att det är fullständigt obegripligt för de allra flesta. Det är samma typ av kvinnor som skriver kärleksbrev till män som Anders Behring Breivik, Helge Fossmo etc. och springer efter kriminella killar därför att de är ?heta? och ?riktiga män? och de gillar ?traditionella? könsroller.


    Suck, vilket trams. Nej vi är många kvinnor som tycker att SD för en bra politik.

    De som skriver till interner och springer efter kriminella är psykiskt sjuka kvinnor. Ska man dra det till någon partitillhörighet så skulle jag gissa vänster tomtar.
  • Smecker
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-03-31 07:14:00 följande:

    Suck, vilket trams. Nej vi är många kvinnor som tycker att SD för en bra politik.

    De som skriver till interner och springer efter kriminella är psykiskt sjuka kvinnor. Ska man dra det till någon partitillhörighet så skulle jag gissa vänster tomtar.


    Nej, "vänster tomtar" tror inte på traditionella könsroller och är dessutom bättre utbildade än nyfascistiskt drägg som SD-tomtar. Visst finns det kvinnor som tycker att SD för en bra politik. Det kan liknas vid ett självskadebeteende, att rösta på ett parti som vill förvisa alla kvinnor till spisen. Men absolut, om man själv anser att det är det enda man duger till, så är ju SD ett toppenval som kvinna.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Wench85
    Sprallig skrev 2020-03-29 22:03:56 följande:

    Hur ska man egentligen må bra när man aldrig får någon närhet? Jag har inte haft sex på över tio år och minns inte ens när jag fick en kram senast.

    Går på massage ibland för att få känna lite mänsklig kontakt men det är ju inte samma sak... jag önskar vi hade såna där "kram" bordeller som i Japan. Detta är inget värdigt liv.

    Är typ en katt mitt enda val?


    Närhet är inte något som en "får" eller har rätt till utan något som en... gör sig förtjänt av. Jag skulle rekommendera dig att skaffa dig hobbies, gärna fysiska sådana. Träna badminton i närmaste hall, engagera dig i lokala röda korset-föreningen, gå en danskurs. Det kommer både göra att du får nya kontakter, att du får skratta och möjliggör viss närhet. Och om du får några goda vänner kommer du säkerligen att krama dem när ni ses för en fika på stan eller liknande+
Svar på tråden Brist på närhet är jobbigt