• Anonym (Nybörjare inom onlinedejting)

    Förmodligen blivit dissad på onlinesida - hur kommer jag över det? (Jag är helt ny till det)

    Asså detta kommer låta fett patetiskt, men behöver nog mest lite peptalk eller reality check... Eller vettefan.

    Kan säga att jag är tjej som är runt 20-25 åldern, för att hålla det relativt anonymt.

    Innan har jag träffat pojkvänner via skola/aktiviteter, och online via gaming, alltså aldrig via en app eller hemsida med syfte att hitta kärlek. Mina relationer hände för att det hände, liksom.

    Alltså, jag har aldrig dejtat innan, vilket innebär att online-dejting är helt främmande för mig.

    Jag är kräsen när det kommer till killar, för jag vet vad jag vill ha. Oavsett om det är seriöst, eller oseriöst, jag kan inte sänka mina krav för det skulle kännas fel för mig.

    Så jag bläddrade och så i appen, för att sen hitta en så sjukt fin kille. Jag läste hans profil, och mycket av det han skrev stämde överens med mina åsikter, syn och värderingar. Jag bestämde mig för att skicka ett meddelande!

    Vi kan säga att om jag skulle träffar honom öl, så skulle jag utan tvekan få en Crush på honom. Ärligt talat så blev jag småpirrig bara av att läsa hans profil, asså hur knasigt är inte det...

    Aja, det har gått över 24h, man brukar få en notification ifall man fått ett meddelande, och jag är relativt säker på att jag blivit dissad.

    Asså grejen är att jag fattar, det är så det funkar inom online-dejting. Men samtidigt så känns det så bittert... Med tanke på hur kräsen jag är gällande killar, eller Ah, potentiella partners, så känns det som att jag aldrig kommer att hitta en ny kille som faller mig i smaken + har åsikter, syn och värderingar som mig.

    Jag fattar, "kom över det", men det känns jobbigt! Jag gillar inte att skriva med flera killar samtidigt, när jag finner en kille intressant, då blir alla andra ointressanta, och det var det som hände...

    Jag kanske bara är nybörjare, och är inte van, men känslan är lik när en person man fått en Crush på ignorerar en. Typ en desperat känsla? Man börjar tänka om det är något fel på mig liksom...

    Tror jag behövde skriva av mig lite också. Känner mig själv smått patetisk, att jag blir såhär nere över en kille jag aldrig haft samtal med.

  • Svar på tråden Förmodligen blivit dissad på onlinesida - hur kommer jag över det? (Jag är helt ny till det)
  • Anonym (Nybörjare inom onlinedejting)
    Anonym (Nybörjare inom onlinedejting) skrev 2020-03-30 10:21:39 följande:

    Vi kan säga att om jag skulle träffar honom öl, så skulle jag utan tvekan få en Crush på honom. Ärligt talat så blev jag småpirrig bara av att läsa hans profil, asså hur knasigt är inte det...


    Typo! Min mobil autocorrectade till "öl". Det ska stå " om jag skulle träffa honom irl"
  • Anonym (Fd nybörjare)

    Man brukar kunna se om meddelandet är läst, är de det så är det förstås möjligt att han valt bort dig. Även möjligt att han inte hunnit skriva tillbaka än.
    Är det oläst så är det väl bara att vänta och se :)

  • Anonym (D)

    Tänk på alla de killar du dissar som kanske känner sig lika besvikna över det. Det är som du säger, så det funkar. Känns lite överdrivet och väldigt egocentriskt/bortskämt att reagera så här över 1 diss. Som att du förväntar dig att få vem du vill. Det funkar inte så.

  • Anonym (W)

    Har blivit dissad varenda gång i typ 10 års tid. Att bli upprörd över EN dissning känns rätt beige. Fast det är klart man vänjer sig över tiden.

  • Anonym (Nybörjare inom onlinedejting)
    Anonym (D) skrev 2020-03-30 10:32:21 följande:

    Tänk på alla de killar du dissar som kanske känner sig lika besvikna över det. Det är som du säger, så det funkar. Känns lite överdrivet och väldigt egocentriskt/bortskämt att reagera så här över 1 diss. Som att du förväntar dig att få vem du vill. Det funkar inte så.


    Jag kan väl inte hjälpa hur jag känner mig... Är som sagt nybörjare? Har du ens läst vad jag har skrivit? Jag mass-skriver inte till killar, har hittills bara hittar en som föll mig i smaken och det var han. Och var sa jag att jag förväntade mig att få vem jag vill?
  • Anonym (Nybörjare inom onlinedejting)
    Anonym (W) skrev 2020-03-30 10:36:24 följande:

    Har blivit dissad varenda gång i typ 10 års tid. Att bli upprörd över EN dissning känns rätt beige. Fast det är klart man vänjer sig över tiden.


    Som sagt, nybörjare. Jag fattar att livet kommer att ge mig 1000 flera dissningar.
  • Anonym (GunnarsBröd)

    Det är såhär i livet ibland. Man blir besviken, och det känns riktigt surt.
    Inte mycket annat att göra än att gå vidare.

  • Anonym (...)

    Vad skrev du? Ett långt brev eller bara "hör gärna av dig"? Har du själv en utförlig profil? Foto?

Svar på tråden Förmodligen blivit dissad på onlinesida - hur kommer jag över det? (Jag är helt ny till det)