• Anonym (Vill inte)

    Oralsex är äckligt

    Jag tycker att det är äckligt att suga av män ändå förväntar sig i princip alla män jag haft sex med att jag ska göra det. Mitt ex var den senaste som tjatade om det hela tiden. Varför kan inte män bara acceptera att alla inte gillar att ge oralsex och varför tjata när man sagt NEJ flera gånger?

    Varit med flera som förväntar sig avsugning men vägrar slicka. Ibland har jag gått med på att ge oralsex bara för att slippa tjatet. Jag förväntar mig inte själv att få oralsex btw.

  • Svar på tråden Oralsex är äckligt
  • Anders 386
    Anonym (Maskrosen) skrev 2020-04-01 09:29:28 följande:
    Sant. När jag sexdebuterade fanns inte oralsex i den utsträckning som idag. Är 55+
    Jag är 60+, och när jag var ung var det minst lika intressant med oralsex som det är idag. Men det fanns nog en skillnad ändå - idag är det kanske större "krav" på kvinnor att suga kuk. På den tiden kunde en kvinna neka oralsex utan att ses som "onormal".
    Kvinnor idag har en större social press på sig att vara som andra och att uppfylla dom förväntningar som finns när det gäller sex. Gäller både utseende och beteende. Det var lite mera "chilla" förr - nu handlar mycket om att prestera. Eller är det bara så att man förskönar sin ungdom?? Glad
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-03-31 12:19:05 följande:

    Jag tycker att det är äckligt att suga av män ändå förväntar sig i princip alla män jag haft sex med att jag ska göra det. Mitt ex var den senaste som tjatade om det hela tiden. Varför kan inte män bara acceptera att alla inte gillar att ge oralsex och varför tjata när man sagt NEJ flera gånger?

    Varit med flera som förväntar sig avsugning men vägrar slicka. Ibland har jag gått med på att ge oralsex bara för att slippa tjatet. Jag förväntar mig inte själv att få oralsex btw.


    Men gör det bara inte om du inte vill? Jag tycker inte heller om oralsex så jag gör det inte. Hade min man klagat, tjatat eller gnällt om det hade jag inte gift mig med honom (eller ens fortsatt dejta honom). Man ska inte vara med någon som inte respekterar ens gränser.
  • GGN
    Anonym (Elin) skrev 2020-04-01 15:21:40 följande:

    Ja, det är äckligt och jag gör det inte. Min man får lov att slicka fast att jag inte direkt gillar det.


    Så varför tackar du inte vänligt nej när han vill ge oralsex?
  • Anonym (s)

    Är man och jag är inte heller förtjust i oralsex. Men eftersom folk glott för mycket porr så vill alla köra det som är med i filmerna och kan inte se att man kan göra annat.

  • Anonym (T)

    Håller med, skulle verkligen aldrig kunna göra nåt sånt. Fattar inte hur vuxna människor kan vara med munnen i närheten av ett område där kroppens avfallsprodukter kommer ut, det kan liksom inte vara meningen. Inte undra på att det sprids en massa sjukdomar när människor beter sig äckligt. 

  • Anonym (Elin)
    GGN skrev 2020-04-01 19:44:00 följande:

    Så varför tackar du inte vänligt nej när han vill ge oralsex?


    För att jag är en bra fru.
  • Mandel
    Anonym (T) skrev 2020-04-02 01:15:35 följande:

    Håller med, skulle verkligen aldrig kunna göra nåt sånt. Fattar inte hur vuxna människor kan vara med munnen i närheten av ett område där kroppens avfallsprodukter kommer ut, det kan liksom inte vara meningen. Inte undra på att det sprids en massa sjukdomar när människor beter sig äckligt. 


    Folk äter ju musslor och kräftor m.m som lever på att äta skräp

    Och i det här fallet så handlar det om snoppar och man kan tvätta av dem innan och du vet väl att man kan dricka urin för man blir inte sjuk av det.
    Att däremot slicka runt analöppningen kan jag mer förstå att man tycker är udda, men fortfarande upp till var och en att bestämma och ställa krav på hygien runt det.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • theotherone

    TS: Trist att killarna du varit med inte velat acceptera ett nej. 88% av förhållanden innehåller oralsex läste jag i en undersökning, så det är inte så konstigt att någon förväntar sig oralsex i ett förhållande. Men om ena partnern inte vill år det en annan sak. Om killarna du varit med hittills alla varit unga så har du kanske svaret där. Med åren inser de flesta att man inte alltid kan få allt man förväntar sig. Så ge inte upp, du hittar säkert någon som respekterar ditt val till slut!

  • Anonym (Ja)
    Mandel skrev 2020-04-02 08:08:53 följande:

    Folk äter ju musslor och kräftor m.m som lever på att äta skräp

    Och i det här fallet så handlar det om snoppar och man kan tvätta av dem innan och du vet väl att man kan dricka urin för man blir inte sjuk av det.

    Att däremot slicka runt analöppningen kan jag mer förstå att man tycker är udda, men fortfarande upp till var och en att bestämma och ställa krav på hygien runt det.


    Tvätta? Ja du. Tvätta bort virus osv i en penis är långt ifrån lätt.e-colie samt hpv kan orsaka mun och svalg cancer....
  • Anonym (Vill inte)
    theotherone skrev 2020-04-02 09:15:47 följande:

    TS: Trist att killarna du varit med inte velat acceptera ett nej. 88% av förhållanden innehåller oralsex läste jag i en undersökning, så det är inte så konstigt att någon förväntar sig oralsex i ett förhållande. Men om ena partnern inte vill år det en annan sak. Om killarna du varit med hittills alla varit unga så har du kanske svaret där. Med åren inser de flesta att man inte alltid kan få allt man förväntar sig. Så ge inte upp, du hittar säkert någon som respekterar ditt val till slut!


    Fast en undersökning säger inte så mycket, den räknar knappast med hela Sveriges befolkning, utan bara de som medverkar i undersökningen.
  • Mandel
    Anonym (Ja) skrev 2020-04-02 10:16:28 följande:
    Tvätta? Ja du. Tvätta bort virus osv i en penis är långt ifrån lätt.e-colie samt hpv kan orsaka mun och svalg cancer....
    Dör gör man förr eller senare ändå och skulle det vara något som kan härledas till sex så har man ju i alla fall haft roligt till skillnad från nu i dessa coronatider
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Olika)

    Tänk vad olika man kan vara.
    Jag själv älskar verkligen att suga kuk och finner en hård kuk riktigt tändande. En underbart eggande syn! Jag blir plaskblöt på 1 sekund typ.
    Min man däremot är inte så förtjust i att slicka. Och det märks tydligt. Han har slickat mig tre gånger under våra år tillsammans (gått ner självmant 1 gång) och ärligt talat va det ingen hitt. Dels är hans teknik under all kritik sedan då det märks så tydligt att han inte tycker om det så blir det väldigt avtändande. Så då är jag mycket heller utan och gör heller saker som vi båda njuter av. Sexlivet blir SÅ mycket bättre för oss båda två på det visetSolig

    Exet mitt var/är tvärt om. Han kunde till och med komma utan beröring när han slickade fitta. Så kåt blev han av det. Han hade även förmågan att komma flera gånger under samma akt.

  • Anonym (Maskrosen)
    Anders 386 skrev 2020-04-01 15:52:24 följande:

    Jag är 60+, och när jag var ung var det minst lika intressant med oralsex som det är idag. Men det fanns nog en skillnad ändå - idag är det kanske större "krav" på kvinnor att suga kuk. På den tiden kunde en kvinna neka oralsex utan att ses som "onormal".

    Kvinnor idag har en större social press på sig att vara som andra och att uppfylla dom förväntningar som finns när det gäller sex. Gäller både utseende och beteende. Det var lite mera "chilla" förr - nu handlar mycket om att prestera. Eller är det bara så att man förskönar sin ungdom??


    Ja det är olika erfarenheter. Finns både och.

    Men håller med att det förväntas på ett annat sätt idag. Även vid tillfälligt sex
  • theotherone
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-04-02 10:19:21 följande:
    Fast en undersökning säger inte så mycket, den räknar knappast med hela Sveriges befolkning, utan bara de som medverkar i undersökningen.
    Jo, en undersökning med tillräckligt många tillfrågade kan vara statistiskt säkerställd för hela befolkningen. Jag är ganska säker på att det är Folkhälsoinstitutet som gjorde den, så den är trovärdig.
Svar på tråden Oralsex är äckligt