• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • mzl93
    Anni89 skrev 2020-04-30 22:05:29 följande:

Nej jag vet, haha! Kroppen lever verkligen sitt eget liv..! Vissa får en liten blödning eller blodblandad flytning i samband med ägglossning - så det kanske är på gång! Håller tummarna :)

Okej ÄL-testet visade negativt men ska testa imorgon igen :)
  • MsPinnipeds
    Wifey. skrev 2020-04-30 22:59:18 följande:

Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?

Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten. 

Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting. 

Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte. 

Jag använde clearblues lila ett tag, men valde att gå över till stickor då det blir dyrt i längden. På mig fungerade det jättebra, fick fullt utslag efter några dagar bara.

Men nu när vi är i 13de månaden då känner jag att det var ett bra beslut, jag trivs personligen bättre med stickorna.

Däremot vet jag två tjejer som båda blivit gravida trots blinkande gubbe i 9 dagar varav den ena hade en oregelbunden cykel. Så hopp finns ju trots blinkande gubbe.

Antingen så är hormonnivåerna något låga för att den ska ge maxutslag eller så kommer ÄL senare.
  • Zamaso1
    Wifey. skrev 2020-04-30 22:59:18 följande:

Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?

Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten. 

Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting. 

Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte. 

Jag har alltid använt clearblues digitala test under äl, och det har hänt även mig att blinkande gubben höll i sig länge innan se blev fast. Så om du har möjlighet så fortsätt kolla. Min blev inte fast förens cd 19-20 nångång :) sen som sagt efter ett missfall så kan de ju tyvärr va en hel del krångel ett tag :/
  • Jessyhs

Jag tog imorse ett gravtest, de är dock inte BIM förren imorgon eller på söndag så ska testa om på måndag ???? men syns de något eller är de jag som hoppas på för mycket? ????
  • Evi82

Hej tjejer ! Ville bara berätta att mina graviditetstest är svagaste idag än för tre dagar sen när jag fick positivt, de är så svaga så jag såg knappt ett streck. Vad tror ni? Är jätteledsen nu:(

• Supertrio
    Jessyhs skrev 2020-05-01 06:30:43 följande:

Jag tog imorse ett gravtest, de är dock inte BIM förren imorgon eller på söndag så ska testa om på måndag ???? men syns de något eller är de jag som hoppas på för mycket? ????

Jag ser! Men är det ett vanligt test eller ett ?testa-tidigt-test?
  • Supertrio
    Evi82 skrev 2020-05-01 06:30:50 följande:

Hej tjejer ! Ville bara berätta att mina graviditetstest är svagaste idag än för tre dagar sen när jag fick positivt, de är så svaga så jag såg knappt ett streck. Vad tror ni? Är jätteledsen nu:(

När hade du bim? Kan ju vara en kemisk graviditet tyvärr:/
  • Evi82
    Supertrio skrev 2020-05-01 06:37:41 följande:

När hade du bim? Kan ju vara en kemisk graviditet tyvärr:/

Har bim idag
  • Jessyhs
    Supertrio skrev 2020-05-01 06:36:40 följande:

Jag ser! Men är det ett vanligt test eller ett ?testa-tidigt-test?

Det är testlagret test, vet inte mer än så ????
  • Supertrio
    Evi82 skrev 2020-05-01 06:40:03 följande:

Har bim idag

Åh vad tråkigt:( tog du morgonurin idag? Testa igen lite senare?
Svar på tråden Bim Maj 2020