• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Lizzie09

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

• Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:39:59 följande:

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

Oj vad kul! Grattis! Hoppas cb visar tydligare, jag tycker du ska köpa digitalt, ger inga svårtolkade streck iaf :)
  • Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-29 15:06:48 följande:

Oj vad kul! Grattis! Hoppas cb visar tydligare, jag tycker du ska köpa digitalt, ger inga svårtolkade streck iaf :)

Tack! Även Clearblue visade ett blått streck :) Testen är inte så starka än så väntar med det digitala tills på söndag tänkte jag. Blev jättedålig bild när jag laddade upp här, såklart, men det är tydligt rosa streck på testen jag tog imorse :)
  • Elina22
    Nykär15 skrev 2020-05-29 06:42:20 följande:

Jag har en äldre, det står att 6 pump motsvarar 100 mg.Insidan armar, knäveck, ljumskar, halsen osv

En dum fråga... vart smörjer man? Haha. Har inte koll, skulle vilja testa köpa :)
  • Elina22
    Elina22 skrev 2020-05-29 20:43:34 följande:

En dum fråga... vart smörjer man? Haha. Har inte koll, skulle vilja testa köpa :)

Oj!! Citerade fel. Såg att du svarat i denna kommentar :) men typ stryka lite lätt bara?
  • Nykär15
    Elina22 skrev 2020-05-29 20:44:14 följande:

Oj!! Citerade fel. Såg att du svarat i denna kommentar :) men typ stryka lite lätt bara?

Smörj in som en lotion över en större yta, typ insidan underarmen ett tillfälle, knäveck nästa osv, upptagningen blir bättre om man varierar :)
  • Undrandee

Får min progesteronkräm på måndag, äntligen! Men jag förväntas ha ägglossning nästa söndag, kan jag börja smörja på måndag ändå tro??

• Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-29 21:24:17 följande:

Får min progesteronkräm på måndag, äntligen! Men jag förväntas ha ägglossning nästa söndag, kan jag börja smörja på måndag ändå tro??

Har de svarat på ditt mail? Vilken cd är du på?
  • Lizzie09

Blir så nojig, gravtestet har bara ökat litelite i styrka sedan igår. Brukar det inte stegra rätt fort nu i början? Är ju klart positivt med rosa streck (syns säkert inte på bilden..) men nojjar över den lilla ökningen..

• Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-30 09:13:02 följande:

Blir så nojig, gravtestet har bara ökat litelite i styrka sedan igår. Brukar det inte stegra rätt fort nu i början? Är ju klart positivt med rosa streck (syns säkert inte på bilden..) men nojjar över den lilla ökningen..

Ökar långsamt i början, dubblas varannan dag och stegring syns långsamt på stickorna, oroa dig inte :)
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-30 09:13:02 följande:

Här är mitt på äl+12:

Och här är 2 dagar efter BIM (4 dagar senare) samt 4 dagar efter BIM (6 dagar senare än första bilden)

• Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-30 09:39:53 följande:

Ökar långsamt i början, dubblas varannan dag och stegring syns långsamt på stickorna, oroa dig inte :)

Tack snälla du! Eftersom jag hade lite bruna flytningar när jag torkade mig häromdagen så blev jag lite extra nojig. Men då är nog allt som det ska :) Har inte berättat för sambon än utan tänkte göra det imorgon på mors dag, är så svårt att inte försäga sig när man har massor med symtom, haha! Hoppas på att det ökat tillräckligt för att kunna ses på ett digitalt imorgon, annars får han se ett vanligt cb :)
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-30 10:30:04 följande:

Tack snälla du! Eftersom jag hade lite bruna flytningar när jag torkade mig häromdagen så blev jag lite extra nojig. Men då är nog allt som det ska :) Har inte berättat för sambon än utan tänkte göra det imorgon på mors dag, är så svårt att inte försäga sig när man har massor med symtom, haha! Hoppas på att det ökat tillräckligt för att kunna ses på ett digitalt imorgon, annars får han se ett vanligt cb :)

Åh vilken fin överraskning! Säker på att digitala visar då! Jag hade blödning både på BIM och lite stänk i tre dagar så var säker på det var kört men enligt blodprov ökade det ju och är fortfarande gravid i v 6+1 nu. Ska på VUL om 10 dagar, hoppas innerligt att det ser ok ut då.
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-05-30 06:56:54 följande:

Har de svarat på ditt mail? Vilken cd är du på?

Nix inget än. På måndag är det CD 17. Hade 41 dagars cykel förra månaden, annars ca 29 dagar.
  • Rebecka 714

Tror jag ska ha min mens imorgon söndag.

Testade med clear blue digital imorse kl 7. De stod inte gravid.

Fasiken! Har ju verkligen känt mig gravid denna månad. Så mkt konstiga känningar som jag aldrig annars har mellan äl och mens....

Jag hoppas att de fortfarande finns en chans men lär ju va kört denna månad :/

• Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-30 11:13:05 följande:

Åh vilken fin överraskning! Säker på att digitala visar då! Jag hade blödning både på BIM och lite stänk i tre dagar så var säker på det var kört men enligt blodprov ökade det ju och är fortfarande gravid i v 6+1 nu. Ska på VUL om 10 dagar, hoppas innerligt att det ser ok ut då.

Ja vi får hoppas att det är tillräckligt mycket hcg för det digitala :) Vad spännande med VUL, hoppas allt kommer se fint ut! :)
  • Evi82
    Rebecka 714 skrev 2020-05-30 18:44:38 följande:

Tror jag ska ha min mens imorgon söndag.

Testade med clear blue digital imorse kl 7. De stod inte gravid.

Fasiken! Har ju verkligen känt mig gravid denna månad. Så mkt konstiga känningar som jag aldrig annars har mellan äl och mens....

Jag hoppas att de fortfarande finns en chans men lär ju va kört denna månad :/

Testa med testa tidigt från cb:)
  • Lizzie09

Det är något väldigt speciellt när man får det svart på vitt! Dags att överraska mannen min <3

• Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-31 08:18:24 följande:

Det är något väldigt speciellt när man får det svart på vitt! Dags att överraska mannen min <3

Ja digitala slår allt när man får se den texten :) stort grattis!!
  • Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-31 09:29:22 följande:

Ja digitala slår allt när man får se den texten :) stort grattis!!

Tack! :)