Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Det kanske inte skadar att kolla upp nivåerna. Om du går in i stora prolaktintråden så finns det lite info där. Jag har för mig att värdet gärna får vara lite lägre när man försöker bli gravid, trots att det ligger inom referensvärdena om du förstår :)
Men det låter ju som att du har ett normalt värde iom att din cykel är regelbunden.
Ja, biverkningarna är hemsk!!
Kul att plussen börjar trilla in!
Jag är äl+9/10 idag med bim på tis/ons. Har kommit överens med mannen om att testa tidigast söndag. Känns inte så svårt att hålla sig den här månaden, är nämligen rätt säker på att det inte tagit sig. Så kommer bara bli ledsen när jag testar och får neg.
Har knappt några symtom. Brukar ha lite molvärk nu, inte ens det har jag. Ingen liten blödning, inga känningar i brösten. Igår kändes det som knivar upp i underlivet under några minuter men det tror jag att jag haft förr.
Ni som är runt 9-10 dagar efter äl, hur känner ni?
jag har inte heller hittat äggvitesekret på flera månader! eller år?? försökt läsa på men blir inte heller klokare. tror jag förväxlat det med upphetsnings-sekret någon gång, för det kan väl vara ganska så trådigt...? men är superintresserad av att testa rosenrot!! finns det några nackdelar med rosenrot? biverkningar? :)
Lägger in mig på nytt datum då mensen kom idag :(
1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90 . Evi82
2/5 vegaveravegavera
3/5 Trocazero, myownworstenemy
4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95
5/5 Barnlängtanochpcos
6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80
7/5 Zamaso1, 88Sandra
9/5 Supertrio
10/5 LiinnB
11/5 Sanal1, Kidrauhl
13/5 AngelaS, Linjana, amandakollb
15/5 Vemvetintejag
19/5 Emi1993
20/5 fruitloop, NiMi12
21/5 NurseMom
24/5 Tildasafira
27/5 123fjäril
29/5 JARB
30/5 Ann3h, Evi82
läste också det med cykler, jag har en nästan på pricken regelbunden cykel... men jag ska testa ändå tror jag. håller på å läser runt om rosenrot på nätet just nu och det verkar vara så att man inte ska äta rosenrot när man är gravid, utan bara inför det, dvs från mensens första dag till ägglossning! så om jag var du skulle jag vänta till nästa månad om det inte tar sig denna :) jag ska ha mens imorgon så om den kommer går jag och köper ett pack i tablettform. ska få med killen på tåget också tänkte jag! ska möjligen vara bra om mannen tar det också, men också kul att dela på ansvaret typ, vill inte känna att jag är i detta helt själv. folk äter ju rosenrot mot trötthet och utmattningssyndrom då det ska öka mentalt fokus och inre lugn så det låter ju som en win win grej!
Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?
Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten.
Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting.
Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte.
Blir så trött på min kropp ...
Gick av p-piller till 1 april. Har använt NC och tempat. Trodde att jag hade ägglossning 22/4 (kroppen hade alla tecken på det), men appen ville inte bekräfta med tillräcklig temperaturökning. Istället satte den mig till att jaga ägglossning med LH-tester igen, och vill nu att jag ska ha ägglossning på söndag. Kan tilläggas att RFSUs tester kommer upp så negativa det bara går. Hade 36,26 i temp imorse, vilket är rätt lågt för mig. Runt mens ligger jag på 36,7-8.
Känner inga tecken på det, men däremot känns det som att mensen kan vara på ingång. Har förr haft en cykel på ca 32 dagar, men NC vill ha mig till 45+ dagar. Är på cd 31, äl +9 och hade rostfärgat blod på pappret imorse. Fick genast mensvärk av det.
Vad händer, tror ni? Skulle ha BIM 5/5, är det mens, nidblödning eller bara kroppen som jävlas? Och om det inte är mens - när kan jag då ta ett grav.test?
Jag läste någonstans att det kan rubba regelbundna cykler men har ingen aning om den som skrev det har några belägg för detta. Jag tänker prova i alla fall! Ska, enligt kalendern, ha ÄL idag men tog nyss test och det visade negativt. Är det för sent att äta rosenrot så nära inpå ägglossningen?
Jag har regelbundna cykler och det rubbar inte min iaf. Äl idag på cd12 vilket är normalt för mig :)